• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • grodansmamma

Har tempat denna gång, började några dagar innan äl, igår var den något högre och idag ännu högre så nu blir det spännande att se om den fortsätter vara högre några dagar eller inte, då kanske jag släpper ägg iaf! Hoppas! Bim 30/12, beställt hem några stickor så de hinner förhoppningsvis komma inman jul, då är tanken att testa den 26:e isåfall :)

• sillencillasill
    grodansmamma skrev 2014-12-18 13:29:15 följande:

Jaa :) glad gubbe igår och idag, dag 15 och 16. Hoppas du får äl snart då :)

Mina ägglossningsstickor visade konstigt men fick glad gubbe igår så sitter på Storkkliniken nu. De tyckte ändå att jag skulle komma. Dag 14 idag, trodde att ÄL skulle ske imorgon. Men den kom tidigare än jag trott. Fick glad gubbe både igår morse och kväll.

Hoppas att det går vägen. Förra gången var jag här lite tidigt, samma em som glad gubbe. Nu ett dygn senare. Hoppas att det gör skillnad
  • grodansmamma
    sillencillasill skrev 2014-12-20 13:19:56 följande:

Mina ägglossningsstickor visade konstigt men fick glad gubbe igår så sitter på Storkkliniken nu. De tyckte ändå att jag skulle komma. Dag 14 idag, trodde att ÄL skulle ske imorgon. Men den kom tidigare än jag trott. Fick glad gubbe både igår morse och kväll.

Hoppas att det går vägen. Förra gången var jag här lite tidigt, samma em som glad gubbe. Nu ett dygn senare. Hoppas att det gör skillnad

Skönt att du hinner med ett försök nu innan jul iaf :) får hoppas det prickades in rätt nu så du får ett plus sen :)
  • Trisse76
    Längtanefterettbarn skrev 2014-12-19 14:47:49 följande:

Nu har jag gjort min första heminsemination. Jag vet inte om jag har klockat ägglossningen rätt, men enligt appen släpper ägget i morgon. Och det känns som om jag har ÄL. ÄL-testet har jag svårt att tyda, men jag hoppad på ett plus, ska även inseminera mig i morgon och på måndag. För att öka chansen. ???? har provat bisolvon och apiforce. Någon annan som har någon erfarenhet av detta? Jag är 24 år.

Ja håller tummarna för att det funkar och att du får ett plus som en start på det nya året :)
  • Trisse76
    sillencillasill skrev 2014-12-20 13:19:56 följande:

Håller tummarna för att det går bra :)
  • grodansmamma

Laddade hen fertility friend och har tempat sen innan äl, nu har tempen varit lite högre ett par dagar så nu har den märkt ut att jag hade äl! Så då verkar det ju som jag släpper ägg iaf! :)

• Sambokille34

Hej! Jag skulle väldigt gärna vilja stå till tjänst här . Vad ställer ni för krav ??

• EttLitetSteg

Min donator kommer inte kunna komma den här månaden, jag förstår varför eftersom det blir precis över julhelgen. Men det blir nästa månad istället :)

• Sambokille34
    EttLitetSteg skrev 2014-12-22 08:29:02 följande:

Min donator kommer inte kunna komma den här månaden, jag förstår varför eftersom det blir precis över julhelgen. Men det blir nästa månad istället :)

Har du bara en donator el fler? Ger du din donator någon ersättning?
  • Längtanefterettbarn

Någon som har plussat? Har också en donator. Han kom i dag eftersom jag har ägglossning. Men det känns som om allt rinner ut tillbaka. Jag heminseminerar med spruta och slang. Hur känner ni? Rinner det ut för er också? Kan jag göra på ett speciellt sätt för att behålla så mycket som möjligt? Hur ofta i månaden får ni donation?

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!