• Masquerade

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej allihopa! Åker till Vitanovakliniken på söndag för första försöket och tänkte bara höra lite allmänt om hur många försök som har behövts för er som har lyckats. Ni får gärna bidra med ålder oxå om ni vill. Försöker peppa mig med att det kan gå vid första försöket, men är 36 och förstår att oddsen inte är till min fördel...

• Masquerade

Då var man inseminerad! :) Lite fråga bara: Hur gör man nu då för att inte bli helt galen under de närmaste två veckorna? 

• Masquerade
    sillencillasill skrev 2015-03-10 13:58:07 följande:

Idag 11 dagar sent kom mensen. Har fått tid på Gyn imorgon och hoppas på att få ta nya hormonprov.

Beklagar! 
    Annesh skrev 2015-03-10 16:02:25 följande:

Hej

39 år, 40 senare detta år

Sellmers klinik.

2 försök gravid, tyvärr MA v10

Nu på 5 försöket (3dje efter missfallet) har jag fått ett plus igen. Inga hormon behandlingar.

Håller tummarna för bättre tur denna gång!

Beklagar till missfallet!

Håller tummarna för att denna gång ska bli er lyckoträff!

Everyone's a critic!
  • Masquerade
    Trisse76 skrev 2015-03-15 16:40:37 följande:

Imorgon bär det av för ett femte försök. Denna gång med lite hjälp av hormoner. Nu får det vara min tur Glad.

Lycka till! 
    Everyone's a critic!
  • Masquerade

Hej igen alla! Plussade i morse efter två veckors ångestfylld väntan. Hoppas verkligen att det nu går lika bra för er andra! :)
    Nu väntar nästa mål och ångesten inför den: tre-månaders-milstolpen. 

Everyone's a critic!
  • Masquerade
    Ciconiidae skrev 2015-05-30 07:00:16 följande:

Hej, vill bara uppdatera att i veckan föddes min underbara Vitanova bebis. Lycka till alla som är i försöksstadiet. Hoppas ni får era plus snart och att vi ses på Femmis. :)

Så underbart att höra (läsa)! Stort grattis! Hoppas allt gick bra och att ni har kommit hem till lugn och ro. Ta hand om dig!  
  • Masquerade
    hope77 skrev 2015-05-31 09:27:32 följande:

Ahh grattis ciconiidae!

Jag har inte skrivit här för att jag vågar fortfarande inte tror på det, men gravtestet jag gjorde i torsdag var faktiskt otroligt nog Positiv!

Skulle vilja testa varje dag bara för att se att det verkligen är sant, är rädd att vakna imorgon och allt var bara en dröm. Känns om jag ljuger när jag säger att jag är gravid...

Så det riktiga glädjekänslan har inte infunnit sig, men det kommer säkert snart. Ska till mvc om du veckor och har även bokat Ul hos gyn om tre veckor.

Lycka till alla ni andra!

Stort grattis Hope77! 
  • Masquerade
    Monet skrev 2015-06-19 16:54:50 följande:

Hej!

Beslutet är taget och resan blir av, på måndag ringer jag och bokar tid för mina prover och sen kör vi! Är förstås superglad, har berättat för mamma och bästa vännen at jag bestämt mig att jag äntligen ska försöka. Jag är 25, hoppas verkligen att fertiliteten är som den ska, nervöst!

Jag hade tänkt välja storkklinik förresten.

Skulle vara underbart at få kontakt med andra som gör samma resa :)

Lycka till Monet! Det kommer säkert att gå jättebra. Glad
    Stormageddon, Dark Lord of all
  • Masquerade
    längtanärstor01 skrev 2015-07-08 10:49:43 följande:

Tänker på er alla och håller mina tummar för er -vill också meddela att den 30/6 kom mitt älskade lilla liv äntligen till världen. Vi mår bra och detta är det absolut bästa val jag gjort hittills i mitt liv -att bli mamma. En kärlek större än något annat. Kram från mig och mitt lilla liv! <3

Stort grattis! Glad 
  • Masquerade
    Annesh skrev 2015-10-28 17:05:55 följande:

Hej

För några dagar sedan födde jag min Lill prins, han kom till genom insemination i DK på klinik sellmers.

Tveka inte om ni står i valet o kvalet! För mig, den största upplevelsen!

:)

Grattis Annesh! :) 
  • Masquerade
    Ilo skrev 2015-12-12 20:24:11 följande:
    Jag är på väg hem från Storkkliniken nu :) Tror Femmis är bra, tänkte bli medlem där nu också, känns mindre ensamt då kanske? Jag har ingen i min bekantskap som har erfarenhet från dt här, även om jag har stöd från mina vänner så tänker jag man har nytta av att byta erfarenheter med andra i samma sits.
    VitaMoln skrev 2015-12-13 16:49:32 följande:
    Vad kul, lycka till! Jag gjorde mitt tredje försök för en vecka sen så nu börjar snart den jobbiga veckan av väntan på symtom... :)
    Lycka till bådas två! :) 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!