• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-27 18:53:38 följande:
    Vi är ännu fler i verkligheten, hit kommer bara de som kommit så långt att de kan ställa sig upp framför gruppen och säga "hej, jag heter Ninna och jag är vagnmissbrukare..."
    Så sant, så sant.
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-28 20:46:29 följande:
    men den var ju inte fin...
    Jag är ju en av dårarna som faktiskt tycker emmaljunga är snygga
    Jag kan bara hålla med! Emmaljunga slår de övriga i design. Brio hade också en sådan där stor dansk för nått år sedan, typ en Happy på steroider. Men inte heller den var särskilt snygg.
    Majken 100421
  • Alexis mamma

oddervagnen fanns inte kvar men jag tycker deras retro e finare, men min favorit är simo classic i vitt fast den e väl kanske norsk eg men jag hade en dansk variant, stor med rejäla bromsar, o guuuud vad jag ångrar att jag sålde den!!!

• Uliise
    Alexis mamma skrev 2011-03-02 20:26:05 följande:
    oddervagnen fanns inte kvar men jag tycker deras retro e finare, men min favorit är simo classic i vitt fast den e väl kanske norsk eg men jag hade en dansk variant, stor med rejäla bromsar, o guuuud vad jag ångrar att jag sålde den!!!
    Ja den är fin, men om du gillar den designen så borde du söka på Emmaljunga Gondol, en riktig retro i samma stil som Simon!
    Majken 100421
  • Alexis mamma
    Uliise skrev 2011-03-02 21:43:20 följande:
    Ja den är fin, men om du gillar den designen så borde du söka på Emmaljunga Gondol, en riktig retro i samma stil som Simon!
    har haft en sådan till dottern, såg att den var ute på blocket nu igen, t.o.m mon säljbild, tyvärr hade sufletten blivit solblekt. Den var kanon, särskilt eftersom jag kunde sätta 3,5-årige storebror vid fotändan utan problem på kortare promenader när han var gnällig ;) Men sålde den till förmån för min högt älskade silver cross...
  • Viktorsmamma2010

Vad tror ni om att ha EL edge liggdel på ett CC chassi?? Är det "lagligt" ? tyckte d blev snyggt o lätt! :P
    Äh, d går ju inte o ladda upp bild här! :S

• aprilbebis

Åh, den här tråden kommer jag att följa. Trodde det bara var jag som blivit som besatt av olika vagnar, deras funktioner och utseende. Va kul att läsa flera sånna tankar!!

• Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-06 22:55:54 följande:
    Vad tror ni om att ha EL edge liggdel på ett CC chassi?? Är det "lagligt" ? tyckte d blev snyggt o lätt! :P
    Äh, d går ju inte o ladda upp bild här! :S
    Åh, vill gärna se bild på det! Och klart det går
    Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare