• Ciconiidae

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Oj, vad spännande! Denna gången ska det bara gå för dig!

Det går bra för mig, gick in o vecka 6 idag. Köpte mig mammabyxor och babybyxor på Myrorna (som nya båda två, så var tvungen att ha dem), då jag hade svängen förbi. Lite tidigt kanske, men även om inte denna graviditet skulle gå hela vägen så kommer jag ju ngn gång lyckas hela vägen tänker jag.

längtanärstor01 skrev 2014-09-13 13:58:15 följande:

Ja helt rätt, jag är mitt i det nu, idag för några timmar sedan gjorde jag min 2:a insemination av 3. Imorgon blir 3:e och sista för denna cykeln. Gjort 3 stycken för att öka chanserna. Jag hoppas innerligt att det blir mitt fjärde och sista försök, nu måste det bara funka. Hur går det för dig med livet i magen?

• Ciconiidae

Ja, det gäller att planera väl när man är själv. Jag har dessutom ingen bil så jag får passa på att handla lite pö om pö. :)

Självklart ska vi ses när du blir gravid. Vill gärna träffa så många likasinnade som möjligt så man inte känner sig ensam. Ska försöka hitta en mammagrupp för ensamstående, det ska finnas sådana i Gbg.

längtanärstor01 skrev 2014-09-13 20:47:30 följande:

Mycket spännande, tack för din omtanke! 

Åh vad mysigt, frågar du mig tycker jag inte det är för tidigt att handla. Ta ut lyckan och bara njut. Själv har jag redan lite hemma i garderoben, tror bara det är positivt faktiskt. Som du säger tids nog så lyckas allt hela vägen.

Plus att är man själv med allt så är det nog en god idé att handla lite då och då.

Önskar dig all lycka till på vägen, när det plussat för mig träffas jag gärna på en fika och kanske lite shopping.  Känns kul att vi bor i samma stad, då kan man ses och prata om allt för man är ju lite ensam om det man går igenom iallafall jag.

• Ciconiidae

Jag anser mig också klara mig utan bil än så länge. Men jag kommer ju behöva låna när man köper säng och liknande. Har en vän som bor i närheten som dessutom erbjudit sig att köra mig till förlossningen.

längtanärstor01 skrev 2014-09-13 22:01:46 följande:

Ja verkligen, samma här. Varken körkort eller bil men anser inte mig vara i behov av det där jag bor ändå. Klarar mig bra utan med eller utan barn!

Vad kul att du vill ses, känner detsamma angående att vilja träffa andra likasinnade så man inte känner sig ensam. Har också hört via en nära vän att det ska finnas en sådan grupp i Gbg.

• Ciconiidae

Som det ser ut nu kommer det bli "bråk" om vem som ska vara med. Han som ska köra mig, verkar vilja vara med, en vän till mig vill vara med på både förlossningen och profylaxkurs och förmodligen kommer mamma vilja vara med. Jag skulle kunnat tänkt mig en doula, om jag inte hade haft ngn, men så verkar det inta vara. Men det är ett tag kvar dit, så får se hur det hela slutar. Mig spelar det mindre roll, men hade varit skönt med ngn där om det blir långdraget.

längtanärstor01 skrev 2014-09-14 13:24:55 följande:

Ja lite hjälp behöver man ju! Om man får fråga, tänker du gå igenom förlossningen själv?

• Ciconiidae

Stort grattis! Det är jätteroligt att vi är så många som plussar nu!

Saturnus skrev 2014-09-14 15:28:22 följande:

Hej!

Jag plussade idag på RD 11(svagt) men har TD den 17:e. Känner mig lyckligt lottad att det tog sig på första IVF-försöket. :) Resan hit har varit lång. Nu hoppas jag att pyret vill stanna och tänker vara frisk.

Håller tummarna för Er! Följer tråden, blir spännande att höra hur det går för er Md77 o längtanärstor.

• Ciconiidae

Vad härligt att du har en sådan fin relation med din bonusmamma. Om man läser trådar här på fl så tror man lätt att det inte existerar. Lycka till med ditt försök nu, jag hoppas på att få se ett plus om två veckor.

längtanärstor01 skrev 2014-09-14 16:13:46 följande:

Ja okej, då verkar du inte bli ensam iallafall vilket nog är skönt! Min bonusmamma är den som kommer köra mig in och vara med, det har jag känt länge att jag vill att det ska vara hon så när jag frågade och hon sa ja blev jag lättad och glad.

• Ciconiidae

MD77, kan du ändra i listan? Jag sitter från mobilen och det blir bara knas då.

- Jag lyckades på andra försöket, bf 15 Maj.

- Önskan2014 har paus då hon inte är singel längre.

- Annesh och Saturnus är också gravida, bf Maj.

• Ciconiidae

Nej, det var jättetråkigt att höra. Ta hand om dig och jag håller tummarna hårt för nästa gång!

Saturnus skrev 2014-09-20 22:16:15 följande:

Vill bara berätta att det inte gick vägen. Tidigt missfall igen. :( hoppas på att göra nästa försök i november. Lycka till, jag följer er i tråden.

• Ciconiidae

Tack, det är en lång väntan till att man gått 12 fullgågna veckor. Fortf över en månad tills dess. Men jag tänker inte så mycket på det, har inga graviditetskomplikationer och inte en antydan till illamående, så allt känns precis som vanligt.

Saturnus skrev 2014-09-20 22:46:00 följande:

Tack, det värmer! Ja, nu har jag deppat klart för den här gången hoppas jag. Håller tummarna för dig!

• Ciconiidae

Den positiva tråden där nästan alla plussade i ett svep vände snabbt. Gud vad tråkigt, har du känt av det eller varför kommer det sig att du var på ett tidigt vul?

Sänder en styrkekram till dig!

Annesh skrev 2014-09-21 08:58:53 följande:

Hej....

Lider med dig, varmaste tankarna till dig!

Själv var jag på ul i fredags (6+6) och de såg endast en tom fostersäck så det bådar inte gott för mig heller. Ska tillbaks om ca en vecka för ny koll men försöker att inte ha för höga förhoppningar...

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!