• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • neele
    stor grön drake skrev 2011-03-08 20:24:42 följande:
    Jag har en trekko ... oxå...

Trekkon är väldigt stötig i dämpningen när den är ny, men våran är använd ett år, och då väldigt sällan, och ahr blivit mycket mjukare. Jag föredrog  den när sonen var liten, vi använde medföljande åkpåsen och en kudde så passade den perfekt som liggvagn. Till sommaren när påsen blev för varm sydde jag lite tillbehör

Hemmasydda sommarsettet

Med åkpåse, samt ett vanligt regnskydd för att täcka in de väldigt öppna ställena (vi hade det när det blåste mycket, orginalet var så bökigt att ha med)

Trekkon är inte en liten vagn, den är -väldigt- bred, och lång. Både längd och bredd är större än emmaljunga Edge. Oss gjorde det inget, vi har edgen och är vana
    Den känns lite "plastig", speciellt sufletten, men den är samtidigt fantastisk när man kan vända över hela sufletten. Varukorgen är ENORM! och hänger högt upp så den inte släpar i mark, men man kan fälla ner den så den är lätt att komma åt.
    den känns lite "raklig" i jämförelse med emmaljungan, vet inte hur andra vagnar känns.
    den är helt bekväm att köra och kommer fram överallt utomhus, i vilken teräng som helst. Stock, sten, snövallar, bring it on
    Vilket snyggt sommarset du har sytt! Men jag får ingen riktig bild över liggdelen. Tycker det ser ut som den lutar bakåt?
  • stor grön drake
    neele skrev 2011-03-09 18:43:23 följande:
    Vilket snyggt sommarset du har sytt! Men jag får ingen riktig bild över liggdelen. Tycker det ser ut som den lutar bakåt?
    Trekkon har inte platt liggläge, utan det är kanske 150 grader eller så. Använder man liften lägger man den på knäbygelnoch då blir den rak mott toppen av ryggstödet. Vi la en liten kudde i "gropen" som blev på sätet, och vek åkpåsen runt knäbygeln, det fungerade precis lika bra.
  • neele
    stor grön drake skrev 2011-03-09 19:51:32 följande:
    Trekkon har inte platt liggläge, utan det är kanske 150 grader eller så. Använder man liften lägger man den på knäbygelnoch då blir den rak mott toppen av ryggstödet. Vi la en liten kudde i "gropen" som blev på sätet, och vek åkpåsen runt knäbygeln, det fungerade precis lika bra.
    Ah okej, då förstår jag. Ser i alla fall väldigt mysigt ut därinne
  • stor grön drake
    neele skrev 2011-03-09 21:08:24 följande:
    Ah okej, då förstår jag. Ser i alla fall väldigt mysigt ut därinne
    ja, men blev en del stora glipor, perfekt på sommaren dock. Han gillade även att plastfönstren i sufletten blev precis brevid huvudet (med lift försvinner den) och han kunde se ut.
  • Viktorsmamma2010

Jag undrar :

Vilket chassi gillar ni bäst. om ni nu har/har haft båda o kan jämnföra:
    Emmaljunga edges Classic Cryptonite Chassi eller emmaljungas city cross chassi.
    Då tänker jag på hur dom e o köra på olika underlag o så. passar dom båda likabra i snö mm??? hur dom upplevs som tunga? otympliga? mm? :) Tacksam för svar, jag vet nämligen inte vilket jag ska välja, så man vill ju fråga om nån har erfarenheter  :P

• Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-10 15:29:22 följande:
    Jag undrar :

Vilket chassi gillar ni bäst. om ni nu har/har haft båda o kan jämnföra:
    Emmaljunga edges Classic Cryptonite Chassi eller emmaljungas city cross chassi.
    Då tänker jag på hur dom e o köra på olika underlag o så. passar dom båda likabra i snö mm??? hur dom upplevs som tunga? otympliga? mm? :) Tacksam för svar, jag vet nämligen inte vilket jag ska välja, så man vill ju fråga om nån har erfarenheter  :P
    Har redan svarat dig i andra tråden men kom på en sak till ;)

Luftdäcken är smalare och därmed lättare att köra på alla underlag, framförallt i snö och andra jobbiga underlag.
    Majken 100421
  • Nomen

Övertala mig om att jag ska nöja mig med min Emmaljunga scooter och inte byta till en city cross... igen...

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Uliise
    Nomen skrev 2011-03-22 09:49:48 följande:
    Övertala mig om att jag ska nöja mig med min Emmaljunga scooter och inte byta till en city cross... igen...
    City crossen är större och lite klumpigare ;) Vi ska nog sälja vår i sommar och bara köra med Nitron.
    Majken 100421
  • Nomen
    Uliise skrev 2011-03-22 10:13:20 följande:
    City crossen är större och lite klumpigare ;) Vi ska nog sälja vår i sommar och bara köra med Nitron.
    Jo, men crossen är ruskigt lättkörd... hm synd att du bor i Karlstad, lite långt från Uppsala, annars kunde jag köpt din

Jag ÄR ju nöjd med scootern, men det är lättare med ståbräda på crossen, mer plats åt det stora barnet... Fast vi använder ju knappt ståbrädan... ja vilka problem!!
    Theodor 2007 & Saga 2009
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare