Inlägg från: Lövan1977 |Visa alla inlägg
  • Lövan1977

"anonyma" vagnmissbrukare

Kul tråd...tur att det det inte bara är jag som handlar och byter vagnar hele tiden.

Till son nr 1 har jag haft:

Ny Emmaljunga citycross med älgar på -2006 min första vagn som solblektes skitfort. Såld nov 2006-2007

Ny Carena easy-slit och slängvagn i bilen. 2006-2007. Hamnade på tippen.

Beg Teutonia timmy  -svartblårutig med små fula hjul och en sufflett som knakade. Var egentligen bra men ville ha något annat då sonen fyllde upp hela vagnen med overall och allt.  Han sår så stor ut i den. Såld.

Brio race 07- turkos. snygg sommarvagn åt sonen på 1.5år. Den drog snett efter ett tag.  Sålde den när jag fick syn på:

Emmaljunga scooter lucky summer edition......snygg men lite tjejvarning över den. Sålde den när jag fick byta till en mindre bil.

Beg Emmaljunga softy från 2004. Värdens bästa sulky för 200kr - rullat många mil - hjulen rullar än som en lådbil. Vagnen hade gjort sitt och säckat ihop.

Till son nr 2:

Beg svart  Emmaljunga classic liggvagn. Bra vagn som till slut chassit gick sönder.

Teutonia mistral - 07 gråsvart. Bra vagn som dock tappade handtaget fort man körde över gupp. Skänkt till rumänieninsamlingen.

Emmaljunga cerox - helsvart - bra vagn som drog snett när vi hade ståbräda till. Lämnade in den på service, sen sålde vi den.

Beg Brio Nova - blå vit - jättesnygg. Handtaget gick sönder efter ett antal promunader i backar med ståbräda. sålde klädslen.

Beg Brio kombi - bra vagn vi haft nu i vintras. såld till en glad farmor:)

Ny svart Emmaljunga scooter 2.0 - sålde den efter två veckor. Liten och trången över bågen - svår att köra i snön. Dumma stänk skydd.

Brio race - turkos igen- med lufthjul. Såld efter ett halvår då den var så liten med overall och allt.

Beg Emmaljunga scooter - har kvar

Brio sitty 2010- har kvar men vill sälja då det är bättre plats i scootern.

Sugen på Nya Brio spinn......eller kronan sulky. (fast den är väl liten den oxå.....)

• Lövan1977

Då kanske det blir en kronan ändå.....:) Om jag nu blir av med mina andra vagnar....

Någon som vill köpa en brio sitty......??? Verkar inte vara något direkt efterfrågan på dem.....

Här är min lille plutt  Albin sin gamla race. Det är taget i september förra året då han var 16månader.

MammaMuu:
     Om jag nu ska köpa vagn spinn eller kronan vilken vagn ska jag satsa på. Han är ju lite längre nu än på bilden.....spinnen är ju lite längre i viloläget...??? Men den är ju lika smal som på min gamla race....
  • Lövan1977
    sweden italy skrev 2011-02-12 00:19:14 följande:
    Vad kul att det är nàgra här som byter ganska ofta, hmmmmheeheh. Jag har köpt en ABC--design kombi som jag har varit nöjd med, men nu börjar jag fà ett stort problem... min son som är nu 2 àr är för stor för sin vagn... han är redan 94 cm och väger 18 kilo.... vilket betyder jag màste köpa en ny vagn... vi ska pà "storstad" semester, vilket dà betyder massor med gàende... vilket han inte kommer att tycka om alltid... sà snälla ni vad har ni för förslag... har kollat in Emmaljungas spider och Brio Spider, men de är till typ 15 och 20 kilo max.... hittat även crescent compact... men jag tror att det borde finnas mer vagnar som är till barn som är stora eller har jag fel???
    Om jag vore som dig skulle jag köpa en emmaljunga spider......har en sitty och den är inte kul att köra alls. Trög som tusan. Spidern är höre i ryggen än sittyn.
    Men ska ni på storstadssemester så är kanske en spinn/race att föredra.....bågen är rymligare, på sittyn så fastnar fötterna när man ska lyfta ur barnet....
  • Lövan1977
    sweden italy skrev 2011-02-13 16:58:20 följande:
    tack sàààààà mycket för svaret, kollade in kronan sulky, men den är dock bara till max 15 kilo.... och det är väl de andra med... 
    Såg att många är nöjda med sina babyjogger city elite.....finns som joggingvagn F.I.T som kan ta upp till 34kg...

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare