• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Uliise
    MammaMuu: Oj ,det var en del! Skrattande Du har ingen bild på City crossen i Sunset? Ääälskar den färgen!
    Majken 100421
  • Alexis mamma

MammaMuu: Vilken rekommenderar du  - kronan eller scooter? jag har haft en scooter till mellan tjejen som jag var sååå nöjd med  (men ansåg inte att lillebror kunde åka runt i en soft pink ;), men det var ju en 07:a...är de nya mindre? Stör mig dessutom apå att det inte går att sätta ett storasyskon på fotstödet på de nya heller , det var ganska så käckt ibland :)

Har funderat på en kronan när det blir dags för en sån variant till lillen eftersom den ser mkt smidigare ut men ändå har samma liggläge, eller t.o.m fullt kanske? 

• Alexis mamma

kan ju redogöra för min vagnkarriär oxå om nån e intresserad: Vagn nr 1 var en äldre emmaljunga duo från 90-talet, en såndär grönrutig. Rätt ful tycker jag nu (men det kom jag inte på förränjag flyttade in till stan med första barnet och det var så min vagnknarkarbana började, haha). Hur som helst så var iaf den vagnen väldigt bra, bortsett från att det inte var ställbart handtag o handtaget var väldigt lågt. Annars en kanonvagn, lätt o smidig o ombonad,

Sen blev det en paraplysulky från abc design som jag var jättenöjd med men som jag sålde till förmån för en sulky som man kunde köra med en hand eftersom jag ofta hade en häst eller hund eller telefon i den andra handen....

Det blev en akta graco citi sport, helt klart den absolut smidigaste vagn jag nånsin haft, väger 4,9 kg, har fullt liggläge, rymmer en mjuklift och har en axelrem så att man kan bära den på axeln som en väska. Nackdelen är att de små hjulen går sönder ganska lätt. Dörför har jag haft två sådana...

Sen hade vi en abc design kombivagn med vändbart handtag, vilket helt klart var den enda fördelen med den vagnen - det tyngsta åbäke jag nånsin kört, vägde mer än min silver cross!!

Så jag bytte till en emmalljunga crossway - supernöjd. Såklde den bara för att sonen växte ur den o jag trodde att vi inte skulle ha fler små :)

Impulsköpte en bmx sulky på ullared - aldrig mer!!! Värdelös.

Sen kom mitt retrointresse och jag köpte en vit simo classic på myrorna bara för att den var fin o sålde vidare. Ångrar mig djupt....

sen har vi haft en äldre brio sitty, en gammal brio comfort, emmaljunga scooter (07), jättenöjd.

Har även haft en modern inglesina - gillade inte. Dansk trille gigant (ja den var gigantisk precis som det låter). Bra sov - och terrängvagn, Hade en trehjuling i någraveckor men det var inte min grej riktigt. Minns inte märket - nåt tyskt.

Jösses nu kommer jag knappt ihåg fler...Hade en syskonvagn på längden till de två äldsta när jag var i frankrike ett par veckor, kanon, eftersom en på bredden inte får plats på trottoarerna där.  

Det var nåt okänt märke men den var bra iaf :) Sålde vidare till bättre behövande bekant :) Jag har haft fler men nu står det still i skallen... 

• MissR

Jag får nog bli medlem härFlört

Till första dottern hade jag/vi:

Emmaljunga City Corss
    Emmaljunga Cerox 360
    Teutonia Fun
    Emmaljunga Nitro
    Urban jungle Swift
    Emmaljunga scooter
    Acta Graco sulky
    Bmx Sulky

Har nu en emmaljunga softy ca 10 år gammal och håller på att rasa och en kass sulky. Vill köpa nått nytt=)

Har en Bugaboo cameleon som står och väntar på lillebror som kommer om ca 5 veckor.....hoppas bli nöjd med den och inte byta lika ofta till lillebror då tar nog mannnen snart ut skiljsmässa=)

• Lövan1977

Då kanske det blir en kronan ändå.....:) Om jag nu blir av med mina andra vagnar....

Någon som vill köpa en brio sitty......??? Verkar inte vara något direkt efterfrågan på dem.....

Här är min lille plutt  Albin sin gamla race. Det är taget i september förra året då han var 16månader.

MammaMuu:
     Om jag nu ska köpa vagn spinn eller kronan vilken vagn ska jag satsa på. Han är ju lite längre nu än på bilden.....spinnen är ju lite längre i viloläget...??? Men den är ju lika smal som på min gamla race....
  • stor grön drake

jag söker en Ora sulky till sommaren, liknar sitty/softy, men bred som en scooter i sittdelen, men väldigt hög över benen Eller kanske en scooter av gamla modellen. Eller kanske sälja 3hjulingen, fast den var underbar  när sonen var mini. eller....

Jag gillar rejäla vagnar med 4  fasta hjul, men har inget emot 3hjulingar heller, de är väldigt praktiska  ibland. 

• Nomen
    Uliise skrev 2011-02-11 11:20:50 följande:
    MammaMuu: Oj ,det var en del! Skrattande Du har ingen bild på City crossen i Sunset? Ääälskar den färgen!
    Tyvärr är den ju såld... Men färgen är underbar! Jag köpte den hösten -09 och det är ju en perfekt höstfärg!
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Alexis mamma skrev 2011-02-11 17:25:03 följande:
    MammaMuu: Vilken rekommenderar du  - kronan eller scooter? jag har haft en scooter till mellan tjejen som jag var sååå nöjd med  (men ansåg inte att lillebror kunde åka runt i en soft pink ;), men det var ju en 07:a...är de nya mindre? Stör mig dessutom apå att det inte går att sätta ett storasyskon på fotstödet på de nya heller , det var ganska så käckt ibland :)

Har funderat på en kronan när det blir dags för en sån variant till lillen eftersom den ser mkt smidigare ut men ändå har samma liggläge, eller t.o.m fullt kanske? 
    Ja mitt hjärta slår ju lite snabbare för emmaljunga... men kronansulkyn är faktiskt mer praktiskt anser jag... Fullt liggläge, superduper suflett, kompakt ihopfälld (man får med en transportväska) och framförallt jääätterymlig. Kanske något kort i ryggen. Men fällningen av ryggstödet är ju ljusår lättare än på scootern. Jag gillar också den "gamla" scootern bättre, de nya är irriterande trånga under bygeln - helt vansinnigt. Vill du ha en vagn du kan använda länge skulle jag rekommendera kronan. Bra andrahandsvärde också.

Och kronan har faktiskt en jättetrevlig kundservice (Emmaljunga är det inget fel på heller på den fronten tycker jag).
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Soppa

Jag har nog varit i den sitsen. Men nu åker min Rox nästan aldrig vagn. 49 st är vi uppe i. Hemma nu bor en Swift och ett bee.

• Nomen
    Lövan1977 skrev 2011-02-11 18:25:18 följande:
    Då kanske det blir en kronan ändå.....:) Om jag nu blir av med mina andra vagnar....

Någon som vill köpa en brio sitty......??? Verkar inte vara något direkt efterfrågan på dem.....

Här är min lille plutt  Albin sin gamla race. Det är taget i september förra året då han var 16månader.

MammaMuu:
     Om jag nu ska köpa vagn spinn eller kronan vilken vagn ska jag satsa på. Han är ju lite längre nu än på bilden.....spinnen är ju lite längre i viloläget...??? Men den är ju lika smal som på min gamla race....
    Jag tror faktiskt att spinen och kronan har samma ligglängd. Ja spinen är ju lite smalare än kronan... Det beror ju på om du använder åkpåsar mycket - då kanske du ska satsa på kronan, annars är ju spinen ruskigt lättkörd måste jag säga. Och när jag tänker efter så är ju kronan lättkörd också pga lufthjulen...  Jag kan nog säga att jag föredrar vikhandtaget på kronan framför skjutstångshandtaget på spinen, jag är inte superlång (168 cm) men slår ofta i fötterna på bromsen på spinen.

Vet inte om jag var till någon hjälp... men det blev nog fördel kronan.
    Theodor 2007 & Saga 2009
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare