• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • NZZZZ
    Millnear skrev 2017-08-11 16:28:58 följande:

Precis! Man är olika redo när man vill få barn...Har egentligen velat ha barn sedan 14 år men har fattat att man måste vänta tills ens liv funkar och man kan ta hand om ett barn utan att vara helt beroende av andras hjälp. Både min mamma och min mormor var unga när dem skaffade barn, så egentligen är jag sent ute;D

Men får jag en lite knyte lagom tills jag blir 24 år så blir det bra. Vill gärna ha chansen att skaffa en massa barn om jag så vill. Och då är det bra om jag skaffar barn nu och inte väntar tills jag kanske är 35år.

Trist att du har problem med sköldkörteln:(

Bra att man kan få mediciner för att få bra värden. Man vill ju ha goda chanser att kunna bli gravid.

Jag ska börja i november (om jag inte börjar redan i oktober då jag är så otålig xD)

Så är ett tag kvar innan det är dax.

Haha råkade beställa en fin elefant mjukisdjur på ebay för ett par veckor sedan...Kunde inte hålla mig xD

Så den kommer får väntas med att bli använd tills bebisen är född.

Tyvärr känner jag inte någon irl som har genomgått detta. Men det måste vara skönt för dig att ha en partner som ska följa dig på din resa. Måste betyda så mycket :)

Ni kommer välja en donator som ska likna din partner i utseendet?

Själv så vill jag gärna insemineras med asiatiskt sperma, tycker folk som är blandade med europeisk/asiat är så söta. Så jag hoppas Vitanova kan uppfylla min dröm :)

Jag förstår vad du menar! Min mamma hade tre barn i min ålder haha! Känner samma som dig, ovh då är jag ändå äldre men har kollat min äggreserv och den är hög! Vill ha minst 3-4 barn. Jag hoppas det funkar trots man inte kan skaffa i sängkammaren. ;) gratis är det inte men om man satsar på Ivf i framtiden kanske man kan få flera försök i ett... pengar ska inte hindra min dröm!

Japp. Min kille är ej svensk till utseendet men det skulle inte vara något problem. Hade gärna använt hans spermier för han är så jävla vacker men det är tydligen något annat som är menat för oss.

Ååååh! Du kommer få så söta barn. Är du rädd för att det ska inte funka på dig med insemination? Man vill ju helst slippa ivf.
  • Ciconiidae
    NZZZZ skrev 2017-08-11 20:15:03 följande:

Har du åkt till Danmark för att spola och VUL? Utredde de dig? :) hur gick det med inseminationen? Är det ngn klinik som rekommenderar att inseminera två ggr eller räcker d med en gång per cykel?

Ja, jag åkte till Danmark. Alla kliniker hade sommarstängt i Sverige och dessutom är det så svårt att få tider. Vul gjorde jag för att kunna inseminera i samma cykel, de ville vara säkra på att slemhinnan och ägget inte påverkats av spolningen, så jag vet att det fanns ett ägg som växte denna cykel iaf. Jag gör bara en insemination per cykel, normalt sett är det väl det de rekommenderar. Just nu är det bara en väntan, får vänta ca en vecka tills jag kan testa om det tagit sig.
  • Millnear
    NZZZZ skrev 2017-08-11 20:20:18 följande:

Jag förstår vad du menar! Min mamma hade tre barn i min ålder haha! Känner samma som dig, ovh då är jag ändå äldre men har kollat min äggreserv och den är hög! Vill ha minst 3-4 barn. Jag hoppas det funkar trots man inte kan skaffa i sängkammaren. ;) gratis är det inte men om man satsar på Ivf i framtiden kanske man kan få flera försök i ett... pengar ska inte hindra min dröm!

Japp. Min kille är ej svensk till utseendet men det skulle inte vara något problem. Hade gärna använt hans spermier för han är så jävla vacker men det är tydligen något annat som är menat för oss.

Ååååh! Du kommer få så söta barn. Är du rädd för att det ska inte funka på dig med insemination? Man vill ju helst slippa ivf.

Vill också ha chans till tre barn minst, sedan får man ta det som det kommer :D

Tycker det känns som ett mirakel med varje barn som får sin egna personlighet, så kommer se fram emot och se hur mina barn kommer bli när dem blir äldre.

Tror att insemination kommer funka fint fint på mig...Men det är just oron som spökar. ..För tänk om...tänk om det ändå inträffar och man inte blir med barn! Det vore en riktig mardröm.

Så jag kommer inte andas ut förrän jag ser pluset xD (vilket jag lär göra förr eller senare ) Men man får försöka tänka positivt! :D

Hmm...Måste vara en värre känsla att inte kunna skaffa barn med en partner man har än att man är partnerslös :(

Man vill ändå skaffa barn som man kan se olika drag på som påminner om ens partners. ..

Men bra att man ändå kan köra en lite tröst och få barn via en annan väg. Hoppas det tar sig snabbt för er, kram
  • Ciconiidae
    NZZZZ skrev 2017-08-10 20:06:49 följande:

Får man se bebisbilder på donatorerna på Vitanova?

Du har inte fått svar på din fråga väl?

Nej, inte då jag inseminerades 2014, idag kör jag med samma donator som sist för helsyskon. Du kan dock köpa egen sperma och förvara hos dem.
  • Millnear

Hej,

Var i Köpenhamn för ett annat ärende, men passade på att följa gps:en för att se var vitanova låg. Men när jag kom fram blev jag helt förvirrad.

Hittade ingen skylt och det enda jag såg som gps:en lede mig till var en fotklinik (?)

Kan ni hjälpa mig...Vill inte riskera att gå som en förvirrad höna när jag ska insemineras mot hösten/vintern xD

Har vitanova ingen skylt?

• az81
    Millnear skrev 2017-08-15 18:02:02 följande:
    Hej,
    Var i Köpenhamn för ett annat ärende, men passade på att följa gps:en för att se var vitanova låg. Men när jag kom fram blev jag helt förvirrad.
    Hittade ingen skylt och det enda jag såg som gps:en lede mig till var en fotklinik (?)
    Kan ni hjälpa mig...Vill inte riskera att gå som en förvirrad höna när jag ska insemineras mot hösten/vintern xD
    vitanova har en pytteliten skylt vid "ringklockan" precis vid entrédörren till huset. Ligger typ granne med ett smörrebröd ställe.

• Ciconiidae
    Millnear skrev 2017-08-15 18:02:02 följande:

Hej,

Såhär ser ytterdörren ut.

• Ciconiidae

Hej, jag ville bara berätta att jag är gravid. Går in i vecka 5 imorgon. =D Lycka till ni som är mitt i försökandet, jag håller tummarna för att ni får ert plus snart.

• Friitz
    Ciconiidae skrev 2017-08-21 22:24:47 följande:

Hej, jag ville bara berätta att jag är gravid. Går in i vecka 5 imorgon. =D Lycka till ni som är mitt i försökandet, jag håller tummarna för att ni får ert plus snart.

Grattis!! Vilken lycka!

Själv ska jag inom de närmsta dagarna göra min andra inseminering.
  • Ciconiidae
    Friitz skrev 2017-08-21 23:32:39 följande:

Grattis!! Vilken lycka!

Själv ska jag inom de närmsta dagarna göra min andra inseminering.

Tack, hoppas det går lika väl som för dig. Båda gångerna jag blivit gravid har äl-testet slått om vid lunchtid. Verkar vara bästa tiden för att få rätt i tid med inseminationen.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!