kan ju redogöra för min vagnkarriär oxå om nån e intresserad: Vagn nr 1 var en äldre emmaljunga duo från 90-talet, en såndär grönrutig. Rätt ful tycker jag nu (men det kom jag inte på förränjag flyttade in till stan med första barnet och det var så min vagnknarkarbana började, haha). Hur som helst så var iaf den vagnen väldigt bra, bortsett från att det inte var ställbart handtag o handtaget var väldigt lågt. Annars en kanonvagn, lätt o smidig o ombonad,
Sen blev det en paraplysulky från abc design som jag var jättenöjd med men som jag sålde till förmån för en sulky som man kunde köra med en hand eftersom jag ofta hade en häst eller hund eller telefon i den andra handen....
Det blev en akta graco citi sport, helt klart den absolut smidigaste vagn jag nånsin haft, väger 4,9 kg, har fullt liggläge, rymmer en mjuklift och har en axelrem så att man kan bära den på axeln som en väska. Nackdelen är att de små hjulen går sönder ganska lätt. Dörför har jag haft två sådana...
Sen hade vi en abc design kombivagn med vändbart handtag, vilket helt klart var den enda fördelen med den vagnen - det tyngsta åbäke jag nånsin kört, vägde mer än min silver cross!!
Så jag bytte till en emmalljunga crossway - supernöjd. Såklde den bara för att sonen växte ur den o jag trodde att vi inte skulle ha fler små :)
Impulsköpte en bmx sulky på ullared - aldrig mer!!! Värdelös.
Sen kom mitt retrointresse och jag köpte en vit simo classic på myrorna bara för att den var fin o sålde vidare. Ångrar mig djupt....
sen har vi haft en äldre brio sitty, en gammal brio comfort, emmaljunga scooter (07), jättenöjd.
Har även haft en modern inglesina - gillade inte. Dansk trille gigant (ja den var gigantisk precis som det låter). Bra sov - och terrängvagn, Hade en trehjuling i någraveckor men det var inte min grej riktigt. Minns inte märket - nåt tyskt.
Jösses nu kommer jag knappt ihåg fler...Hade en syskonvagn på längden till de två äldsta när jag var i frankrike ett par veckor, kanon, eftersom en på bredden inte får plats på trottoarerna där.
Det var nåt okänt märke men den var bra iaf :) Sålde vidare till bättre behövande bekant :) Jag har haft fler men nu står det still i skallen...