Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en till som försöker komma ur sitt missbruk och tror jag gör det varje gång. Intalar mig själv sen faller jag dit
    Väntar bebis nr 3 och håller mig ifrån att köpa ny vagn denna gången förutom syskonvagnen då Tänkte att jag klarar mig med mjukliften men var tvungen köpa voksi med platta också men iförrgår så blev det en city korg också Har nu bara 3 vagnar, emmaljunga nitro och city cross och en phil &teds + en vagn hos mamma och pappa också.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

vagnar jag haft
    EL edge duo
    EL city jet
    EL scooterx2
    Babytravel jogger (amsterdam)
    Babytravel syskon
    EL city cross
    EL Nitro
    Phil & teds
    EL-00 som står hos mor och far
    sulky
    SÅ har mamma sparat emmaljunga årsmodell 80 liggvagn som jag hade när jag var bebis

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Tankgirrrl skrev 2011-02-14 18:14:23 följande:
    Jag såg en EL Jet idag på bussen! va snygga de är! känns de breda? Någon som vet?
    De är rätt breda,65cm om jag inte minns fel och sedan blir de ännu bredare fram när de dubbel hjulen snurrar ut åt sidorna. Sålde min och köpte nitron istället,ångrar mig inte en sekund. Var sugen på ozonen men tyckte inte de hade förbättrat att ändra sitt/ligg positionerna på den. Hatar när man ska trixa för att kunna ändra
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Tankgirrrl skrev 2011-02-15 10:26:18 följande:
    Okej tack för svar!
    Jag är ganska van med att ha en brad vagn för jag har en Brio Sing som vi använde i ca 1½ år.
    Jag gillar inte hjulen på Nitron, de är fööör små tycker jag, men vi kommer köra lika mycket på landet som i innerstaden.
    Jag tycker man tar sig fram mkt bättre med nitron än jeten iaf
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Alexis mamma skrev 2011-02-15 21:40:38 följande:
    fler som köpt o sålt vagnar "bara" för att tjäna en hacka på det, eller har alla använt sina vagnar? Jag har köpt en del på ebay i tyskland, en del har jag använt ett tag, en del har jag sålt direkt... även köpt en scooter o fixat ill o sålt, fast jag var bra sugen på att behålla den till lilleman när den blev så fin :) Men jag ska kolla in en kronan ist när d blir dags :)
    jag är väldigt oekonomiskt och har köpt alla vagnar nya
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Ngn som hr brio sing? För/nackdelar?

• 3 Barnsmamma 06 09 11

är 1300kr för en sing 2009 bra pris? EN lila

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Jessika82 skrev 2011-06-12 09:23:53 följande:
    Är det både ligg och sitdel?
    Nej är bara sittdel med regnskydd
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    JwJw skrev 2011-06-12 11:54:53 följande:
    Ja det är hyfsat bra pris här får sitt och ligg 09 på runt 2000kr så men priser varierar runt om i landet
    Är bara sittdel med regnskydd till. Tänkte isåfall kolla om jag får den för 900kr
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    imsel skrev 2011-06-12 21:01:05 följande:

Nu har vi vart å köpt en cykel/gåvagn från Coop!

Blir väl kanske inte att montera den förrän imorgon
    Men det fanns ingen barnhjälm på Coop som passade sonen (2 år 3 mån) fanns ju bara en sort (med grönt spänne) och bara en storlek på den, 48/50 eller 48/52.. Men han brukar ju ha 52/54 på mössor.

Ska å kolla på stan imorgon, måste ju finnas nånstans en som passar och som har grönt spänne, men det kan ju bli dyrt..

barnenshus borde ha hjälm med grönt spänne. Där har vi till vår 2åring iaf
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Hej allihopa!
    Har hållt mig borta då jag trodde jag blivit frisk från mitt missbruk men nu börjar det klia i fingrarna igen. Vill köpa en scooter s i färgen black/pink! Men måste då sälja nitron eller city crossen. Tror jag behåller crossen då.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    IdAahoO skrev 2011-07-31 13:09:12 följande:
    Uliise: Det är det jag allra helst vill, men jag vet inte om det är rimligt att ha ev tre vagnar till ett barn som börjar trappa ner på vagnåkandet. Egentligen behöver vi inte någon ny vagn, Swiften fyller alla funktioner vi behöver och fungerar utmärkt även på vintern, till och med här uppe i Jämtland. Det är bara att jag är sugen på något nytt, ren omväxling. Till nästa barn (som inte ens är planerad än) har jag bestämt mig för en Orbit, de verkar riktigt häftiga, och praktiskt med bilstol och allt i ett. Om det blir så hade det varit perfekt att ha kvar Swiften som hemmavagn som är lite regälare och ha Orbit som borta/bil vagn. Men det känns lite långsökt (och dyrt) att köpa den redan nu.
    Är sugen på en EL Ozone eller något liknande men det känns egentligen lite omotiverat att köpa en helt ny "riktig" vagn till en 2-åring, speciellt om jag inte ska sälja någon av de andra...  
    Bor också i Jämtland
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Nu håller jag på att bearbetar scooter s,ska nog behålla min snygga vita nitro istället så jag kan fortsätta ha henne emot mig. Hon är ju inte ens 6mån ännu. Och känner att även när hon är 1år vill jag ha henne mot mig-) Men sen när hon är ca 2år kanske det blir en scooter s

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    JwJw skrev 2011-08-09 17:35:23 följande:
    Varit lite frånvarande ett tag här =)...tillbaka i banorna på ny vagn men kan inte bestämma mig.....har kikat på maxi cosi mura 4, 2me casablanca, tako jumper och nitro ingen som har nå erfarenheter här? =) nitron känner ja är lite dyr egentligen ;D
    Jag har nitro! Ser bara fördelar. Nackdelen är svåråtkomlig varukorg men jag ahr en 2010. Undrar just om de inte rättat till det åt det bättre från 2011,eller så har ajg drömt
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    stor grön drake skrev 2011-08-11 17:32:46 följande:
    JApp, det har de gjort. Och om jag int missförstod helt kostar det 150kr att byta ut den "dåliga" till den nya lättåtkomliga (mitt nitro-chassi har den nya)
    oj då mäste jag kika på det om det var så billigt!
    vad e skillnaden?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Höll på att köpa en Happy pink ozone men de hann sälja den innan jag kom och tittade på den. Kanske var lika bra det så nu får ajg behålla min vita nitro!

Hur många här har en ozone? Gillar ni den?

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    JwJw skrev 2011-09-02 17:42:50 följande:
    gillar min =) dock blir det varmare i dom än andra vagnar=) vid ryggen men det är ju på både gott och ont..ska antagligen byta min happy pink mot en nitro just för att ljusa färger blir så lätt smutsiga
    Hur har din happy blivit vid fotstödet? För det går väl inte att vända på tyget där? Varför vill du byta till nitro från ozone då?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Ngn som vet vad tyget till en nitro kostar? Skulle vilja ha en en Happy pink. Köper jag bara tyg så får jag ju ha kvar min vita också

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare