Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Hej alla!
Ny är på familjeliv. Har gjort insemination denna månad och ska testa om sex dagar. Vill testa nu!!!!!!!
Lycka till alla!
Hej alla!
Ny är på familjeliv. Har gjort insemination denna månad och ska testa om sex dagar. Vill testa nu!!!!!!!
Lycka till alla!
dålig midsommarafton... idag har jag helt vanlig mensvärk... skit!
idag har jag inte haft några känningar alls av mensvärken... Däremot lite lätt illamående. Försöker att inte bli för hoppfull och överanalysera. På måndag är min testdag men jag får kanske vänta till tisdag beroende på när grav.testen kommer från apoteket.
carella: läste lite i din blogg. det där med att sörja det man inte har är verkligen så sant - jag kan känna lite att jag efter inseminationen känner som att jag SKA vara gravid så blir ett inget plus är det på ett sätt en förlust av mitt barn fast det aldrig fanns något barn typ... if that makes sense...
idag var BIM å testet sa tydligt och klart: inte gravid.... så alla "symptom" jag haft har antingen varit inbillning eller resultatet av något annat - för mycket jobb kanske...
nej, den har inte kommit men jag har så oerhört oregelbunden mens så den kan ju dröja - vilket är irriterande för jag vill ju åka i juli och prova igen men det är en vecka jag inte kan så det vore väl typiskt om ÄL blir just då...
BIM +3 och ingen mens. tänker inte testa igen förrän på fredag - tur jag har fullt upp med jobb och flytt dessa dagar. Eftersom jag så oregelbunden och har mens väldigt sällan så är det ju inget konstigt att mensen inte kommit, men jag undrar om det kan göra att man får plus senare än BIM...
nu är det BIM +4. Idag har jag inte testat men igår var det negativt... eller vänta... jag testade nog i onsdags... virrig på dagar nu när det är stenhårt jobb fram till semestern.
Någon mens har jag inte fått men jag undrar så hur det funkar när man har så oregelbunden mens.... Det skumma är att jag har "symtom" ändå. Idag klarade jag inte av att vara där vi åt frukost för lukten av yogurt gjorde mig så illamående.
Men mina symtom kan ju lika gärna vara införmenssymtom eller jobbstresssymtom....
tyvärr vet jag inte min "vanliga" temperatur så det hjälper mig nog inte. Testade idag igen för nu är det BIM+6 men icke en tillstymelse till positivt.
Sitter å grunnar på om hon på kliniken såg att det VAR ägglossning på G när hon gjorde VUL innan inseminationen eller om det liksom är en chansning om ägget faktiskt släpper typ. Hon sa att det var två stora fina ägg, en på var sida, så det kunde vara risk/chans för tvillingar.
Men många säger ju att om man inte får mens 14-16 dagar efter ÄL så har man inte haft ÄL typ... Men jag testade ju positivt och hon gjorde VUL och sa att allt såg bra ut. Hon pratar ju danska så jag har lite svårt å förstå plus att jag var ganska nervös...
Har inte mycket hopp kvar men det värsta är att så länge mensen inte kommer så finns det ju hopp vilket gör att jag inte kan släppa och gå vidare och tänka framåt... Har liksom en massa "symtom". Har mått illa, konstiga kramper i magen,... ja, lite sånt.
Det vore ju bara så underbart om det växer ett litet liv där inne men när man läser på nätet så är det ju inte så vanligt att man plussar så sent efter BIM och jag har ju vanligtvis väldigt oregelbunden mens...
mailade kliniken i danmark och fick följande svar:
Ja, da jeg scannede dig var der lidt frit væske, det betyder at du ovulerede lige omkring inseminations tidspunktet.
Jeg syntes du skal tage en gravtest mere i morgen og ellers gå til lægen og få taget en blodprøve (HcG) for at vi kan være sikker på om du er gravid eller ikke.
Grattis till Stockholmsinnerstad!
Jag hade ÄL igår vilket betyder att min kropp skippade mensen - troligen pga stress. Och att jag inte alls har lååååång cykel utan en cykel på 25 dagar bara men eftersom jag så sällan har mens så gissar jag att jag har pco - det har syrran så det är ju inte osannorlikt... får fundera hur jag ska göra....