• hope77

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Har läst lite i tråden, skönt att höra att det finns fler i samma situation. Känner mig så udda att få barn på detta sättet, men är fast vid mitt beslut att jag vill ha barn, om även jag hade önskat att ha det på det vanliga sättet.
    Tycker det är lite jobbigt med alla tests man ska ta och allt man ska göra eller inte göra för att skapa så perfekta förutsättningar som möjligt. Ser om jag hinner med första försöket denna månaden eller om det blir nästa.
    Håller tummar för er alla som redan är i gång.

• hope77

Berättar gärna för mig, när du har tagit reda på hur man inte blir galen Jag väntar på nästa ÄL för att börja kan inte tänka på nånting annat redan nu, blir säkert inte bättre efter insemination. 
    Lycka till!

• hope77

Lycka till Trisse76.

Håller tummarna. Om min kropp vill så åker jag över för första gången i slutet av veckan.

• hope77

Var hos gyn och kollade med Ul idag, imorgon eftermiddag är det dags. Så spännande...

• hope77

Tack!

Nu är det steget avklarad...nu kan jag bara vänta. Ahhh vad jobbigt det är redan. Samtidigt känns det så overkligt. Kan knappt tro att jag gjorde det igår. Trodde att jag skulle vara jätte nervös, men det enda jag var nervös för var att jag skulle missa tiden, eller att de kunde inte inseminera mig osv. Inte alls nervös för den förändring som kanske hända i mitt liv nu. Jag vill det här verkligen, nu!!!

önskar er andra också lycka till!!

• hope77

Hur klarar ni andra av väntan? Jag håller på att bli tokig. först väntan på Äl efter jag har slutat med p-pillerna, sen vänta på att kunna göra test osv, vänta på provsvar, väntar mens, vänta på Äl igen och nu två veckor väntan för att se om inseminationen har funkat??? Oh my god. Och sen få man kanske göra om det fler gånger???? Hur gör ni andra?

• hope77

tack Trisse76, känns bättre nu när jag vet att jag inte är ensam om problemet en av anledningarna att jag skrev på forumet var att jag om jag fortsätter prata om det så vill snart igen lyssna längre jag känner också efter hela tiden. Jag är öm i bröstet, men jag fick ägglossningsspruta så jag tror att det har mer med det att göra än en eventuell graviditet. Man kan ju knappast känner nåt dag tre efter insemination

Håller tummarna för dig!

• hope77

Fundera på att testa redan imorgon (bim -2), är nyfiken, men samtidigt rädd. Så länge jag inte testa negativt kan jag leva kvar i den lilla bubbeln att jag är gravid.

Jag har känd allt och ingenting de senaste tio dagar. Torsdag eller fredag kommer jag veta.

Jag hoppas Och önskar....

• hope77

Vad tråkigt att höra Trisse76.

Har man inte alltid mens 14 dagar efter ägglossning? jag trodde det var att bara den första halvan av cyklen varierar eller? Just nu känner jag mig inte gravid, men det gå upp och ner ner.

Testar på torsdag . Håller tummarna för dig. Har du en plan hur du ska gå vidare om det inte funka denna gången heller?

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!