• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • neele

Hakar på Victorsmamma och lägger ut en bild på min Emmaljunga. Tyvärr hittade jag ingen bättre bild (inte min dotter på bilden). Vagnen är nämligen hos mina föräldrar i Sverige och används väldigt sällan  Provade den här hemma hos oss i Tyskland några månader men jag tyckte den var lite för klumpig att ha här.

• Alexis mamma
    sri skrev 2011-03-07 18:43:17 följande:
    så det är inte bra att sitta framåt så tidigt helt enklet ok men när man har liften till de nyfödda så vänder man sufletten så barnet ligger mot dig. men det är ju bra att veta iaf ska kanske fundera om...
    ja, det är en fördel om man även kan ha barnet sittande mot sig, det kommer du att vilja ha - och då slutar det bara med att du måste köpa en till (och det är inte säkert att du blir somm oss och blir barnsligt förtjust i att samla på dig vagnar - fast man vet ju aldrig ;)

Jag har listat tips att tänka på när man ska köpa barnvagn på min blogg modefordeminsta.blogspot.com
    Listan är nånstans längst ner, kanske kan vara bra som ett stöd. Vad ni ska välja för vagn beror helt o hållet på era behov och hur ni bor. 
  • bastardized

Kom och tänka på den här klassikern när jag såg rubriken.

">

Sorry för OT.

• Alexis mamma
    sri skrev 2011-03-07 19:12:14 följande:
    nej vi har inte provkört ännu, men jag är ute efter en liten smidig vagn som inte är allt för dyr, ni kanske har några tips? måste ha en vagn med ligglift då vi bor på 3:våningen utan hiss.
    Jag har en emmaljunga cerox från 2004 till salu, billigt, som du kan kombinera med lift. Dock saknas varukorgen men det borde gå att få tag på.
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-07 19:02:25 följande:
    Jaaa! hehe, min sambo blir galen på mig!
    men tänkte sälja bort vissa delar nu. jag behöver ju inte edge chassit eller city cross sittdelen. sen e jag lite osäker på om jag ska ha kvar ozone sittdelen. sonen sitter jättebra i den men han sover inte lika gott i den då han gärna vill ligga på sidan.
    igentligen skulle alla vagndelar säljas separat så man kunde satt ihop sin egen favorit! Tungan ute
    Så skulle det veerkligen vara! Det skriver vi under på tycker jag SkrattandeSkål
    Majken 100421
  • Uliise
    sri skrev 2011-03-07 19:12:14 följande:
    nej vi har inte provkört ännu, men jag är ute efter en liten smidig vagn som inte är allt för dyr, ni kanske har några tips? måste ha en vagn med ligglift då vi bor på 3:våningen utan hiss.
    Emmaljunga Nitro, prova! Den är underbar
    Majken 100421
  • Viktorsmamma2010
    Uliise skrev 2011-03-07 23:29:38 följande:
    Så skulle det veerkligen vara! Det skriver vi under på tycker jag SkrattandeSkål
    SkålSkrattande
  • stor grön drake

Jag har en trekko ... oxå...

Trekkon är väldigt stötig i dämpningen när den är ny, men våran är använd ett år, och då väldigt sällan, och ahr blivit mycket mjukare. Jag föredrog  den när sonen var liten, vi använde medföljande åkpåsen och en kudde så passade den perfekt som liggvagn. Till sommaren när påsen blev för varm sydde jag lite tillbehör

sover sött i trygghet från vind och solpimpad och klar
    Hemmasydda sommarsettet

graco trekko soom liggvagn med åkpåsegraco trekko som liggvagn med vanligt regnskydd runt
    Med åkpåse, samt ett vanligt regnskydd för att täcka in de väldigt öppna ställena (vi hade det när det blåste mycket, orginalet var så bökigt att ha med)

Trekkon är inte en liten vagn, den är -väldigt- bred, och lång. Både längd och bredd är större än emmaljunga Edge. Oss gjorde det inget, vi har edgen och är vana
    Den känns lite "plastig", speciellt sufletten, men den är samtidigt fantastisk när man kan vända över hela sufletten. Varukorgen är ENORM! och hänger högt upp så den inte släpar i mark, men man kan fälla ner den så den är lätt att komma åt.
    den känns lite "raklig" i jämförelse med emmaljungan, vet inte hur andra vagnar känns.
    den är helt bekväm att köra och kommer fram överallt utomhus, i vilken teräng som helst. Stock, sten, snövallar, bring it on

• aprilbebis

Jag har också haft en Trekko. Köpte den dock som sittvagn till sonen när han var 1 år och 3 mån. Ett halvår efter (när det var vinter och mycket filtar och kläder behövdes) hade han vuxit ur den!! Han fick inte plats under suffletten.
    Men annars så gillade jag vagnen.

• sri

Tack för svaret Wingtear nu har jag lite mer info att gå på det känns bra. Bra att du säger att det är en stor vagn då den "ser liten ut" på de bilder jag sett, vi ska åka iväg framöver och kolla på riktigt på diverse vagnar innan vi bestämmer vad vi vill ha för någon.

Tack för hjälpen och de tips om vagnar jag fått.

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare