• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • hope77

Vul igår gick bra. En fin äggblåsa på höger sidan. Tog ofrivilligt igår kväll och imorgon förmiddag är det dags. Känner redan att sprutan börjar verka. Hoppas ägget hålla sig lite till

Nu när jag tog sprutan för andra gången så fattar jag att det jag kände vi första insemination som jag tolkade som graviditetssymtom är bara från sprutan. Nu kan jag kanske vara lite lugnare denna gången.

• Trisse76
    hope77 skrev 2015-05-12 16:30:04 följande:

Vul igår gick bra. En fin äggblåsa på höger sidan. Tog ofrivilligt igår kväll och imorgon förmiddag är det dags. Känner redan att sprutan börjar verka. Hoppas ägget hålla sig lite till

Nu när jag tog sprutan för andra gången så fattar jag att det jag kände vi första insemination som jag tolkade som graviditetssymtom är bara från sprutan. Nu kan jag kanske vara lite lugnare denna gången.

Håller tummarna för dig imorgon!
  • Liv2016

Vad kul att läsa om fler singlar som är på samma resa!

Jag har själv besökt storkkliniken i Danmark för insemination vid tre tillfällen, två förra sommaren och ett nu i april. Dessvärre utan resultat :(

Jag har bra AMH 2,9 men Storkklinik rekommenderar hormonstimulering för att öka chanserna. Jag är lite orolig då min gynekolog menar att "risken" för tvillingar är större, i synnerhet då jag har ägglossning och många ägg. Han tycker därför att ivf är ett bättre alternativ men den kostnaden är ju betydligt högre. Får tre inseminationer för ett ivf försök.. Är dock 38 så äggen kanske är de piggaste.

Ngn som har samma erfarenhet eller ett råd att ge? :)

• hope77

Tack Trisse76.

Liv2016: Jag är ju bara på insemination nummer två och hoppas så klart att lyckas denna gången, men givetvis har jag också funderat på hur jag ska göra om det bli fler gånger. Jag har läst och hört mycket olika. Statistiken säger väl att det ta 6 gånger för att bli gravid, så 3 är väl inte så många, även om alla önska sig att lyckas på första gången. Kanske du kan först ändra/förbättra nån annan faktor innan du börja med IVF eller hormonerna. Kör du med ÄL-testerna hemma eller gör du VUL hos gyn innan insemination? Har du testad ägglossningssprutan? Eftersom det är så viktig att träffar rätt tidpunkt kan kanske det hjälper. Jag har hört att hormonerna är rätt stressigt för hela kroppen och ingen garanti heller, men alla reagera olika. 
    Bara mina tanker, hoppas du hittar en lösning som passar dig. Håller tummarna för dig!

• Liv2016

Tack hope77! Jag håller tummarna för dig också och hoppas att det tar sig denna gång!

Jag kör ägglossningsstickor, de två första använde jag endast stickor. Nu vid sista tillfället körde jag även med ett ultraljud innan ägglossningstickan gav utslag, på morgonen fanns en blåsa som var 17mm och på kvällen slog det över på äggslossningstickan och jag åkte till Danmark dagen därefter.

Jag tänker litegrann som du, att det gäller att pricka precis rätt. Kanske ska ge det ytterligare en gång utan hormoner med ultraljud istället.

• Trisse76
    Liv2016 skrev 2015-05-12 18:21:57 följande:

Vad kul att läsa om fler singlar som är på samma resa!

Jag har själv besökt storkkliniken i Danmark för insemination vid tre tillfällen, två förra sommaren och ett nu i april. Dessvärre utan resultat :(

Jag har bra AMH 2,9 men Storkklinik rekommenderar hormonstimulering för att öka chanserna. Jag är lite orolig då min gynekolog menar att "risken" för tvillingar är större, i synnerhet då jag har ägglossning och många ägg. Han tycker därför att ivf är ett bättre alternativ men den kostnaden är ju betydligt högre. Får tre inseminationer för ett ivf försök.. Är dock 38 så äggen kanske är de piggaste.

Ngn som har samma erfarenhet eller ett råd att ge? :)

Hej,
    Jag har gjort fem inseminationer och den sista med stimulering utan resultat. Ganska mycket jobb med hormonstimuleringen. Det tog väldigt mycket kraft för mig. Känner som du med IVF att det är väldigt dyrt och inget garanterat resultat där heller. Nu har jag hoppat över två månader. Men tänker att vid nästa ägglossning blir det ett nytt försök. Får se hur jag gör om det inte funkar då heller.
  • Ciconiidae

Hej, vill bara uppdatera att i veckan föddes min underbara Vitanova bebis. Lycka till alla som är i försöksstadiet. Hoppas ni får era plus snart och att vi ses på Femmis. :)

• Masquerade
    Ciconiidae skrev 2015-05-30 07:00:16 följande:

Hej, vill bara uppdatera att i veckan föddes min underbara Vitanova bebis. Lycka till alla som är i försöksstadiet. Hoppas ni får era plus snart och att vi ses på Femmis. :)

Så underbart att höra (läsa)! Stort grattis! Hoppas allt gick bra och att ni har kommit hem till lugn och ro. Ta hand om dig!  
  • hope77

Ahh grattis ciconiidae!

Jag har inte skrivit här för att jag vågar fortfarande inte tror på det, men gravtestet jag gjorde i torsdag var faktiskt otroligt nog Positiv!

Skulle vilja testa varje dag bara för att se att det verkligen är sant, är rädd att vakna imorgon och allt var bara en dröm. Känns om jag ljuger när jag säger att jag är gravid...

Så det riktiga glädjekänslan har inte infunnit sig, men det kommer säkert snart. Ska till mvc om du veckor och har även bokat Ul hos gyn om tre veckor.

Lycka till alla ni andra!

• Trisse76
    hope77 skrev 2015-05-31 09:27:32 följande:

Ahh grattis ciconiidae!

Jag har inte skrivit här för att jag vågar fortfarande inte tror på det, men gravtestet jag gjorde i torsdag var faktiskt otroligt nog Positiv!

Skulle vilja testa varje dag bara för att se att det verkligen är sant, är rädd att vakna imorgon och allt var bara en dröm. Känns om jag ljuger när jag säger att jag är gravid...

Så det riktiga glädjekänslan har inte infunnit sig, men det kommer säkert snart. Ska till mvc om du veckor och har även bokat Ul hos gyn om tre veckor.

Lycka till alla ni andra!

Åh vad kul! Grattis Skrattande
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!