• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Vronka
    Madebyday skrev 2011-02-15 09:03:30 följande:

Jag  är en som också har lagt span på den här tråden, inte för att jag (som vissa här) har eller haft flera olika vagnar, utan för att hålla lite koll på och få info om och lite för- och nackdelar om olika vagnar.

Min barnvagns historia är väldigt kort:
    * Emmaljunga CityCross 2011 (uttagen November -10)
    Sitt-, liggdel och Q-lift i Pro Boderaux.

Den allra första vagnen som jag fingrade på var en Teutonia med Swivelhjul.
    Nästa var också en Teutonia, men en Spirit S3.
    I det slutliga valet stod det mellan EL NitroCity och CityCross, vilket det blev har jag ju redogjort :)

Men jag har fortfarande väldigt svårt att släppa tanken på en vagn med rörligt fram, och då allra helst en 3-hjuling! Sitter nästan dagligen och kikar efter 3-hjulingar men vet inte vilken som jag ska fatta bäst tycke för. Nu är det ju inte aktuellt att byta vagn ännu, då sonen bara är 2 månader.

Någon av er som har en bra åsikt om när det är "passande" att sätta ett barn framåtvänd i en 3hjuling?
    Vad finns det för 3hjulingar?  Jag har kikat på Baby Travel Amsterdam, Easy Walker Sky, Emmaljunga Cangaroo, Teutonia Spirit S3 men hur ska man kunna veta vilken man ska välja den dagen jag vill ha en till alt. byta vagn??
    Tar gärna emot synpunkter och andra åsikter gällande 3 hjulingar :)
    För-/nackdelar?

Jag är också vaknnarkoman!! Dessvärre försöker min man sätta stop för mig, då han tycker det är slöseri med pengar;)
    Har hunnit med en Brio Sing, en Teutonia Fun och nu har vi precis införskaffat en Baby Jogger City Elite!
    Det är förmodligen den mest fulländade vagnen någonsin, dessutom på tre hjul (vilket jag annars inte tycker om). Stabil, smidig, och den tar sig fram alldeles utmärkt i snön=)
  • Tankgirrrl
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-02-14 20:13:42 följande:
    De är rätt breda,65cm om jag inte minns fel och sedan blir de ännu bredare fram när de dubbel hjulen snurrar ut åt sidorna. Sålde min och köpte nitron istället,ångrar mig inte en sekund. Var sugen på ozonen men tyckte inte de hade förbättrat att ändra sitt/ligg positionerna på den. Hatar när man ska trixa för att kunna ändra
    Okej tack för svar!
    Jag är ganska van med att ha en brad vagn för jag har en Brio Sing som vi använde i ca 1½ år.
    Jag gillar inte hjulen på Nitron, de är fööör små tycker jag, men vi kommer köra lika mycket på landet som i innerstaden.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Tankgirrrl skrev 2011-02-15 10:26:18 följande:
    Okej tack för svar!
    Jag är ganska van med att ha en brad vagn för jag har en Brio Sing som vi använde i ca 1½ år.
    Jag gillar inte hjulen på Nitron, de är fööör små tycker jag, men vi kommer köra lika mycket på landet som i innerstaden.
    Jag tycker man tar sig fram mkt bättre med nitron än jeten iaf
  • Nomen

Ja, nu har ju jag förälskat mig i emmaljunga nitro... Jag HOPPASHOPPAS att jag får tillbaka en massa på skatten så jag kan köpa en... Sonen kommer nog inte åka, han blir ju 4 till sommaren, men min dotter blir 2 nu till våren, så henne kan jag ju klämma ner i vagn ett tag till Inte för att vi använder vagn så mycket nu, mest på helgen, men... jag vill ha helt enkelt... Dark grey, pro coffee eller drömmen... black celebration (dreglar lite)... Min svarta style skötväska skulle vara grym till black celeb!

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Benyamins mamita

Inte bara jag som är galen "vagnarkoman"

Jag har haft totalt 9 st vagnar till mina barn, min sambo är såå trött på mig men jag kan inte sluta kolla efter fler :)

EL Classic sport i soft beige m mjuklift o skötväska
    EL Scooter Camo olive m skötväska
    EL Cangaroo Svart m skötväska o footsack
    Bugaboo Bee Svart + svart skip*hop
    Urban Jungle Duo Choklad liggdel, teutonias baby nest (rosa) Skip*Hop pink links
    Brio Happy kombivagn Rosa (extra vagn)
    Bugaboo Cameleon, brun bas, sand topp, brun åkpåse,teutonias baby nest (rosa) Skip*Hop pink links
    Phil and Teds Vibe, syskon sits, Elodie ditails Cherry blossom åkpåse, svart Skip*Hop
    EL Nitro city, svart, Buppa band åkpåse (svart m vita ringar Ärtgrön dragkedja)

Nu har jag en Urban Jungle singel i färgen Matrouschka (ärtgrön) & var såklart tvungen o ha liggdelen i samma färg också!
    Lila sittdyna till och ståbräda... Älskar den färgen!  =)

Ojj, de va inte lite vagnar de, blir nästan lite rädd :P
    Men varför e de så svårt att sluta titta efter fler?...

• Alexis mamma
    Loriyana skrev 2011-02-13 21:26:38 följande:
    Yupp har en mörkblå sittvagn, 70-talare, som är röd på insidan som jag tänkte sälja. Fast har inte tagit bild på den än. Har varit lite lat med att sätta ut den på blocket. Ska plocka fram kameran imorgon :)
    du får gärna skicka en bild till mig! Är den i bra skick? Nyfiken!
  • Alexis mamma

fler som köpt o sålt vagnar "bara" för att tjäna en hacka på det, eller har alla använt sina vagnar? Jag har köpt en del på ebay i tyskland, en del har jag använt ett tag, en del har jag sålt direkt... även köpt en scooter o fixat ill o sålt, fast jag var bra sugen på att behålla den till lilleman när den blev så fin :) Men jag ska kolla in en kronan ist när d blir dags :)

• t0va
    Alexis mamma skrev 2011-02-15 21:40:38 följande:
    fler som köpt o sålt vagnar "bara" för att tjäna en hacka på det, eller har alla använt sina vagnar? Jag har köpt en del på ebay i tyskland, en del har jag använt ett tag, en del har jag sålt direkt... även köpt en scooter o fixat ill o sålt, fast jag var bra sugen på att behålla den till lilleman när den blev så fin :) Men jag ska kolla in en kronan ist när d blir dags :)
    Liggdelen köpte jag mest för att den var så billig och kunde tjäna 400kr på när jag sålde vidare. Hade vi haft lite pengar över skulle jag nog fyndat mer och sålt. Jag fyndar och säljer det mesta vi behöver åt sonen, sängen sålde jag precis och gjorde vinst på 400kr. 

Jag gillar att meka och fixa så det hade inte varit helt fel att köpa vagnar fixa och sen sälja.  
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    jag är väldigt oekonomiskt och har köpt alla vagnar nya
  • stor grön drake
    Hittills har alla utom en vagn använts (och 5 är fortfarande i användning....) och det var en paraplyvagn som vi skulle ha i båden som jag köpte begagnat. Testade sonen i den vid köpet, allt gick bra, köpte. Kom hem, fällde upp den och skulle kolla om den kunde "pimpas" eller så, sonen provligger och upptäckte att knäbygeln rörde sig om amn sparkade den... Han sparkade så att vagnen nästan fällde ihop sig (framhjulen blev hälften närmare varan och sätet blev som en V-formad ruschkana) så den sålde jag nästa dag för samma pris, till en mormor vars barnbarn var på väg och de just hade ringt och sagt att de glömt vagnen
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare