• Ciconiidae

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

längtanärstor01 skrev 2014-07-30 22:50:13 följande:

Ja denna väntan tar på en! BIM på fredag! Drar mig för att kolla, rädd för besvikelsen som jag fått uppleva två gånger. Den har vart tuffare än jag trott. MEN imorgon kanske det blir ett test! Så spännande men så mycket känslor. Jag hoppas hela tiden. Kram till er alla! ??

Jag håller mina fingrar och tår att du får det efterlängtade plusset idag eller imorgon!
  • Ciconiidae

Du har väl nära till Danmark, du kan inte göra alla tester där? Eller om du blir medlem i femmis så kanske de kan hjälpa dig med kontakt? Det är tråkigt när det är så bökigt. :(

Jag har berättat till en nära arbetskamrat att jag inseminerades i lördags, tycker det är skönt att ngn vet om det blir mkt resande osv. Hon blev så glad att hon kramade om mig och är jätteexalterad över det hela. Så sa hon att jag självklart ska sjukskriva mig om det blir fler gånger, och att hon backar upp mig. Det känns skönt att ha det stödet med tanke på att det man gör fortfarande är "förbjudet" i Sverige, så man vet inte hur andra ska ta det. Största delen av min kompiskrets vet det dock och de flesta i min familj och jag har inte fått några negativa kommentarer förutom att min mamma är väl inte jätteglad över det. Men hon kommer över det, och så sa hon förra året att jag kan väl vänta lite så hon hinner pensionera sig och då har mer tid. :)

Vi ska inte ha en bim-lista? Jag har dålig koll på vilka som är aktiva, vad tycker ni?

Annesh skrev 2014-07-31 19:58:21 följande:

Hej

Man funderar på tok för mycket.... Jag har köpt ägglossningstest för typ 800kr för att jag mentalt ska vara förberedd på att det kommer ta några gånger - men kommer nog ändå vara tok knäckt!

Vet inte hur det fungerar för andra men när jag kontaktade den Gyn mottagning jag normalt går till blev jag hänvisad till annat ställe som sedan ej ville ta emot mig pga min ålder (39år) och att jag var singel. Det blev en fruktansvärd chock och jag kontaktade omedelbart Danmark.

Detta är inte det livet jag trodde jag skulle ha att skaffa barn själv, men innan Prince charmig dyker upp så får man ju göra det bästa av sitsen och jag tänker inte ge upp drömmen om en bebis i första taget!

extra lycka till till oss ALLA :)

Kram!

• Ciconiidae

Hittade en gammal lista! :)

Mia -therese: 6 rundor hos storken var av senaste efter pergotime. Tar paus juli- aug. Bor i Malmö. 32år.

Saturnus 3:e inseminationer på CFC, 3 på Vitanova. Två graviditeter med Pergotime. En slutade i utomkvedshavandeskap och en i missfall. Bor i Svealand, 40år

Ensamåvilsen: 4 inseminations försök storken även spolning allt såg bra ut. En ivf behandling med lyckad insättning CFC resulterade dock inte i gravid, ett frys återföring som lyckades nu gravid i v 17. 37år, första barnet, bor Örebro:)

längtanärstor01: 2 inseminationsförsök. 1 lyckat försök men slutade i tidigt missfall. Göteborgs norra skärgård. 26 år!

MD77: Syskonförsök med samma donator (öppen). Uppland, 36år

1:a försöket  2/5-14. BIM 16/5 - Negativt

2:a försöket 24/6 -14. BIM 7/7 - ?

önskan2014 1 insemination hos Vitanova. Örebro län, 29 år.

Erda: 1:a insemination Storken. Dalarna, 30 år

Ciconiidae: 1:a insemination Vitanova. Göteborg, 29 år BIM 9/8

• Ciconiidae

Åh, vad tråkigt! Det blir extra jobbigt när mensen spelar en ett spratt. Men det är bara att ta nya tag, det är få förunnat att lyckas på första försöket. Pepp pepp! Jag försöker säga till mig själv att om jag har tur har jag ett plus inom ett halvår, men ändå kommer man stå där besviken och ledsen om tant röd hälsar på nästa vecka.

önskan2014 skrev 2014-07-31 22:08:12 följande:

Lite besviken just nu, mensen kom idag 8 dagar för sent....

Hoppas det går bättre för er andra!

• Ciconiidae

Jag beklagar, jag som trodde så starkt på dig denna gång. Skickar styrkekamar!

längtanärstor01 skrev 2014-08-01 14:12:25 följande:

Idag kom min mens. Besviken för tredje gången, den är tuff den här besvikelsen det tar på energin efter några gånger. Några dagar sedan går det över och fjärde försöket sker om 2-3 veckor. Känner mig ändå hoppfull om att dagen jag ska få bli gravid kommer snart.

Håller tummarna för er alla som väntar och gör försök! 

• Ciconiidae

Annesh, jag beklagar verkligen! Men någon dag kommer det efterlängtade plusset. :) nu inser jag att jag är nästa på tur, känner inte alls ngn press på att vända trenden. ;)

EttLitetSteg, välkommen! Kul att vi blir fler!

• Ciconiidae

Hur fungerar det med privat inseminering i kontakt med myndigheter? Köper du från spermabank eller har du kontakt med anonyma män?

längtanärstor01 skrev 2014-08-05 20:38:08 följande:

Har haft två olika donatorer, nu byter jag till min tredje och förhoppningsvis sista.

Jag gör inseminering "hemma", alltså privat.

Spolning av äggledarna är inget jag funderat på, jag tänker att det har bara inte vart rätt innan helt enkelt. Nu blir det ca 3 insemineringar vid denna fertila tid/ägglossning så hoppas jag det kommer ge resultat.

Kram.

• Ciconiidae

Jag har testat negativt två dagar i rad, idag är bim -3. Det verkar bli en tur i Augusti också, hoppas mensen kommer i tid så äl infaller under semestern. :)

• Ciconiidae

Jag ska resa iväg så jag kommer vara frånvarande ett tag. Toknegativt imorse, så inget denna månad. BIM -4 och - 3 hade iaf ett streck, undra om jag hade hcg i kroppen ett tag då iaf? Lycka till allihop så länge, när jag är tillbaka är det dags för inseminering igen. :)

Njuuut av sensommaren, för nästa kommer vi vara helt utmattade för att en liten håller oss vaken, antingen intill oss eller med karatesparkar i magen. ;)

• Ciconiidae

Hej!

Jag tittar in en liten snabbis. Är fortfarande utomlands, men åker hem snart. Slutet av denna veckan blir det troligen en visit i Köpenhamn. :) Från att jag velade med första försöket (med om jag ska vänta eller inte), kan jag nu knappt vänta till att ha en liten i magen!

Lycka till Annesh, inte långt kvar tills du vet om det tar sig. Jag håller tummarna! :)

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!