• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • sillencillasill

Har de olika användningsområden? Överläkaren på gyn sa att jag skulle ta dem efter inseminitaion för att få ägget att söta. Jag hade bra slemhinnor och vanlig ägglossning så inte pco och inte ska använda Pergotime.

Trisse76 skrev 2015-03-12 17:12:38 följande:

Jag åt gulkroppshormon inför mensen denna gången. Det har något med slemhinnorna att göra. Dessutom så blir man superstark ;), jag vart som dopad på gymet.

Sedan har jag även ätit Pergotime för en bättre ägglossning inför insemination på måndag. Så nu hoppas jag verkligen att det ska ta sig :))

• Trisse76
    sillencillasill skrev 2015-03-12 19:14:14 följande:

Har de olika användningsområden? Överläkaren på gyn sa att jag skulle ta dem efter inseminitaion för att få ägget att söta. Jag hade bra slemhinnor och vanlig ägglossning så inte pco och inte ska använda Pergotime.

Det har nog olika användningsområden :). Svårt allt det här man vet liksom inte vad allt är till för och man är ganska utlämnad till läkarnas expertis. Hur om helst så hoppas jag att allt fixande gör tricket för oss båda :) 
  • Biet

Pergotime är till för att äggen skall mogna till och släppa bra. Överdosera inte den för då ökar risken för att flera ägg släpps samtidigt och det resulterar i tvillingar.

• Trisse76
    Biet skrev 2015-03-12 20:08:55 följande:

Pergotime är till för att äggen skall mogna till och släppa bra. Överdosera inte den för då ökar risken för att flera ägg släpps samtidigt och det resulterar i tvillingar.

Jag har en bra kontakt m gyn och Storkkliniken som ger sunda råd och håller koll. Men jag hade inte använt det på egen hand.
  • Trisse76

Imorgon bär det av för ett femte försök. Denna gång med lite hjälp av hormoner. Nu får det vara min tur Glad.

• längtanärstor01
    Trisse76 skrev 2015-03-15 16:40:37 följande:

Imorgon bär det av för ett femte försök. Denna gång med lite hjälp av hormoner. Nu får det vara min tur Glad.

Håller alla tummar för dig! Oskyldig
  • Trisse76
    längtanärstor01 skrev 2015-03-15 16:58:26 följande:
    Håller alla tummar för dig! Oskyldig
    Tack Glad
  • Masquerade

Lycka till! 
    Everyone's a critic!
  • sillencillasill

Stort lycka till!!!!!

Imorgon bär det av för ett femte försök. Denna gång med lite hjälp av hormoner. Nu får det vara min tur .

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!