• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • az81
    Ciconiidae skrev 2017-08-10 01:41:27 följande:
    Jag blev inte heller gravid på mitt förra försök. Denna cykel har jag gjort spolning, vul och insemination i samma cykel så hoppas det tar sig denna gång. Äl+2 idag. Åker du igen om två veckor?
    Troligen åker jag igen om två veckor. skall också försöka göra spolning inför detta försök. Är idag på cykeldag 3.

Håller tummarna för dig.
  • Friitz

Hej!

Jag försöker ladda om från ett negativt test. Så nu är siktet istället på nästa äl. Det blir mitt andra försök och hoppas verkligen att det funkar. Skönt att jag hittade denna tråden och se att det är fler som går igenom samma sak då jag kan känna mig lite ensam i detta emellanåt.

• Ciconiidae
    Friitz skrev 2017-08-10 08:11:25 följande:

Hej!

Jag försöker ladda om från ett negativt test. Så nu är siktet istället på nästa äl. Det blir mitt andra försök och hoppas verkligen att det funkar. Skönt att jag hittade denna tråden och se att det är fler som går igenom samma sak då jag kan känna mig lite ensam i detta emellanåt.

Välkommen, jag är på mitt andra försök till syskon nu. Två veckor känns som evigheter. Lycka till med nästa försök.
  • Millnear

Hej,

Känner mig helt förvirrad i djungeln av danska kliniker.

Jag vill genomföra en insemination.

Tycker att vitanova verkar mest intressantast. Får bäst intryck utav deras sida och vill känna mig så bekväm som möjligt då jag kommer genomföra denna process ensam.

Men jag är helt förvirrad över vad det kostar! På alla andra klinker jag har läst på så kanske det står "5500 Dkk" vilket obvius är menat i danska kronor.

Men sedan så läser man på vitanova och så står det kanske "5500 kr"..innebär det att priset är i svenska kronor? Eller är det i danska kronor det med, vilket de gör att priset blir högre när man ska omvandla till svenska kronor? !

Som sagt är helt förvirrad xD så behöver få klarhet vad det i svenska kronor kostar att insemineras på vitanova, tack i förhand:)

• az81
    Millnear skrev 2017-08-10 14:55:23 följande:
    Hej,
    Känner mig helt förvirrad i djungeln av danska kliniker.
    Jag vill genomföra en insemination.
    Tycker att vitanova verkar mest intressantast. Får bäst intryck utav deras sida och vill känna mig så bekväm som möjligt då jag kommer genomföra denna process ensam.
    Men jag är helt förvirrad över vad det kostar! På alla andra klinker jag har läst på så kanske det står "5500 Dkk" vilket obvius är menat i danska kronor.
    Men sedan så läser man på vitanova och så står det kanske "5500 kr"..innebär det att priset är i svenska kronor? Eller är det i danska kronor det med, vilket de gör att priset blir högre när man ska omvandla till svenska kronor? !
    Som sagt är helt förvirrad xD så behöver få klarhet vad det i svenska kronor kostar att insemineras på vitanova, tack i förhand:)
    Det är danska kronor som står på deras hemsida.
    Om du insemineras hos dem och även har akupunktur så kostar det ca 8000 kr (svenska kronor)

Kan varmt rekommendera dem. Jag går hos dem. Även om det ännu ej tagit sig för mig.
    De är super trevliga och snabba på att svara på mail. Man känner sig trygg hos dem och de har trevliga lokaler. Det är inte långt att gå från tågstationen heller.

• az81

Kan förtydliga mig lite kom jag ju på....

det är om du även köper donatorsäden genom Vitanova som man betalar ca 8000 kr. och då kör jag som sagt även akupunktur.

• Millnear
    az81 skrev 2017-08-10 15:41:05 följande:

Kan förtydliga mig lite kom jag ju på....

det är om du även köper donatorsäden genom Vitanova som man betalar ca 8000 kr. och då kör jag som sagt även akupunktur.

Tack för svar! Man blev lite förvirrad av att vitanova skrev KR ist för DKK som de andra kliniker jag har googlat på. Och därför var man som ett frågetecken i vilken valuta dem menade.

Men bra, då vet jag vad dem tar i pris per omgång :)

Håller på att förbereda mig inför att insemineras, tar folsyra, har börjat checka av min Äl med stickor och så försöker jag suga i mig så mycket information jag bara kan hitta för att veta hur de olika stegen ser ut.

Ska se till att ta de olika testen som krävs (tex Hiv ect) så snart som möjligt. Sen är jag redo att kontakta kliniken jag ska genomföra mina inseminationer :D

Och just vitanova känns bra!
  • Friitz
    Ciconiidae skrev 2017-08-10 13:16:38 följande:

Välkommen, jag är på mitt andra försök till syskon nu. Två veckor känns som evigheter. Lycka till med nästa försök.

Tack!

Ellerhur! Vem visste att veckorna kan gå så sakta? Jag börjar jobba nästa vecka igen efter semestern och har då en hel del att göra, så hoppas det får tiden att gå snabbare : )

Jag håller tummarna för dig!
  • Ciconiidae
    Millnear skrev 2017-08-10 15:50:51 följande:

Tack för svar! Man blev lite förvirrad av att vitanova skrev KR ist för DKK som de andra kliniker jag har googlat på. Och därför var man som ett frågetecken i vilken valuta dem menade.

Men bra, då vet jag vad dem tar i pris per omgång :)

Håller på att förbereda mig inför att insemineras, tar folsyra, har börjat checka av min Äl med stickor och så försöker jag suga i mig så mycket information jag bara kan hitta för att veta hur de olika stegen ser ut.

Ska se till att ta de olika testen som krävs (tex Hiv ect) så snart som möjligt. Sen är jag redo att kontakta kliniken jag ska genomföra mina inseminationer :D

Och just vitanova känns bra!

Jag går också på vitanova, rekommenderar varmt. Blev gravid på andra försöket med barn nr ett, nu försöker jag med barn nr två. De är trevliga, kunniga, har fina lokaler och ligger nära tågstationen. Det har gått bra även nu när jag fått släpa med mig en tvååring, de tar sig tiden.
  • Jilka
    Ciconiidae skrev 2017-08-10 13:16:38 följande:
    Och jag väntar på mitt fjärde försök. Försökte två gånger, en polyp upptäcktes, fick vänta fyra månader på operation, som misslyckades, sen två månader på nästa operation. Sedan försökte jag en gång till, och efter det hittade de en cysta. Så nu ska jag på återkontroll i slutet av augusti, och hoppas med hela mitt hjärta att den har krympt/försvunnit och att jag har äl på g då :( 

Hemskt att säga, men det är så skönt att läsa som andra där försöken inte tar sig. Såklart är det vanligt, men det är så lätt att halka in på olika trådar som jublar över plus :) Och det är ju också kul såklart, bara att jag längtar efter att också få klaga över graviditetssymptom :P (Jag vet, jag kommer säkert ta tillbaka att jag sa så :) ) Iallafall: Tack för att ni delar med er även när det inte går bra :) 
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!