• Ciconiidae

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej allihop! Är singeltjej på 29 år i Gbg som äntligen tänkt börja med insemination. Jag hade alla tester och samtalat klart redan maj 2013, men jag fick oväntat nytt jobb och valde att vänta. Jag har inte testat äl särskillt noga det senaste och har ganska dålig koll, men misstänker att det inträffar sön eller mån.

Fråga till er rutinerade, jag tänkte åka till Vitanova. Men om äl inträffar en vardag kan jag inte ta ledigt med kort varsel. Ser att det finns ett tåg som är framme 16:40 vid stationen, kan man få en tid vid 17 eller är det för sent?

Sen började jag inte äta folsyra förrän denna veckan, vet att man ska blrja tidigare men skulle ni avråda att åka redan nu?

• Ciconiidae
    längtanärstor01 skrev 2014-07-24 23:47:38 följande:

Hej, välkommen hit till tråden. Kul med någon i hyfsat samma ålder och område som ska gå igenom samma sak.  Jag skulle inte avråda dig från att åka redan nu bara för att du inte börjat äta folsyra förrän denna veckan.

Önskar dig all lycka till. 

Tack, tack! Jag har planerat detta i flera år, ändå känner jag mig så osäker och vilsen nu när det gäller.
  • Ciconiidae
    MD77 skrev 2014-07-25 10:11:24 följande:

Tror att många har svårt att ta ledigt med kort varsel...själv sjukskriver jag mig om det är en vardag, kanske inte så PK men ser inget alternativ.

Angående folsyra så är det nog ingen katastrof, det är viktigt att äta när du blivit gravid.

När du får positivt ÄL-test så ring kliniken så kan de råda dig till när det är bäst att inseminera. Det är oftast ingen brådska att inseminera efter pos ÄL-test, ägget släpper inte förrän efter ca 12-36h och sedan lever ägget i ca 24h. Viktigt att tänka på är att nedfrysta spermier endast lever ca 24h jämfört med färsk som kan leva i flera dagar.

Lycka till!

Tack, känns skönt att veta att det nog är ok med folsyran. Just nu bör jag vara dödssjuk om jag ska vara hemma från jobbet. Men en halvdag, där jag är tillgänlig per telefon och jobba på tåget kan jag nog få till... Men om det blir flera turer så kommer det nog bli en och annan sjukskrivning, men nästa vecka går det inte. :( nästa äl är dock under semester. :)
  • Ciconiidae

Ojoj, hjälp! Jag vågade inte hoppas på att jag skulle kunna åka denna cykel. Det nedersta testet är taget imorse och alla andra nu. Den på morgonen är väl negativ, så jag har precis fått stegring? Hade tyvärr inte Clearblue imorse.

• Ciconiidae

Jag förstår inte hur man lägger till bild från iPhonen, men imorgon blir det ett samtal till Danmark.

• Ciconiidae

Idag har jag gjort inseminationsförsök nummer ett! Helt galet, men jag förstår inte vad som hänt utan det känns som om jag tog en spontansemester ner till Köpenhamn. Det känns bra iaf! :)

• Ciconiidae
    Saturnus skrev 2014-07-27 22:34:09 följande:

Hej allihopa!

Det blev tyvärr ingen bebis för mig. :( Jag kommer gå över på IVF nu. Lycka till ni som väntar på plus.

Kram från mig!

Vad tråkigt, skickar styrkekramar till dig! ????
  • Ciconiidae
    Ciconiidae skrev 2014-07-27 23:05:06 följande:

Vad tråkigt, skickar styrkekramar till dig! ????

Frågetecknena skulle vara ett hjärta. :(
  • Ciconiidae

Hur går det för alla? Denna eviga väntan, det var ngt jag inte såg framemot innan jag började. Min mage är uppsvullen som tusan, det är högst sannolikt gaser eller liknande och försöker intala mig det eftersom det är så tidigt. Men det är svårt att tänka på det när man ser ut att vara i femte månaden.

Tänkte börja testa tidigt iaf, jag vill veta även om jag får mf. Jag kände äl-värkarna så väl att om jag får mf vet jag iaf att jag var nere vid rätt tidpunkt, vilket kan underlätta nästa gång.

• Ciconiidae
    Annesh skrev 2014-07-30 21:28:29 följande:

Hej

Har BIM på söndag men var så nyfiken att jag testade imorse och det var så negativt det bara kan bli :(. Har även nu ikväll fått lite känningar på mens så det går inte på rätt håll...men så länge den inte har kommit så håller jag hoppet till liv och tar ett nytt test på fredag!

:)

Men det är få som får positivt så långt innan BIM, och PMS symtom och graviditetssymtom är ju väldigt lika. Jag håller tummen för positivt på söndag! Kul att ha en tidigare BIM att se framemot, min är fortfarande så långt borta.

Önskar min kropp kunde sluta vara skengravid. Den kan iofs vara väldigt jobbig mellan äl och bim, så det är inte ovanligt att den beter sig såhär.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!