• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Tröttimössan

Jag har en sitty från ca 98 som jag håller på att klä om, och en Brio Ideal från 96 som är i nyskick i marin. Och en Teutonia Timmy 05 och en Primus 05 i samma färg så man kan ha  sama tillbehör till båda oxå helt i nyskick. Alla är begagnade köpta från Blocket. Har oxå haft en äldre vagn av okänt märke och en Mistral 04 som jag har skänkt/sålt.
    MEN inga barn än :-S Fick mf igen i söndags... Jobbar vidare på bäbisverkstaden medans jag rår om min lilla vagnpark. Älskar barnvagnar!!!! {#emotions_dlg.flower}

Kul att läsa om era "laster"

• Alexis mamma
    Tröttimössan skrev 2011-02-16 15:18:40 följande:
    Jag har en sitty från ca 98 som jag håller på att klä om, och en Brio Ideal från 96 som är i nyskick i marin. Och en Teutonia Timmy 05 och en Primus 05 i samma färg så man kan ha  sama tillbehör till båda oxå helt i nyskick. Alla är begagnade köpta från Blocket. Har oxå haft en äldre vagn av okänt märke och en Mistral 04 som jag har skänkt/sålt.
    MEN inga barn än :-S Fick mf igen i söndags... Jobbar vidare på bäbisverkstaden medans jag rår om min lilla vagnpark. Älskar barnvagnar!!!! {#emotions_dlg.flower}

nää vad tråkigt....hoppas verkligen att det vänder för digoch att ni oxå får en liten såsmåningom!
  • stor grön drake

Nejmen usch vad jobbigt! Hoppas en ny bebis flyttar in permanent (eller 9 månader iallafall) snart!

Välkommen till tråden!
  • Jigge

Trevligt med fler vagngalningar!! Min man försöker sätta stopp för alla tänkbara vagninköp och jag har inte kommit på hur jag ska tala om att ja beställt en BJ city mini idag :-O
    Vi har som mest haft fem vagnar samtidigt, just nu har vi bara två, enligt mannen ska man inte ha fler vagnar än barn, han tycks inte förstå att man måste ha en för promenadet i terräng, en på stan och en att ha i bilen och helst några till.
    Jag har haft:
    Brio Nova -05
    Graco Mirage -06
    Urban jungle -05
    Maclaren quest (har kvar) -07
    Urban Jungle -08
    Bugaboo Frog -07
    Graco duo syskonvagn -08
    Bugaboo Bee -08
    Emaljunga modell äldre (har på landet)
    Brio Spin -10 (har kvar)

Snart kommer vagn nummer 11

• t0va

Hoppas det går er väg snart. 

Jag har ju bara ett chassi hemma och 2 sittdelar och funderar nu på villken jag ska ta med imorgon när vi åker. Är ju jättesvårt val... funderar på om vi ska ta med bägge... Sonen sover i sin vagn och i den ergonomiska sittdelen men han har på den senaste tiden börjat försöka vända sig på sidan när han sover så jag funderar på om den vanliga sittdelen är skönare för honom då, men den sitter han inte lika bra i... dagens I-landsproblem...

Hos mina föräldrar finns 2 andra vagnar också ;)  
  • Uliise
    Wintear: En till dansk, en Emmaljunga Big Star Supreme:

Majken 100421
  • Viccy88

Hej jag har en fråga till er barnvagns kunniga, vad vet ni om vagnen Hoco travel light? Ja har nu en Emmaljunga cangaroo till sonen på snart 5 månader. Men ja är ute efter en vagn med en ergonomisk sittdel som är vändbar o sitter o klurar mellan emmaljunga ozone city och Hoco travel light.
    Kom gärna med för o nackdelar om ni har några :)
    Mvh Viccy

• stor grön drake
    Uliise skrev 2011-02-20 15:52:42 följande:
    Wintear: En till dansk, en Emmaljunga Big Star Supreme:

åååå Hjärta
    skulle vara -så- häftigt att se den fottad med en edge med classic chassi och en CC med city korg och helst då alla i samma färg (känner hur "nörd-varnings" lampan ovanför huvudet tänds)
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-20 16:08:24 följande:
    åååå Hjärta
    skulle vara -så- häftigt att se den fottad med en edge med classic chassi och en CC med city korg och helst då alla i samma färg (känner hur "nörd-varnings" lampan ovanför huvudet tänds)
    Haha, jag förstår precis! Hade varit riktigt kul att se faktiskt.
    Majken 100421
  • Tröttimössan

Tack vänner Hjärta

Det är inte lätt att försöka smygLUSläsa Blocket på jobbet efter fler vagnklipp Tungan ute men går ju inte att låta bli när man är beroende. Brukar ta en tur till vagnaffärerna när jag nyligen varit hos frissan och bytt frisyr så ingen ska känna igen mig Oskyldig haha!

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare