• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Miini
    grodansmamma skrev 2014-12-25 11:54:08 följande:
    Börjar nog imorgon, då äl+8, så går vi se :)
    Åh vad spännande! =)
  • grodansmamma
    Miini skrev 2014-12-25 11:59:27 följande:

Åh vad spännande! =)

Ja, jag är faktiskt lite nervös denna gång för att testa ;) haha!

Mina tuttar gjorde asont igår kväll när jag tog av mig bh:n, och känt som mensvärk/hugg nere i magen några gånger, får se om drt bara är hjärnspöken eller ej.
  • grodansmamma

Vet inte om jag fick en liiiten nidblödning på em idag! Fick liiiiite ljusrosa på pappret när jag var på toa! OM det nu var det så lär det väl vara för tidigt att testa imorgon? När kan man börja testa då, när börjar hcg-nivåerna stiga så det kan ge utslag på gravtest?

• Miini
    grodansmamma skrev 2014-12-25 20:56:19 följande:

Vet inte om jag fick en liiiten nidblödning på em idag! Fick liiiiite ljusrosa på pappret när jag var på toa! OM det nu var det så lär det väl vara för tidigt att testa imorgon? När kan man börja testa då, när börjar hcg-nivåerna stiga så det kan ge utslag på gravtest?

Minst tre dagar skulle jag vilja säga. Hoppas att det var en nid! =)
  • grodansmamma
    Miini skrev 2014-12-25 21:58:15 följande:

Minst tre dagar skulle jag vilja säga. Hoppas att det var en nid! =)

Okej, får se om jag kan hålla mig ;) haha! Jaa, spännande, hoppas jag med :)
  • Ciconiidae

Jag gjorde inte det, lyckades på andra försöket.

loveisall skrev 2014-12-28 08:42:12 följande:

Alla ni som har inseminerats, har ni spolat äggledarna innan eller inte? (:

• Miini
    grodansmamma skrev 2014-12-25 22:00:00 följande:
    Okej, får se om jag kan hålla mig ;) haha! Jaa, spännande, hoppas jag med :)
    Har du testat än? Håller ju på att dö av nyfikenhet!
  • grodansmamma
    Miini skrev 2014-12-28 14:08:57 följande:

Har du testat än? Håller ju på att dö av nyfikenhet!

Haha ;) ja det har jag gjort och de är tyvärr negativa :( så mensen kommer säkert som en klocka om 2 dagar....
  • Miini
    grodansmamma skrev 2014-12-28 14:41:16 följande:
    Haha ;) ja det har jag gjort och de är tyvärr negativa :( så mensen kommer säkert som en klocka om 2 dagar....
    Nej vad tråkigt. Håller tummarna för att du bara är låghormonare ;P
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!