• Ciconiidae

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag är 29 år, och du?

Det känns skönt att jag iaf närmar mig vecka 9 och har haft turen att slippa illamående och andra jobbiga komplikationer. :)

grodansmamma skrev 2014-09-30 21:53:10 följande:

Förstår det, i början är man ju nervös. Hur gammal är du?

Jag bor i en liten håla i Sörmland :)

• Ciconiidae

Äl-flytningar får man innan ÄL och efter äl så brular flytningarna avta och bli som lotion. Tror det är svårt att ta reda på varken äl eller graviditet genom flytningar strax efter ÄL.

grodansmamma skrev 2014-09-30 22:24:48 följande:

Måste bara fråga en sak. När jag har ÄL så brukar jag alltid få massa flytningar, denna gång har jag knappt haft några alls. Kan det vara för att ägget blev befruktat eller att jag inte hade någon riktig ÄL denna månad?

• Ciconiidae

Jag fick ett svagt plus 10 dagar efter inseminering.

grodansmamma skrev 2014-10-01 11:32:11 följande:

Ja sant.. var bara något jag kom att tänka på..

När kan man som tidigast ta ett gravtest?

• Ciconiidae

Ledsen för din skull. En dag står du med ett plus på stickan. *stor styrkekram*

längtanärstor01 skrev 2014-10-01 23:32:25 följande:

Tyvärr inte så bra. Inget denna gång heller. Besvikelsen har vart enorm och extremt tung denna gång därav min frånvaro här.

• Ciconiidae

Du kanske menar vecka 4-5? I vecka två har man inte fått äl ännu. Som tidigast kan du plussa i vecka 4. :)

önskan2014 skrev 2014-10-02 19:39:42 följande:

önskan2014: 2 inseminationer hos Vitanova, Örebro län, 29 år, uppehåll från inseminering. Träffar en kille och blev oplanerat gravid, är i v.2-3.

• Ciconiidae

5-7 dagar efter ÄL. Illamåendet kommer inte förrän du plussar, då det är hormonerna som gör dig illamående. Jag har inte känt av illamåendet alls, går in i vecka nio på lördag.

grodansmamma skrev 2014-10-02 20:40:11 följande:

Hur lång tid tar det för ägget att fästa?

Hur tidigt kan man börja känna av illamående?

• Ciconiidae

Som jag försrod det så är det olika hur lång tid det tar innan ägget hittar någonstans att fästa. Det skulle kunna vara en förklaring till att man plussar sent eller tidigt. Men jag håller med dig, det står olika överallt. Samma nu med gravidapparna, hur stor fostret är en viss vecka varierar mellan olika graviditetskalendrar.

grodansmamma skrev 2014-10-02 20:55:28 följande:

Jaha så det tar så lång tid för det att fästa.. googlade lite och det stog så olika överallt så tänkte jag testar att fråga här :)

Skönt att du sluppit illamående :)

• Ciconiidae

Beklagar, kommer du kunna operera bort myomen nu? Det ger ju bättre chanser till nästa gång, och fertiliteten var ju bevisat att det inte var fel på. Ta hand om dig!

Annesh skrev 2014-10-06 16:40:49 följande:

Hej

Tacksam om ngn vill uppdatera. Jag orkat inte göra detta korrekt.

MF för mig v10

Tack!

• Ciconiidae

Håller tummarna för dig. Jag plussade på ÄL+10, svagt. Jag rekommenderar att du inte tittar på testet de första minuterna för i början tog det ett tag innan strecket syntes.

Eva 77 skrev 2014-10-06 18:49:35 följande:

Jag har gjort första försöket, Vitanova, ÄL+7 idag. Hade lite blod på toabesöket ÄL+3, stick i underlivet så jag hoppade till i soffan när jag låg ner ÄL+4, sedan ömma bröst, molvärk i korsryggen och illamående som varat från ÄL+5, och imorse var bröstvårtorna ömma, står ut konstant som radioknappar. Testade ÄL+ 6 och det var ett neg gravtest. Önsketänkande att vara gravid som ger "symtom" eller kan det stämma? Ska göra nytt gravtest ÄL+9 eller 10 ( onsdag/torsdag) har BIM 11/10.

• Ciconiidae

Hur ser det ut idag? Ser en antydan till streck men ser inte om den är rosa så kan varken säga bu eller bä.

grodansmamma skrev 2014-10-09 12:37:27 följande:

Spökstreck??

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!