• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • jellona0507

Hihi här hade jag hört hemma liiite tidigare. Har nog gått igenom närmare 40 vagnar (2 barn, nu 5 & 3år).
    Iofs håller jag koll på vagnar fortfarande, och planerar inför framtiden. Har lyckats "vagntvätta" sambons huvud också. Han har bestämt sig för en bugaboo till framtida barn, medans jag drömmer om en emmaljunga duo edge. Vad det blir, får framtiden utvisa!

• yodi

här känner jag mig hemma
    min drog är emmaljunga, vi har nu för tillfället fyra vagnar (har sålt två) och jag vill ha en ny, sambon håller på att smälla av )

• bohusbebis

Jag anmäler mig. Har inte ens koll på hur många vagnar våra nu 2,7 och 5,7 årigar har varit med om, Och "porrsurfar" nån gång om dagen igenom blocket etc ifall nåt "fynd" att förbarma sig över råkar dyka upp.
    Fast nu har vi börjat rensa ut förråden lite, åtminstone på tillbehör som ALDRIG används...

• bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-02-10 08:40:21 följande:
    Jag anmäler mig. Har inte ens koll på hur många vagnar våra nu 2,7 och 5,7 årigar har varit med om, Och "porrsurfar" nån gång om dagen igenom blocket etc ifall nåt "fynd" att förbarma sig över råkar dyka upp.
    Fast nu har vi börjat rensa ut förråden lite, åtminstone på tillbehör som ALDRIG används...
    Favorit "drogen" just nu är Phil&Teds som vi varit trogna i omgångar...
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Här är en till som försöker komma ur sitt missbruk och tror jag gör det varje gång. Intalar mig själv sen faller jag dit
    Väntar bebis nr 3 och håller mig ifrån att köpa ny vagn denna gången förutom syskonvagnen då Tänkte att jag klarar mig med mjukliften men var tvungen köpa voksi med platta också men iförrgår så blev det en city korg också Har nu bara 3 vagnar, emmaljunga nitro och city cross och en phil &teds + en vagn hos mamma och pappa också.

• t0va

Jag är nog på god väg ner till er i "träsket", tur att ekonomin sätter stopp ibland men jag porrsurfar ofta. 

Sonen är 6månader snart och vi köpte en emmaljunga nitro åt honom, men sen fyndade jag en liggkorg och en annan sittdel, den sittdelen används dagligen den vi köpte är sovdel emellanåt. Sen har vi en paraplyvagn vi fått av ett par av mina vänner och sen en gammal sittvagn hos mina föräldrar.

Jag går igång på att få göra fynd på tex. blocket och sen gå igenom och fixa till det som inte är helt ok och ha gjort ett ordentligt fynd. Den sittdelen jag köpte nu kostade 300kr men efter lite kärlek så är den i kanonskick. Korgen kostade också 300 men jag sålde för 700... då kunde sambon inte säga något om mina vagninköp :D

Fast han suckar varje gång vi kommer in i en babyaffär och sonen ska provsitta.  

• Uliise

Haha, ja här hör jag hemma! Har en dotter på 9½ månader som jag i nuläget har tre vagnar åt, har aldrig sålt en vagn så de jag har är de jag har.

Emmaljunga City cross Zinnober red 2008  Emmaljunga Nitro Jungle 2008 sittdel 2010 chassi  Emmaljunga Prinsess ca 1983 chassi+liggdel samt Ringo sport sittdel (som är modernare men som funkar på chassit ändå).
    Sen såg jag i El-tråden att du var intresserad av en Brio Spin t0va, den har jag också ögonen på, men det får bli om ett år, minst

Förresten, igår la jag till "Emmaljunga "i hela sverige som bevakning på Blocket, vadå porrsurfa? Drömmer

Förresten wingtear, så brukar det dyka upp några sådana där "danska big star-vagnar" på blocket ibland, främst i skåneområdet. Bara så du vet
    Majken 100421
  • Uliise

Två bilder från Blocket som jag hade på datorn med de stora danska Emmaljungorna De har de där knasiga bromsarna också, har sett dem på vagnr på "unga mödrar" från danmark, vet inte riktigt hur de fungerar.

Jag såg förresten precis en sådan vagn som är på nedersta bilder här nere, i färgen jungle, här i Karlstad i somras. Turistande danskar (hördes) som hade en 1-1½ åring sittandes i vagnen.

Majken 100421
  • Uliise

Kapar tråden... Men skulle just in på Brios hemsidan eftersom de också har haft enorma vagnar på den danska marknaden, men de verkar inte finnas längre.

Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare