• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • az81

Kämpar på med vikten, har än så länge bara gått ned 7 kg. Har 6 kg kvar till det som kliniken ville jag skulle gå ned till. Men jag tänker försöka gå ned lite mer än det.

• HoppasPåEnTill

Idag visar alla mina ÄL-test positiv, max och peak. Gjorde en insemination i förrgår. Gör en i eftermiddag och en i morgon. Hoppas hoppas att det tar sig!

• az81
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-24 11:23:11 följande:
    Idag visar alla mina ÄL-test positiv, max och peak. Gjorde en insemination i förrgår. Gör en i eftermiddag och en i morgon. Hoppas hoppas att det tar sig!
    Håller alla tummar jag kan för dig
  • HoppasPåEnTill
    az81 skrev 2017-02-24 12:53:50 följande:

Håller alla tummar jag kan för dig

Tack! Väntar på att donatorn ska vakna så vi kan göra en idag också. :)
  • True
    az81 skrev 2017-02-18 08:54:14 följande:

Kämpar på med vikten, har än så länge bara gått ned 7 kg. Har 6 kg kvar till det som kliniken ville jag skulle gå ned till. Men jag tänker försöka gå ned lite mer än det.

vad duktig du är. Jag är med i Overeaters Anonymous, de har irlmöten o telemöten var dag tips, kram
  • az81

Börjar närma mig mitt mål... har just nu gått ned 10,3 kg. Så målet -13 kg är nära. Hoppas jag får göra mitt försök redan i april :) Skall ju ha ett avstämningssamtal med kliniken den 29 april. Hoppas att de ger klartecken. Jag längtar om man säger så.

• HoppasPåEnTill

Väntar och väntar. Det känns som att det är det enda vi gör. Nu väntar jag ÄL. Trodde att det var nära men den ändrade sig.

Här är ett mycket negativt ÄL- test:

Clearblue monitorn har stått på hög sedan cd 10 och clearblue advance bytte till blinkande gubbe idag.

• h0pe79

Hej allihopa!

Tänkte kolla om det är någon som har erfarenhet av Lutinus? Jag är på mitt fjärde försök, första försöket med hormoner pga för kort lutealfas. Har fått beiga/rosa flytningar men ingen mens och är på äl+16 idag.

Kan Lutinus göra så att mensen blir så här sen även fast försöket misslyckats?

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!