• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Loriyana

Nomen skrev 2011-02-12 12:08:59 följande:
    Vad har du för vagnar? Nyfiken...
    Jag har en svaghet för retrovagnar, så de är alla gamla godingar :) Har för tillfället två sittvagnar (70-tal), en liggvagn samt en sulky. Måste verkligen sälja åtminstonde en av sittvagnarna. Liggvagnen kan jag icke förmå mig att skiljas från, den är för fin! Har redan sålt en nyare duo-vagn samt skänkt bort en annan från 80-talet.
  • yodi

har en city jet som börjar bli sliten och funderar på att skaffa en annan vagn med swirwel hjul.

jag luta lite åt  nitro city eller ozone city (emmaljunga) men är även nyfiken på några av teutonas modeller.

är det någon här som har provat  båda märkena och har lust att dela med sig av lite åsikter och erfarenheter?

• Mamma till två mirakel

Anmäler mig Drömmer

Inne på 6e vagnen nu och stora sonen är 2år och lilla 6 veckor....Skrattande
    Haft...
    Britax vigour 4+
    Teutonia Fun
    Britax Yanis sulky
    Teutonia Timmy
    Baby jogger City select
    Emmaljunga Cerox sport

Just nu har jag City selecten,Emmaljungan och Yanis sulkyn...
    Men är redan sugen på en dubbelvagn också Förvånad

När barnen somnar vaknar moderkänslorna,Adam 090108 & Ennio 101226
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

vagnar jag haft
    EL edge duo
    EL city jet
    EL scooterx2
    Babytravel jogger (amsterdam)
    Babytravel syskon
    EL city cross
    EL Nitro
    Phil & teds
    EL-00 som står hos mor och far
    sulky
    SÅ har mamma sparat emmaljunga årsmodell 80 liggvagn som jag hade när jag var bebis

• sweden italy
    Lövan1977 skrev 2011-02-12 11:48:46 följande:
    Om jag vore som dig skulle jag köpa en emmaljunga spider......har en sitty och den är inte kul att köra alls. Trög som tusan. Spidern är höre i ryggen än sittyn.
    Men ska ni på storstadssemester så är kanske en spinn/race att föredra.....bågen är rymligare, på sittyn så fastnar fötterna när man ska lyfta ur barnet....
    tack sàààààà mycket för svaret, kollade in kronan sulky, men den är dock bara till max 15 kilo.... och det är väl de andra med... 
  • Lövan1977
    sweden italy skrev 2011-02-13 16:58:20 följande:
    tack sàààààà mycket för svaret, kollade in kronan sulky, men den är dock bara till max 15 kilo.... och det är väl de andra med... 
    Såg att många är nöjda med sina babyjogger city elite.....finns som joggingvagn F.I.T som kan ta upp till 34kg...

• stor grön drake
    yodi skrev 2011-02-12 14:33:57 följande:
    har en city jet som börjar bli sliten och funderar på att skaffa en annan vagn med swirwel hjul.

jag luta lite åt  nitro city eller ozone city (emmaljunga) men är även nyfiken på några av teutonas modeller.

är det någon här som har provat  båda märkena och har lust att dela med sig av lite åsikter och erfarenheter?
    Om du inte tänker kränga iväg city jetten kan du köpa en Nitro och behålla het sittdelen, den passar, så får du både ozone och nitro

Kliade i vagnfingrarna igår när jag såg en EL softy (tror jag) för 200kr. MEN hjulen var bedrövliga, så jag ska fundera. Slitet tyg gör inget, jag kan sy nytt, men jsut hjulen... de är attans dyra nya
  • yodi
    stor grön drake skrev 2011-02-13 20:51:25 följande:
    Om du inte tänker kränga iväg city jetten kan du köpa en Nitro och behålla het sittdelen, den passar, så får du både ozone och nitro

Kliade i vagnfingrarna igår när jag såg en EL softy (tror jag) för 200kr. MEN hjulen var bedrövliga, så jag ska fundera. Slitet tyg gör inget, jag kan sy nytt, men jsut hjulen... de är attans dyra nya
    det är just sitdelen som behövs en ny, chassit är ok men sittdelen börjar krångla
  • Alexis mamma
    Tankgirrrl skrev 2011-02-12 12:30:12 följande:
    Jag hakar på här!
    Vi har haft
    En budjetvagn från Gekås, där hjulen lossnade när man var på promenad, en grå/svart 2008
    En Carena Free, svart, handtaget lossnade...2008
    Firstwheels City Elite, Ill- grön. underbar underbar vagn! En litet fäste gick sönder och gick inte att få tag på i Sverige längre så det var bara att kassera den :( 2008
    Emmaljunga Softy, Helsvart, en gå till affärenvagn där bromsen gick sönder 2004
    En beige och svart Brio race, såldes för att en kompis behövde den mer en mej (hade köpt den begagnad) 2005
    En Brio sing, brun och svart, endast sittdel (om vi hittar en liggdel till den ska vi ha den till lillebror också!) 2008
    Britax Trekker 3, röd,grå och svart, för högt handtag! vet ej årtal
    Brio race, rosa svart, Underbar nu när dottern är 2½ år har haft den i ca ett halvår. 2010

Funderar även på en syskonvagn en BT till sommaren då lillebror är nyfödd och dottern har problem med sköldkörteln och är lite tröttare än barn i hennes ålder.
    Och en Emmaljunga city cross
    Erfarenheter av nån av vagnarna?
    om du är ute efter liggdel till brio sing så kolla på ebay.de efter abc design astro. Det är exakt samma vagn, de har liggdelar som passar o i andra färger :)
  • Alexis mamma
    Loriyana skrev 2011-02-12 12:32:29 följande:
    Jag har en svaghet för retrovagnar, så de är alla gamla godingar :) Har för tillfället två sittvagnar (70-tal), en liggvagn samt en sulky. Måste verkligen sälja åtminstonde en av sittvagnarna. Liggvagnen kan jag icke förmå mig att skiljas från, den är för fin! Har redan sålt en nyare duo-vagn samt skänkt bort en annan från 80-talet.
    har du bild på nån av sittvagnarna? Snälla säg att nån e mörkblå...har letat som en gaaaalning...
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare