Du har väl nära till Danmark, du kan inte göra alla tester där? Eller om du blir medlem i femmis så kanske de kan hjälpa dig med kontakt? Det är tråkigt när det är så bökigt. :(
Jag har berättat till en nära arbetskamrat att jag inseminerades i lördags, tycker det är skönt att ngn vet om det blir mkt resande osv. Hon blev så glad att hon kramade om mig och är jätteexalterad över det hela. Så sa hon att jag självklart ska sjukskriva mig om det blir fler gånger, och att hon backar upp mig. Det känns skönt att ha det stödet med tanke på att det man gör fortfarande är "förbjudet" i Sverige, så man vet inte hur andra ska ta det. Största delen av min kompiskrets vet det dock och de flesta i min familj och jag har inte fått några negativa kommentarer förutom att min mamma är väl inte jätteglad över det. Men hon kommer över det, och så sa hon förra året att jag kan väl vänta lite så hon hinner pensionera sig och då har mer tid. :)
Vi ska inte ha en bim-lista? Jag har dålig koll på vilka som är aktiva, vad tycker ni?
Annesh skrev 2014-07-31 19:58:21 följande:
Hej
Man funderar på tok för mycket.... Jag har köpt ägglossningstest för typ 800kr för att jag mentalt ska vara förberedd på att det kommer ta några gånger - men kommer nog ändå vara tok knäckt!
Vet inte hur det fungerar för andra men när jag kontaktade den Gyn mottagning jag normalt går till blev jag hänvisad till annat ställe som sedan ej ville ta emot mig pga min ålder (39år) och att jag var singel. Det blev en fruktansvärd chock och jag kontaktade omedelbart Danmark.
Detta är inte det livet jag trodde jag skulle ha att skaffa barn själv, men innan Prince charmig dyker upp så får man ju göra det bästa av sitsen och jag tänker inte ge upp drömmen om en bebis i första taget!
extra lycka till till oss ALLA :)
Kram!