• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Alexis mamma

då får det nog bli en kronan sen, men det är ett tag kvar, han har ju sin emmaljunga duo edge som sittvagn rätt länge så det kanske händer nåt nytt spännande på marknaden under tiden :) Men en smidig vagn är rätt så skönt att ha så fort de kan sitta framåtvända.... (vilket jag inte e så förtjust i att de gör redan som 6-månaders även om vagnarna e godkända från 6 månader)

Apropå d förresten, hittade den här på blocket:  http://www.blocket.se/skaraborg/Peg_Perego_Barnvagn_Superbra_och_Smidig_32032292.htm?ca=13&w=1

Verkar smidigt att slippa ha både ligg o sittdel men de hjulen skulle aldrig funka här där vi bor...

gillar du barnmode och barnprylar? Surfa in här! modefordeminsta.blogspot.com
  • sweden italy

Vad kul att det är nàgra här som byter ganska ofta, hmmmmheeheh. Jag har köpt en ABC--design kombi som jag har varit nöjd med, men nu börjar jag fà ett stort problem... min son som är nu 2 àr är för stor för sin vagn... han är redan 94 cm och väger 18 kilo.... vilket betyder jag màste köpa en ny vagn... vi ska pà "storstad" semester, vilket dà betyder massor med gàende... vilket han inte kommer att tycka om alltid... sà snälla ni vad har ni för förslag... har kollat in Emmaljungas spider och Brio Spider, men de är till typ 15 och 20 kilo max.... hittat även crescent compact... men jag tror att det borde finnas mer vagnar som är till barn som är stora eller har jag fel???

• stor grön drake

om begagnat är ett alternativ så har de äldre emmaljunga softy/scooter viktgräns på typ 25 kilo om jag inte är felinformerad.

Vet att babyjogger city mini har gräns 22,5kilo

Viktgränserna är satta som de är för att de som testar har en storlek på docka, 15 kilo. Innan testades inte med eu-normer, så då fick de testa med hur tunga dockor de ville.

• jagäraf

En liten "teaser" till er som gillar Gesslein Panorama av det äldre slaget:

• Lövan1977
    sweden italy skrev 2011-02-12 00:19:14 följande:
    Vad kul att det är nàgra här som byter ganska ofta, hmmmmheeheh. Jag har köpt en ABC--design kombi som jag har varit nöjd med, men nu börjar jag fà ett stort problem... min son som är nu 2 àr är för stor för sin vagn... han är redan 94 cm och väger 18 kilo.... vilket betyder jag màste köpa en ny vagn... vi ska pà "storstad" semester, vilket dà betyder massor med gàende... vilket han inte kommer att tycka om alltid... sà snälla ni vad har ni för förslag... har kollat in Emmaljungas spider och Brio Spider, men de är till typ 15 och 20 kilo max.... hittat även crescent compact... men jag tror att det borde finnas mer vagnar som är till barn som är stora eller har jag fel???
    Om jag vore som dig skulle jag köpa en emmaljunga spider......har en sitty och den är inte kul att köra alls. Trög som tusan. Spidern är höre i ryggen än sittyn.
    Men ska ni på storstadssemester så är kanske en spinn/race att föredra.....bågen är rymligare, på sittyn så fastnar fötterna när man ska lyfta ur barnet....
  • Loriyana

Åh jag är definitivt en barnvagnsnörd! Älskar att titta på barnvagnar! Har bara ett barn och alldeles för många vagnar...jag skäms! Sneglar ALLTID på vagnar när jag är ute. Tittar jämt på blocket och trader efter vagnar. Ibland köper jag en vagn för att "det är ett sånt fynd" och med tanken på att sälja den igen...men de stannar alltid kvar i mitt förråd. Nu MÅSTE jag ta mig i kragen och sälja vagnarna. Dottern är 4 år nu och för stor för vagn.

• Nomen
    Loriyana skrev 2011-02-12 11:55:38 följande:
    Åh jag är definitivt en barnvagnsnörd! Älskar att titta på barnvagnar! Har bara ett barn och alldeles för många vagnar...jag skäms! Sneglar ALLTID på vagnar när jag är ute. Tittar jämt på blocket och trader efter vagnar. Ibland köper jag en vagn för att "det är ett sånt fynd" och med tanken på att sälja den igen...men de stannar alltid kvar i mitt förråd. Nu MÅSTE jag ta mig i kragen och sälja vagnarna. Dottern är 4 år nu och för stor för vagn.
    Vad har du för vagnar? Nyfiken...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    sweden italy skrev 2011-02-12 00:19:14 följande:
    Kolla in kronansulkyn på www.kronan.com
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Tankgirrrl

Jag hakar på här!
    Vi har haft
    En budjetvagn från Gekås, där hjulen lossnade när man var på promenad, en grå/svart 2008
    En Carena Free, svart, handtaget lossnade...2008
    Firstwheels City Elite, Ill- grön. underbar underbar vagn! En litet fäste gick sönder och gick inte att få tag på i Sverige längre så det var bara att kassera den :( 2008
    Emmaljunga Softy, Helsvart, en gå till affärenvagn där bromsen gick sönder 2004
    En beige och svart Brio race, såldes för att en kompis behövde den mer en mej (hade köpt den begagnad) 2005
    En Brio sing, brun och svart, endast sittdel (om vi hittar en liggdel till den ska vi ha den till lillebror också!) 2008
    Britax Trekker 3, röd,grå och svart, för högt handtag! vet ej årtal
    Brio race, rosa svart, Underbar nu när dottern är 2½ år har haft den i ca ett halvår. 2010

Funderar även på en syskonvagn en BT till sommaren då lillebror är nyfödd och dottern har problem med sköldkörteln och är lite tröttare än barn i hennes ålder.
    Och en Emmaljunga city cross
    Erfarenheter av nån av vagnarna?

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare