• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Viktorsmamma2010
    stor grön drake skrev 2011-03-07 17:39:37 följande:
    gah! vill ha din vagnfärg! den är sååå snygg!
    Jaa, jag gillar den skarpt! Hade från början dark grey, men tröttnade på den. Nu har jag den i grönt, pro forest heter den. Jag älskar den! sen e där söta små grodor i suffletten, jättesött! :)
  • sri

Hej slänger in en fråga till er ni verkar ju ha lite koll på diverse vagnar...

Det är som så att vi ska ha vårt första barn i sommar och jag sitter och kollar på diverse vagnar för att försöka komma på vilken vagn som skulle passa oss. Så det jag undrar är har någon av er erfarenhet av Akta Grack Trekko? Har ni haft den från nyfödd med lift eller som sittvagn när de blivit större? Vad tycker ni om vagnen, är ni nöjda med den eller vad är fel på den? svara gärna med för och nackdelar.

Tackar sara

• Alexis mamma
    sri skrev 2011-03-07 18:15:50 följande:

Det är som så att vi ska ha vårt första barn i sommar och jag sitter och kollar på diverse vagnar för att försöka komma på vilken vagn som skulle passa oss. Så det jag undrar är har någon av er erfarenhet av Akta Grack Trekko? Har ni haft den från nyfödd med lift eller som sittvagn när de blivit större? Vad tycker ni om vagnen, är ni nöjda med den eller vad är fel på den? svara gärna med för och nackdelar.

Tackar sara
    Den skulle jag adrig använda till en nyfödd, då du inte kan ha barnet mot dig. När den är nyfödd spelar det kanske inte så stor roll då den mest sover i vagnen men sen när den blir lite större o börjar vilja se sig omkring blir det för många intryck för bebisen om den sitter framåt och inte ser dig. Dessutom verkar det vara en stor o klumpig vagn för att vara en trehjuling.
  • sri
    Alexis mamma skrev 2011-03-07 18:30:54 följande:
    Den skulle jag adrig använda till en nyfödd, då du inte kan ha barnet mot dig. När den är nyfödd spelar det kanske inte så stor roll då den mest sover i vagnen men sen när den blir lite större o börjar vilja se sig omkring blir det för många intryck för bebisen om den sitter framåt och inte ser dig. Dessutom verkar det vara en stor o klumpig vagn för att vara en trehjuling.
    så det är inte bra att sitta framåt så tidigt helt enklet ok men när man har liften till de nyfödda så vänder man sufletten så barnet ligger mot dig. men det är ju bra att veta iaf ska kanske fundera om...
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-07 17:45:12 följande:
    Jaa, jag gillar den skarpt! Hade från början dark grey, men tröttnade på den. Nu har jag den i grönt, pro forest heter den. Jag älskar den! sen e där söta små grodor i suffletten, jättesött! :)
    Ja Pro forest är underbart snygg! Hade en City korg i pro forest till min dotter i somras Hade gärna haft sittdelen i det också.
    Majken 100421
  • Uliise
    sri skrev 2011-03-07 18:15:50 följande:

Tackar sara
    Har ni provkört? Provat hur det ser ut för en bebis i den? För personligen tycker jag den verkar väldigt liten och inte så ombonad åt en liten bebis, och så är det ju det där med att man inte kan vända sittdelen också :S

Men fråga Wingtear, har för mig att hon har en Trekko!
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-07 17:45:12 följande:
    Har kikat ibildtråden och Oj vad många fina vagnar du har Viktorsmamma! Du har alltså en City cross, en Edge och en Ozone?
    Majken 100421
  • Viktorsmamma2010
    Uliise skrev 2011-03-07 18:57:33 följande:
    Har kikat ibildtråden och Oj vad många fina vagnar du har Viktorsmamma! Du har alltså en City cross, en Edge och en Ozone?
    Jaaa! hehe, min sambo blir galen på mig!
    men tänkte sälja bort vissa delar nu. jag behöver ju inte edge chassit eller city cross sittdelen. sen e jag lite osäker på om jag ska ha kvar ozone sittdelen. sonen sitter jättebra i den men han sover inte lika gott i den då han gärna vill ligga på sidan.
    igentligen skulle alla vagndelar säljas separat så man kunde satt ihop sin egen favorit! Tungan ute
  • sri
    Uliise skrev 2011-03-07 18:55:03 följande:
    Har ni provkört? Provat hur det ser ut för en bebis i den? För personligen tycker jag den verkar väldigt liten och inte så ombonad åt en liten bebis, och så är det ju det där med att man inte kan vända sittdelen också :S

Men fråga Wingtear, har för mig att hon har en Trekko!
    nej vi har inte provkört ännu, men jag är ute efter en liten smidig vagn som inte är allt för dyr, ni kanske har några tips? måste ha en vagn med ligglift då vi bor på 3:våningen utan hiss.
  • Viktorsmamma2010
    sri skrev 2011-03-07 19:12:14 följande:
    nej vi har inte provkört ännu, men jag är ute efter en liten smidig vagn som inte är allt för dyr, ni kanske har några tips? måste ha en vagn med ligglift då vi bor på 3:våningen utan hiss.
    känner inte till den vagnen du pratar om, men jag som älskar emmaljunga vagnar rekomenderar då en nitro city med en lift el city korg till. lätt o smidig vagn. :)
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare