• Millnear

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej,

Känner mig helt förvirrad i djungeln av danska kliniker.

Jag vill genomföra en insemination.

Tycker att vitanova verkar mest intressantast. Får bäst intryck utav deras sida och vill känna mig så bekväm som möjligt då jag kommer genomföra denna process ensam.

Men jag är helt förvirrad över vad det kostar! På alla andra klinker jag har läst på så kanske det står "5500 Dkk" vilket obvius är menat i danska kronor.

Men sedan så läser man på vitanova och så står det kanske "5500 kr"..innebär det att priset är i svenska kronor? Eller är det i danska kronor det med, vilket de gör att priset blir högre när man ska omvandla till svenska kronor? !

Som sagt är helt förvirrad xD så behöver få klarhet vad det i svenska kronor kostar att insemineras på vitanova, tack i förhand:)

• Millnear
    az81 skrev 2017-08-10 15:41:05 följande:

Kan förtydliga mig lite kom jag ju på....

det är om du även köper donatorsäden genom Vitanova som man betalar ca 8000 kr. och då kör jag som sagt även akupunktur.

Tack för svar! Man blev lite förvirrad av att vitanova skrev KR ist för DKK som de andra kliniker jag har googlat på. Och därför var man som ett frågetecken i vilken valuta dem menade.

Men bra, då vet jag vad dem tar i pris per omgång :)

Håller på att förbereda mig inför att insemineras, tar folsyra, har börjat checka av min Äl med stickor och så försöker jag suga i mig så mycket information jag bara kan hitta för att veta hur de olika stegen ser ut.

Ska se till att ta de olika testen som krävs (tex Hiv ect) så snart som möjligt. Sen är jag redo att kontakta kliniken jag ska genomföra mina inseminationer :D

Och just vitanova känns bra!
  • Millnear
    Ciconiidae skrev 2017-08-10 19:20:33 följande:

Jag går också på vitanova, rekommenderar varmt. Blev gravid på andra försöket med barn nr ett, nu försöker jag med barn nr två. De är trevliga, kunniga, har fina lokaler och ligger nära tågstationen. Det har gått bra även nu när jag fått släpa med mig en tvååring, de tar sig tiden.

Oh, vilken dröm att bli gravid på andra försöket!

Vill också bli det snabbt xD min mamma är jätte fertil så hoppas jag har den turen med.

Men jag försöker intala mig själv att det kan ta en evighet ,haha, vill ju inte bli besviken om det inte tar sig gott som direkt x'D

Får nästan känslan...antigen tar det sig första/andra försöket. ..Eller så tar det sig kring sjätte försöket (om man ser på inlägg/trådar som handlar om insemination ) så hoppas jag är nån av de som för bland de första försöken, vill kunna spara undan resten av pengarna till fina saker åt bebisen som den kan behöva medan den växer upp.

Hoppas du får ett litet syskon snart till tvååringen :)
  • Millnear
    NZZZZ skrev 2017-08-10 20:07:55 följande:

En kanske konstig fråga...men hur har alla råd med behandlingarna? Jag tänker om det tar tid. Kan kliniker ordna med delbetalning etc? Eller hur gör alla?

Kan bara tala om hur det är för mig..Men jag har ett sparkonto på 50 tusen. Och jag slösar glatt dessa pengar om det innebär att jag får min efterlängtade barn!:D

Hoppas nån annan kan svara på din fråga angående delbetalning
  • Millnear
    NZZZZ skrev 2017-08-11 00:12:57 följande:

Har också prick 50 tusen, haha! Rör inte pengarna där! Jobbar i princip enbart för att spara mer pengar ifall det inte skulle ta sig. Men 50 tusen borde gå till 5 försök så..

Hur gammal är du? :)

Förhoppningsvis kräver man inte så många försök som 5 st. Men är skönt att ha pengar till det om det krävs, men är skönt om man slipper slösa allt och kan använda det till något viktigt åt barnet (visst sparar en hel del i månaden så kommer skaffa en bra budget lagom till ens framtida barn föds, men hoppas man slipper slösa allt för mycket innan man får se ett plus )

Är "bara" 23 år gammal. Men min barnlängtan är så enorm att det värker i hjärtat när jag tänker på framtida barn. Plus jag har svårt att finna en partner som jag är intresserad av och som är det av mig. Dvs hittar ingen att klicka med.

Så jag skaffar mig ett eget barn eller två, sen får man eventuellt skaffa nån barn med partnern man finner i framtiden.

Hur gammal är du själv? Har du som jag redan funderat på bebisnamn? Eller du kommer fundera på det när du väl är i slutskedet i graviditeten?

Har redan börjat försöka komma på fina namn kombinationer som synkar hyfsat bra med varandra xD
  • Millnear
    NZZZZ skrev 2017-08-11 00:39:26 följande:

Oj, du var ung men det finns verkligen ingen rätt ålder för att bli gravid ska du veta. Du ska köra på det som känns bra! När planerar du att sätta igång?

Jag är 28 år. Jag är dock inte singel utan ihop med en man, han har dock inga egna simmare så därför måste vi få hjälp :) Hoppas dock jag får skriva i denna tråd ändå - finns inga andra att prata med där ute och tror alla går genom en känslomässig resa med eller utan partner. Jag har gjort alla tester som behövs, har dock fått en förhöjning i sköldskörteln så ska tillbaka imorgon och ta nytt test. Om det fortfarande är förhöjt måste jag äta levaxin ett tag innan vi börjar. Planerar också att gå till Vitanova, äter folsyra med och lär känna kroppen med stickor. Verkar som allt står bra till där!

Jag samlar på namn i mina anteckningar <3. Går förbi bebisavdelningar i butiker och bara tittar...& längtar. Gillar dubbelnamn.

Känner du ngn som blivit gravid på detta sätt IRL? Jag känner ingen! Eller ingen som berättat iaf.

Stor kram

Precis! Man är olika redo när man vill få barn...Har egentligen velat ha barn sedan 14 år men har fattat att man måste vänta tills ens liv funkar och man kan ta hand om ett barn utan att vara helt beroende av andras hjälp. Både min mamma och min mormor var unga när dem skaffade barn, så egentligen är jag sent ute;D

Men får jag en lite knyte lagom tills jag blir 24 år så blir det bra. Vill gärna ha chansen att skaffa en massa barn om jag så vill. Och då är det bra om jag skaffar barn nu och inte väntar tills jag kanske är 35år.

Trist att du har problem med sköldkörteln:(

Bra att man kan få mediciner för att få bra värden. Man vill ju ha goda chanser att kunna bli gravid.

Jag ska börja i november (om jag inte börjar redan i oktober då jag är så otålig xD)

Så är ett tag kvar innan det är dax.

Haha råkade beställa en fin elefant mjukisdjur på ebay för ett par veckor sedan...Kunde inte hålla mig xD

Så den kommer får väntas med att bli använd tills bebisen är född.

Tyvärr känner jag inte någon irl som har genomgått detta. Men det måste vara skönt för dig att ha en partner som ska följa dig på din resa. Måste betyda så mycket :)

Ni kommer välja en donator som ska likna din partner i utseendet?

Själv så vill jag gärna insemineras med asiatiskt sperma, tycker folk som är blandade med europeisk/asiat är så söta. Så jag hoppas Vitanova kan uppfylla min dröm :)
  • Millnear
    NZZZZ skrev 2017-08-11 20:20:18 följande:

Jag förstår vad du menar! Min mamma hade tre barn i min ålder haha! Känner samma som dig, ovh då är jag ändå äldre men har kollat min äggreserv och den är hög! Vill ha minst 3-4 barn. Jag hoppas det funkar trots man inte kan skaffa i sängkammaren. ;) gratis är det inte men om man satsar på Ivf i framtiden kanske man kan få flera försök i ett... pengar ska inte hindra min dröm!

Japp. Min kille är ej svensk till utseendet men det skulle inte vara något problem. Hade gärna använt hans spermier för han är så jävla vacker men det är tydligen något annat som är menat för oss.

Ååååh! Du kommer få så söta barn. Är du rädd för att det ska inte funka på dig med insemination? Man vill ju helst slippa ivf.

Vill också ha chans till tre barn minst, sedan får man ta det som det kommer :D

Tycker det känns som ett mirakel med varje barn som får sin egna personlighet, så kommer se fram emot och se hur mina barn kommer bli när dem blir äldre.

Tror att insemination kommer funka fint fint på mig...Men det är just oron som spökar. ..För tänk om...tänk om det ändå inträffar och man inte blir med barn! Det vore en riktig mardröm.

Så jag kommer inte andas ut förrän jag ser pluset xD (vilket jag lär göra förr eller senare ) Men man får försöka tänka positivt! :D

Hmm...Måste vara en värre känsla att inte kunna skaffa barn med en partner man har än att man är partnerslös :(

Man vill ändå skaffa barn som man kan se olika drag på som påminner om ens partners. ..

Men bra att man ändå kan köra en lite tröst och få barn via en annan väg. Hoppas det tar sig snabbt för er, kram
  • Millnear

Hej,

Var i Köpenhamn för ett annat ärende, men passade på att följa gps:en för att se var vitanova låg. Men när jag kom fram blev jag helt förvirrad.

Hittade ingen skylt och det enda jag såg som gps:en lede mig till var en fotklinik (?)

Kan ni hjälpa mig...Vill inte riskera att gå som en förvirrad höna när jag ska insemineras mot hösten/vintern xD

Har vitanova ingen skylt?

• Millnear
    Ciconiidae skrev 2017-08-18 06:29:21 följande:

Såhär ser ytterdörren ut.

Tack! Och tack az81 för hjälpen :D har sparat bilden/texten så att jag har något att gå efter när jag söker. I min fantasi så trodde jag nästan kliniken skulle vara något stort och pampigt, eller åtminstone en stor skylt med deras namn.

Men som jag och min syster pratade om, så vill folk nog ha det lite diskret. Dvs smyga med att dem insemineras.

Tur som sagt att jag var så vilse när man bara gick dit för att checka och inte när man hade en tid inbokad, haha...Kommer vara tillräckligt nervös för själva "ingreppet" så behöver inte bli ännu mer nervös av att man går vilse (har dålig lokalsinne )
  • Millnear

Planerar att gå till vårdcentralen imorgon för att fråga dem om dem kan ta de alla tester man behöver för att få insemineras :D (hoppas, så att man kan boka tid annars får jag hitta nån gynekolog och fråga)

Känns konstigt när man håller på och tar några steg för att komma nämre sitt barn..Känns så spännande :D

• Millnear

Grr. ..Har ringt runt som en galning (med lite paus för att kunna balansera jobb och fritid) till olika vårdcentral angående att ta dessa tester som krävs för att insemineras. Har åtminstone tagit cellprov för livmoderhalsen.

Men allt annat har blivit pannkaka. När jag äntligen fick tag på rätt vårdcentral efter ha blivit kastad runt från vårdcentral till vårdcentral, så fick jag svaret att dem tror att Vitanova gör testerna på mig...Och gör dem inte det så måste jag ha ett brev från vitanova som ska stärka vad jag ska ha provsvaren för.

Vad är det svåra att göra testerna när dem har möjlighet att vårdcentralen? ! Blir så arg att dem strular.

Har åtminstone skrivit till vitanova att jag vill träffa dem, så får man se när dem har tid och vem som ska göra testerna på mig-_- om vitanova gör testerna, hur mkt kostar det på ett och ungefär? Tycker deras hemsida är som en djungel och det är svårt att få fram faktan man söker.

Tycker det är så jobbigt när allt tar så långt tid och man är så sugen på att få ett plus på gravtestet; )

• Millnear

Nvm, har äntligen med lite hjälp, lyckats hitta en klinik som åtminstone utför Klamydia, hormontest och undersökning av äggstockar :)

Så ska bara ringa en vårdcentral och hoppas på att dem åtminstone kan ställa upp på att checka hiv och hepatit, sen är jag redo för att fara till Danmark och ha rådgivning och därefter insemination :D känns spännande att äntligen vara ett steg närmre min dröm om barn

Hoppas att ni alla har lyckats få plus och väntar era efterlängtade barn <3 annars så hoppas jag att det snart blir så för er

• Millnear
    Ciconiidae skrev 2017-10-24 07:50:04 följande:

Stort lycka till!

Jag är nu i vecka 14 och är äntligen förbi de kritiska veckorna, så börjar smått inse att jag är påväg att bli tvåbarnsmamma. :)

Vad roligt :D skönt att du har passerat tolv veckor och slipper nu den största risken för mf. Stort grattis till graviditeten! Måste vara en underbar känsla
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!