• Ciconiidae

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Du har rätt till underhållsstöd och den höjs ju vid årsskiftet med 300. Du kan även ha rätt till bostadsbidrag, beror på dina inkomster och tillgångar.

Ninni27 skrev 2014-11-01 13:59:20 följande:

Hej!

Jag tänkte att jag hoppar in här till er. Jag är ensamstående med ett barn från en tidigare relation och nu är jag på g till Danmark för att förhoppningsvis kunna skaffa ett barn till. Jag tittade runt på kliniker och valde Vitanova som jag tyckte kändes bra. Jag har skickat in alla papper och haft mitt samtal så tanken är att jag ska åka ner om ca 2 veckor.

Jag har varit helt inställd på att skaffa barn själv men nu när det faktiskt börjar närma sig så börjar jag få lite panik av allvaret. Inte för att jag inte vill, verkligen inte, utan för att det ska bli för tufft ekonomiskt. Hur tänker ni kring det ekonomiska? jag är heltidsanställd och har en helt okej lön men föräldrapenningen kommer bara upp i ca 14000 och då måste jag ta ut 6-7 dagar i veckan och barnet måste då börja på förskola vid drygt ett års ålder, vilket jag tycker känns tidigt. Är det någon som vet om man kan få något ytterligare bidrag när barnet inte har någon andra förälder eller får man bara "skylla sig själv"?

Jättetacksam för tips och tankar kring hur ni har tänkt kring det ekonomiska!

(Kläder och saker har jag redan från mitt första barn så den kostnaden är minimal)

• Ciconiidae

CB har även en med dubbel hormonindikator. Jag hade den, då var gubben blinkande under stegring och fast när det var positivt.

Dagen jag fick pos fick jag blinkande vid 07 och fast vid ca 13. Dagen efter var jag där och inseminerades ca 11. Då blev jag gravid.

Ninni27 skrev 2014-11-01 19:45:44 följande:

Tack för info om underhållsstöd! Har suttit och räknat massa i dag och det såg faktiskt inte så illa ut. Jag vill ha koll på allt innan så jag inte behöver stressa över sådana här tråkiga (men viktiga) saker sedan.

Vilken typ av ägglossningstest har ni använt? De på Vitanova rekomderade ClearBlues digitala test men så sa hon att jag skulle vänta tills det var fullt utslag, jag trodde det digitala testet bara gav antingen tom cirkel eller glad gubbe och inget där emellan.

• Ciconiidae

Det finns ingen väntetid. När alla tester och samtal är klara, bokar du tid så fort äl-stickan visar positivt.

loveisall skrev 2014-12-08 19:27:51 följande:

Någon som vet hur lång väntetiden på stork till insemination?

• Ciconiidae

Stämmer, VUL eller blodprov som mäter progresteron efter äl. Det är lite segt att man kanske inte ens släpper ett ägg när man betalar nästan 10 papp för resa och insemination.

Trisse76 skrev 2014-12-14 21:38:11 följande:

Men då kan man väl inte veta säkert utan att göra ett VUL? Förstår att tankarna snurrar.

• Ciconiidae

Vissa utav klinikerna erbjuder VUL innan. Kämpa på, jag håller tummarna!

Trisse76 skrev 2014-12-14 21:56:25 följande:

Ja, det är mycket pengar. Nu har jag provat tre gånger och frågade senast om det var något mer man kunde göra. De saatt man kunde be att få göra en liten hormonutredning hos sin gynekolog och att man då kunde få en "liten" hormonbehandling för att säkerställa ägglossning.

• Ciconiidae

Jag gjorde inte det, lyckades på andra försöket.

loveisall skrev 2014-12-28 08:42:12 följande:

Alla ni som har inseminerats, har ni spolat äggledarna innan eller inte? (:

• Ciconiidae

Andra försöket med insemination på Vitanova. Är 29 år.

Masquerade skrev 2015-03-04 22:02:51 följande:

Hej allihopa! Åker till Vitanovakliniken på söndag för första försöket och tänkte bara höra lite allmänt om hur många försök som har behövts för er som har lyckats. Ni får gärna bidra med ålder oxå om ni vill. Försöker peppa mig med att det kan gå vid första försöket, men är 36 och förstår att oddsen inte är till min fördel...

• Ciconiidae

Det var ju en heminsemination, bör tilläggas. Då de är annorlunda än på klinik.

längtanärstor01 skrev 2015-03-05 10:01:49 följande:

På 5:e försöket blev jag gravid, 26 år!

• Ciconiidae
    sillencillasill skrev 2015-03-08 17:54:11 följande:

Kul att så många är igång! Och lycka till säger jag till de som redan inseminerat. Jag väntar på en vanlig mens en vanlig månad utan försök men har gått 8 dagar och väntat på mens men ännu har jag inte sett röken av den. Ska spola äggledarna mellan dag 7-12 och sen åka till Danmark igen. Men fattar verkligen inte varför mensen är så SEN.. Brukar alltid vara klockrent regelbunden

Har du tagit graviditetstest för att utesluta att du inte blev gravid förra månaden? Man kan ju få mens även om man är gravid.
  • Ciconiidae
    Masquerade skrev 2015-03-22 20:52:18 följande:

Hej igen alla! Plussade i morse efter två veckors ångestfylld väntan. Hoppas verkligen att det nu går lika bra för er andra! :)

Nu väntar nästa mål och ångesten inför den: tre-månaders-milstolpen. 

Stort grattis!! :) Själv är jag i vecka 33 nu med hjälp av Vitanova, de är helt fantastiska!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!