• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Princepesa
    stor grön drake skrev 2011-02-20 16:08:24 följande:
    åååå Hjärta
    skulle vara -så- häftigt att se den fottad med en edge med classic chassi och en CC med city korg och helst då alla i samma färg (känner hur "nörd-varnings" lampan ovanför huvudet tänds)
    Alltså nu måste jag få till det med fotona. Maken har semester i veckan så då borde det bli tid att....
    Jag satte Nitro sittdelen på Big star-chassit - Superläckert! Dessa stor hjul till sittdelen... Bara så fint!!
    Vi är jättenöjda med vår Big Star, som är svart och inte riktigt lika fin som den Uliise visar. 
    *suck*
  • stor grön drake
    Princepesa skrev 2011-02-20 22:23:53 följande:
    Alltså nu måste jag få till det med fotona. Maken har semester i veckan så då borde det bli tid att....
    Jag satte Nitro sittdelen på Big star-chassit - Superläckert! Dessa stor hjul till sittdelen... Bara så fint!!
    Vi är jättenöjda med vår Big Star, som är svart och inte riktigt lika fin som den Uliise visar. 
    Åh, du har inte möjlighet att få till citykorg, edge och big star på rad Flört *flörtar vilt* Flört

Jag har faktiskt lyckats övertyga mannen att jag ska få köpa en big supreme/star när vi far till skåne, om det ligger någon på blocket då just för att vi har använt våra liggdelar (ja, jag har ju två edge...) långt efter att vi bytte till sittdel, den ena hade vi liggdel på tills sonen verkligen inte fick plats mer (79lång på 1 års kontrollen, 83 vid 15 månader)
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-20 22:33:55 följande:
    Åh, du har inte möjlighet att få till citykorg, edge och big star på rad Flört *flörtar vilt* Flört

Jag har faktiskt lyckats övertyga mannen att jag ska få köpa en big supreme/star när vi far till skåne, om det ligger någon på blocket då just för att vi har använt våra liggdelar (ja, jag har ju två edge...) långt efter att vi bytte till sittdel, den ena hade vi liggdel på tills sonen verkligen inte fick plats mer (79lång på 1 års kontrollen, 83 vid 15 månader)
    Wingtear: Kolla kolla!! www.blocket.se/malmo/Flot__velholdt_sort_Emmaljunga_barnevogn_32266787.htm&w=3
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-22 21:35:07 följande:
    Hjärta suck, djup, trånande suck Hjärta
    Inte posta sånt, den var ju inte ens dyr.
    Hoppas den finns kvar frammåt sommaren
    Attans, jag trodde ni skulle fara snart. Vi får hålla tummarna att rätt vagn finns ute vid rätt tid
    Majken 100421
  • Alexis mamma

Nån här som råkar ha en suflett i svart/silver-färgen från 04 till en emmaljunga cerox till salu? Eller en komplett klädesel i annan färg? Även intresserad av en såndär varukorg i nät om nån råkar ha en sån liggande....Eller en icke solblekt "reservdelscerox" för under tusenlappen?

• neele

Åh vad kul med en sånhär tråd! Jag spanar barnvagnar varje gång jag är utomhus och tillbringar en hel del tid på ebay och blocket, hehe. Trodde jag var ensam om det

Hemma hos oss finns just nu en EasyWalker Sky, som jag snarast tänker byta ut. Nån som har erfarenhet av Brio Spin eller en Cybex castillo?

Har inte haft så många vagnar som ni andra, men kan i alla fall lägga till Teutonia Fun -09, Teutonia Mistral S -10, Emmaljunga Classic Chrom
    Har dessutom använt Quinny Buzz och Quinny Zapp mycket (båda var de gamla modellerna och användes inte till min dotter).

När än nästa barn kan tänkas komma så ska jag i alla fall ha en Bugaboo Cameleon

• stor grön drake
    neele skrev 2011-02-27 12:06:41 följande:

Åh vad kul med en sånhär tråd! Jag spanar barnvagnar varje gång jag är utomhus och tillbringar en hel del tid på ebay och blocket, hehe. Trodde jag var ensam om det  

Vi är ännu fler i verkligheten, hit kommer bara de som kommit så långt att de kan ställa sig upp framför gruppen och säga "hej, jag heter Ninna och jag är vagnmissbrukare..."
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare