• Gråsten

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Och jag är 37 år, gravid i vecka 25 (24+3) mha privat donator :) 

Ska erkänna att jag haft det lite jobbigt med detta, för mig var det en stor sorg att jag inte fann den däringa "stora kärleken" i tid för att hinna skaffa barn utan att jag tillslut kände att jag fick lov att ta tag i det hela själv (då jag velat haft barn sedan jag själv var barn, ungefär). 
    Nu är jag iaf med barn och det känns både underbart och skitläskigt samtidigt, men jag är själaglad att jag vågade. Hjärta

Det jag tycker är trist är att jag har svårt att känna mig hemma i de flesta mammagrupper och BF-grupper, och har svårt att hitta något forum där jag kan prata med kvinnor i samma sits. Jag trodde ju i min enfald att jag skulle få vara med i de där storken-grupperna eller vad de heter (för de som farit till Danmark) men där fick jag ju tji. Kände mig lite som andra klassens medborgare då faktiskt. Synd, då jag tror att vare sig man av olika skäl valt att göra inseminationen hemmavid eller via klinik, så har man nog ganska mycket gemensamt eller i alla fall en hel del att kunna prata om. 

Så - utöver denna tråd och en halvtrött grupp som jag hittat på FB - vet någon om något forum någonstans där ALLA är välkomna, vare sig man valt klinik eller privat donator? 

Allt gott till er alla :) 

• Gråsten
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-28 18:49:01 följande:
    Usch, det låter jobbigt. Men massa grattis ändå till din graviditet.

Är det FEMMIS du tänker på som du inte får vara med i?

Det finns en grupp på facebook för frivilligt ensamstående föräldrar. Där är du säkert välkommen.

Jag har fyllt 40 så jag är medveten om att mina ägg kan vara dåliga, men jag ger det några försök till. Min donator är snäll och ställer upp gratis.

Ja det var jobbigt initialt, men nu känns det bra. :) Kanske träffar jag någon senare i livet, kanske inte. Barn vill jag ha i vilket fall som helst. 

Jamen precis, Femmis var det jag menade! Tack för tips om FB-grupp! :) 

Hoppas det gick bra med din insemination, jag har två vänner i 40+åldern, varav en blev oplanerat spontant gravid och en som det inte funkar alls för... Så det är ju ett väldigt lotteri det där med äggen. Skönt att du hittat en snäll donator! :) 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!