• jojjehanovic

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Kan jag ha sån tur BIM idag, testet ser ut så här. Känner mig förvirrad för är väl inte ens otydligt.

• jojjehanovic

Tack hörni för feedback, skönt med bekräftande när man som jag är ny och oerfaren på området. Nästan för bra för att vara sant om detta lyckas på första försöket :)

• jojjehanovic
    Miini skrev 2014-12-04 11:08:33 följande:

Håller tummarna för att det går bra hela vägen för dig.

Min fyraåring blev till genom en olycka, hade avbrutet samlag, EN gång, och inte för att jag hade speciellt bra koll på äl, men förmodligen runt 6-7 dagar innan beräknad ägglossning. Då var det ju mest bara panik och ångest, men så här i efterhand är jag sjukt fascinerad över hur lätt det tog sig! Gissar att det är lite som trisslotter - plötsligt händer det! =)

Tack, ja det är ju det man måste hoppas på nu. För tidigt för att ta ut något i förskott. Sicken bra olycka, ja du verkar vara stor skillnad mellan oss alla med. En del enkelt en del supersvårt.  Jag går nog och köper en trisslott idag med;)
  • jojjehanovic
    Miini skrev 2014-12-04 14:14:28 följande:

Ja, bästa olyckan någonsin. Även om det tog ett tag att inse det :P

Det spelar ju också roll vilken kombination det är. Som sagt så försökte jag och mitt ex väldigt länge utan att lyckas. Jag vet ju att det mest troligt berodde på dålig spermiekvalité, men jag kan inte låta bli  att bli orolig över om jag kan bli gravid med en donator :/

Det borde väl inte vara mindre chans blir gravid med en donator. Det är ju fördel då det läggs direkt i livmodern och slipper simma en bit :) Är det inte så? Dock fattar jag att tankarna snurrar rejält. Det gör dem för mig med, åkte köpte ett test till, svarade samma. Jag är gravid. På första försöket 37 år gammal. 
    Har du startat och testat insemination?
  • jojjehanovic
    Monet skrev 2015-06-20 23:26:17 följande:
    Mejade stork så hoppas på svar från dem imorgon. Mama mia tar inte emot några nya fertilitetsutredningar förrän efter sommaren. Hade hopp om att kanske kunna få in första besöket under semestern, har ÄL både i början och slutet av augusti och är ledig då.
    Har du testat bli gravid, eller vet dig ha svårt för att bli gravid. Jag gjorde ingen fertilitetsutredning. Men givetvis alla tester och skickade in. De gjorde jag på vanlig vårdcentral. Blev gravid på första försöket på stork, (38år) ska föda i början på augusti. Lycka till.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!