Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Du har rätt till underhållsstöd och den höjs ju vid årsskiftet med 300. Du kan även ha rätt till bostadsbidrag, beror på dina inkomster och tillgångar.
Hej!
Jag tänkte att jag hoppar in här till er. Jag är ensamstående med ett barn från en tidigare relation och nu är jag på g till Danmark för att förhoppningsvis kunna skaffa ett barn till. Jag tittade runt på kliniker och valde Vitanova som jag tyckte kändes bra. Jag har skickat in alla papper och haft mitt samtal så tanken är att jag ska åka ner om ca 2 veckor.
Jag har varit helt inställd på att skaffa barn själv men nu när det faktiskt börjar närma sig så börjar jag få lite panik av allvaret. Inte för att jag inte vill, verkligen inte, utan för att det ska bli för tufft ekonomiskt. Hur tänker ni kring det ekonomiska? jag är heltidsanställd och har en helt okej lön men föräldrapenningen kommer bara upp i ca 14000 och då måste jag ta ut 6-7 dagar i veckan och barnet måste då börja på förskola vid drygt ett års ålder, vilket jag tycker känns tidigt. Är det någon som vet om man kan få något ytterligare bidrag när barnet inte har någon andra förälder eller får man bara "skylla sig själv"?
Jättetacksam för tips och tankar kring hur ni har tänkt kring det ekonomiska!
(Kläder och saker har jag redan från mitt första barn så den kostnaden är minimal)