• NZZZZ

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Ciconiidae skrev 2017-07-16 23:05:56 följande:

Jag var 29 år när jag blev gravid med min första och fick en månad efter jag fyllde 30 år, så jag var väl exakt i den åldern du är i nu. Jag hade också detta som sista plan och var egentligen redo redan året innan men fick ett jobberbjudande som gjorde att jag skjöt upp det ett år. Då tog det på andra försöket och det gick på ca 20 000kr. Denna gång har jag reserverat syskonsperma så det blir lite dyrare då eftersom de som inte används blir till spillo (om jag inte vill ha en trea). Donatorn är stångd till endast syskonförsök så jag kan inte sälja vidare.

Just nu är jag igång med syskonförsök och hoppas på ett plus snart. :)

Vilken klinik valde du? Nu är inte jag ensamstående men har en man som saknar spermieproduktion. Har haft kontakt med Vitanova och fått bra intryck. :)
  • NZZZZ
    Ciconiidae skrev 2017-07-17 00:03:05 följande:

Jag har varit på Vitanova, jag tkr det är bra där. Mysigt, bra bemötande och nära centralstationen. De är proffessionella och jag vet många från Sverige som varit där. :)

Åh vad härligt. Är det en läkarledd klinik eller barnmorskeklinik?
  • NZZZZ

Får man se bebisbilder på donatorerna på Vitanova?

• NZZZZ

En kanske konstig fråga...men hur har alla råd med behandlingarna? Jag tänker om det tar tid. Kan kliniker ordna med delbetalning etc? Eller hur gör alla?

• NZZZZ
    Millnear skrev 2017-08-10 23:35:26 följande:

Kan bara tala om hur det är för mig..Men jag har ett sparkonto på 50 tusen. Och jag slösar glatt dessa pengar om det innebär att jag får min efterlängtade barn!:D

Hoppas nån annan kan svara på din fråga angående delbetalning

Har också prick 50 tusen, haha! Rör inte pengarna där! Jobbar i princip enbart för att spara mer pengar ifall det inte skulle ta sig. Men 50 tusen borde gå till 5 försök så..

Hur gammal är du? :)
  • NZZZZ
    Millnear skrev 2017-08-11 00:31:26 följande:

Förhoppningsvis kräver man inte så många försök som 5 st. Men är skönt att ha pengar till det om det krävs, men är skönt om man slipper slösa allt och kan använda det till något viktigt åt barnet (visst sparar en hel del i månaden så kommer skaffa en bra budget lagom till ens framtida barn föds, men hoppas man slipper slösa allt för mycket innan man får se ett plus )

Är "bara" 23 år gammal. Men min barnlängtan är så enorm att det värker i hjärtat när jag tänker på framtida barn. Plus jag har svårt att finna en partner som jag är intresserad av och som är det av mig. Dvs hittar ingen att klicka med.

Så jag skaffar mig ett eget barn eller två, sen får man eventuellt skaffa nån barn med partnern man finner i framtiden.

Hur gammal är du själv? Har du som jag redan funderat på bebisnamn? Eller du kommer fundera på det när du väl är i slutskedet i graviditeten?

Har redan börjat försöka komma på fina namn kombinationer som synkar hyfsat bra med varandra xD

Oj, du var ung men det finns verkligen ingen rätt ålder för att bli gravid ska du veta. Du ska köra på det som känns bra! När planerar du att sätta igång?

Jag är 28 år. Jag är dock inte singel utan ihop med en man, han har dock inga egna simmare så därför måste vi få hjälp :) Hoppas dock jag får skriva i denna tråd ändå - finns inga andra att prata med där ute och tror alla går genom en känslomässig resa med eller utan partner. Jag har gjort alla tester som behövs, har dock fått en förhöjning i sköldskörteln så ska tillbaka imorgon och ta nytt test. Om det fortfarande är förhöjt måste jag äta levaxin ett tag innan vi börjar. Planerar också att gå till Vitanova, äter folsyra med och lär känna kroppen med stickor. Verkar som allt står bra till där!

Jag samlar på namn i mina anteckningar <3. Går förbi bebisavdelningar i butiker och bara tittar...& längtar. Gillar dubbelnamn.

Känner du ngn som blivit gravid på detta sätt IRL? Jag känner ingen! Eller ingen som berättat iaf.

Stor kram
  • NZZZZ
    Ciconiidae skrev 2017-08-11 18:41:14 följande:

Jag använder lönen till försöken, dvs det beloppet som jag normalt sett sparar. Men detta försöket har det gått åt mkt pengar då jag åkt till DK tre ggr denna cykel. Spolning, VUL och sist insemination. Dessutom har det gått åt en del pengar till hemmet, så denna månaden har det försvunnit mkt pengar.

Har du åkt till Danmark för att spola och VUL? Utredde de dig? :) hur gick det med inseminationen? Är det ngn klinik som rekommenderar att inseminera två ggr eller räcker d med en gång per cykel?
  • NZZZZ
    Millnear skrev 2017-08-11 16:28:58 följande:

Precis! Man är olika redo när man vill få barn...Har egentligen velat ha barn sedan 14 år men har fattat att man måste vänta tills ens liv funkar och man kan ta hand om ett barn utan att vara helt beroende av andras hjälp. Både min mamma och min mormor var unga när dem skaffade barn, så egentligen är jag sent ute;D

Men får jag en lite knyte lagom tills jag blir 24 år så blir det bra. Vill gärna ha chansen att skaffa en massa barn om jag så vill. Och då är det bra om jag skaffar barn nu och inte väntar tills jag kanske är 35år.

Trist att du har problem med sköldkörteln:(

Bra att man kan få mediciner för att få bra värden. Man vill ju ha goda chanser att kunna bli gravid.

Jag ska börja i november (om jag inte börjar redan i oktober då jag är så otålig xD)

Så är ett tag kvar innan det är dax.

Haha råkade beställa en fin elefant mjukisdjur på ebay för ett par veckor sedan...Kunde inte hålla mig xD

Så den kommer får väntas med att bli använd tills bebisen är född.

Tyvärr känner jag inte någon irl som har genomgått detta. Men det måste vara skönt för dig att ha en partner som ska följa dig på din resa. Måste betyda så mycket :)

Ni kommer välja en donator som ska likna din partner i utseendet?

Själv så vill jag gärna insemineras med asiatiskt sperma, tycker folk som är blandade med europeisk/asiat är så söta. Så jag hoppas Vitanova kan uppfylla min dröm :)

Jag förstår vad du menar! Min mamma hade tre barn i min ålder haha! Känner samma som dig, ovh då är jag ändå äldre men har kollat min äggreserv och den är hög! Vill ha minst 3-4 barn. Jag hoppas det funkar trots man inte kan skaffa i sängkammaren. ;) gratis är det inte men om man satsar på Ivf i framtiden kanske man kan få flera försök i ett... pengar ska inte hindra min dröm!

Japp. Min kille är ej svensk till utseendet men det skulle inte vara något problem. Hade gärna använt hans spermier för han är så jävla vacker men det är tydligen något annat som är menat för oss.

Ååååh! Du kommer få så söta barn. Är du rädd för att det ska inte funka på dig med insemination? Man vill ju helst slippa ivf.
  • NZZZZ
    Ciconiidae skrev 2017-08-21 23:38:48 följande:

Tack, hoppas det går lika väl som för dig. Båda gångerna jag blivit gravid har äl-testet slått om vid lunchtid. Verkar vara bästa tiden för att få rätt i tid med inseminationen.

Är det andra barnet?:) grattis!
  • NZZZZ
    Ciconiidae skrev 2017-08-22 06:52:51 följande:

Ja, det är andra barnet :) var är ni andra ngnstans i processen, väntar ni på äl eller bim?

Hur många ggr tog första vs andra barnet?

Jag är inte i exakt i samma sits som ni. Jag har en man men utan spermier. Jag vände mig ändå hit för det var processen jag var intresserad av och tyvärr är det inte många trådar om heterosexuella par som gör inseminationer. Hoppas det är ok?
  • NZZZZ
    Ciconiidae skrev 2017-08-22 15:31:34 följande:

Det tog på andra försöket med båda, båda blev till i samma rum och med båda fick jag glad gubbe vid lunchtid. Med båda höll jag även på att renovera mellan äl och bim. =D mkt som stämde överens. Det blir också bara 2 veckor mellan bf-datumen. Fick lite flashbacks från första gångens försök.

Så du fick positivt utslag vid lunch? Och när inseminerades du? Så himla kul! Hur gammal är du och första barnet?
  • NZZZZ
    Ciconiidae skrev 2017-08-23 14:48:47 följande:

Fick positivt vid 12 och inseminerades 13 nästa dag. Var ungefär samma sost jag blev gravid. Andra barnet, 32 år.

Ok. Så drygt 25 h efter utslag. Fick du ngn ultraljud för att kolla så ägget va på g? Ursäkta tusen frågor. :) hur gammal är första barnet?
  • NZZZZ
    Johanna79 skrev 2017-10-05 09:38:34 följande:

Jag är nu dagarna innan bim. Vågar knappt hoppas... Andra försöket. Är 38 år.

Jag frågade kliniken hur länge spermier som varit frysta överlever och fick svaret "24 tim. eller mer". Vad har ni andra fått för svar?

Stämmer bra angående spermierna :)
  • NZZZZ
    Johanna79 skrev 2017-10-05 18:25:43 följande:

Tack för svaret!

Då håller jag tummarna för 2 dygn för jag inseminerades två dygn innan ägget släppte...

Varför två dygn innan? Brukar ju vara ett dygn innan?
  • NZZZZ

Eller alltså efter positivt utslag ska man insemineras 24-36 h efteråt, vad jag hört.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!