• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Tröttimössan
    Nomen skrev 2011-03-22 10:24:00 följande:
    Jo, men crossen är ruskigt lättkörd... hm synd att du bor i Karlstad, lite långt från Uppsala, annars kunde jag köpt din

Jag ÄR ju nöjd med scootern, men det är lättare med ståbräda på crossen, mer plats åt det stora barnet... Fast vi använder ju knappt ståbrädan... ja vilka problem!!
    DU MÅSTE KÖPA EN CROSS ÖGONA BÖJ! Flört
  • Nomen
    Tröttimössan skrev 2011-03-22 12:44:42 följande:
    DU MÅSTE KÖPA EN CROSS ÖGONA BÖJ! Flört
    Haha, nej du ska avråda mig ju Flört
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • R3becca

Vi har 4 vagnar (kvar), och vår dotter är inte ens född ännu ;)
    Vi hade 6 stycken, men gjorde oss av med två (enligt mig enbart för att ha råd att köpa en ny ;)) för att det kändes onödigt att ha så många.

Sen utöver vår Nowalex, "röden" och Acta'n så har vi en riktig skönhet till sittvagn.
    Den är så där charmigt solblekt, polkarandig, gjord i järn, väger ca 10 kilo och går inte att vika ihop.
    Från tidigt 80-tal, som min käre sambo åkte i då han var liten. Sambons 3åriga dotter åker ibland i den fortfarande. Tyvärr finns ingen bild på skönheten :/

• Tröttimössan
    R3becca skrev 2011-03-22 13:03:42 följande:
    Vi har 4 vagnar (kvar), och vår dotter är inte ens född ännu ;)
    Vi hade 6 stycken, men gjorde oss av med två (enligt mig enbart för att ha råd att köpa en ny ;)) för att det kändes onödigt att ha så många.

Jag har 4 vagnar men är inte ens gravid än Cool
  • R3becca
    Tröttimössan skrev 2011-03-23 08:27:01 följande:
    Jag har 4 vagnar men är inte ens gravid än Cool
    Åh fan! Jag som trodde jag var ensam om att vara "knäpp". haha Solig
  • Tröttimössan
    R3becca skrev 2011-03-23 08:40:44 följande:
    Åh fan! Jag som trodde jag var ensam om att vara "knäpp". haha Solig
    Å nä du, jag är riktigt knäpp Tungan ute
  • Equal

Här var en tråd för mig det inser jag!

Just nu sitter jag här med 2 Phil och Ted vagnar, en Emmaljunga Ozone, en typ paraplyvagn från babyproffsen med liten varukorg och suflett på ich en paraplysulky. Nu håller jag dock att spana efter en Urban Jungle, och så måste jag väl sälja en av Phil och Ted vagnarna då då :P

Jag är helt besatt! Min man blir tokig på mig :P

• Equal

Skickade iväg för tidigt!

Har ägt olika Emmaljunga vagnar, en vagn jag inte vet namnet på,  Brio vagnar, Teutonia osv. Svårt att välja en favorit dock, men nu som sagt, en Urban Jungle står på tur :P

• neele
    Equal skrev 2011-03-24 10:42:21 följande:
    Här var en tråd för mig det inser jag!

Just nu sitter jag här med 2 Phil och Ted vagnar, en Emmaljunga Ozone, en typ paraplyvagn från babyproffsen med liten varukorg och suflett på ich en paraplysulky. Nu håller jag dock att spana efter en Urban Jungle, och så måste jag väl sälja en av Phil och Ted vagnarna då då :P

Jag är helt besatt! Min man blir tokig på mig :P
    Välkommen hit

Häromveckan sprang jag förbi en affär med massor av gamla retrovagnar på utsidan! Hade bråttom så jag hann inte kolla närmare, men om det nu skulle vara en liten affär med gamla barnvagnar och barnprylar, då lever jag farligt Jag har inte hunnit kolla närmare men i eftermiddag tänker jag ta en promenad och undersöka saken närmare
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare