Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

"anonyma" vagnmissbrukare

Haha, ja här hör jag hemma! Har en dotter på 9½ månader som jag i nuläget har tre vagnar åt, har aldrig sålt en vagn så de jag har är de jag har.

Emmaljunga City cross Zinnober red 2008  Emmaljunga Nitro Jungle 2008 sittdel 2010 chassi  Emmaljunga Prinsess ca 1983 chassi+liggdel samt Ringo sport sittdel (som är modernare men som funkar på chassit ändå).
    Sen såg jag i El-tråden att du var intresserad av en Brio Spin t0va, den har jag också ögonen på, men det får bli om ett år, minst

Förresten, igår la jag till "Emmaljunga "i hela sverige som bevakning på Blocket, vadå porrsurfa? Drömmer

Förresten wingtear, så brukar det dyka upp några sådana där "danska big star-vagnar" på blocket ibland, främst i skåneområdet. Bara så du vet
    Majken 100421
  • Uliise

Två bilder från Blocket som jag hade på datorn med de stora danska Emmaljungorna De har de där knasiga bromsarna också, har sett dem på vagnr på "unga mödrar" från danmark, vet inte riktigt hur de fungerar.

Jag såg förresten precis en sådan vagn som är på nedersta bilder här nere, i färgen jungle, här i Karlstad i somras. Turistande danskar (hördes) som hade en 1-1½ åring sittandes i vagnen.

Majken 100421
  • Uliise

Kapar tråden... Men skulle just in på Brios hemsidan eftersom de också har haft enorma vagnar på den danska marknaden, men de verkar inte finnas längre.

Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-10 18:02:01 följande:
    Gesslein Panorama är ju oxå en vagn man blir svag i knäna av, speciellt de med några (många) år på nacken
    Jasså gillar du den också? Visste inte att du gillade retrovagnar, och ja Panoraman är underbar!
    Alexis mamma skrev 2011-02-10 17:51:35 följande:
    De fungerar helt enkelt så att man har liggvagnen mkt längre :) I Danmark sover alla barn på dagis och hos dagmammor ute, därför behövs en rejäl vagn att sova i ganska länge. Dessa har ett ligg,ått på 98 cm för det mesta, så de kan sova i dem upp till treårsåldern ungefär.

När barnen är i ettårsåldern använder man fortfarande vagnen tillsammans med ryggplatta och sele. De har grymt stort shoppingutrymme under  - kanon i köpenhamn! (men jag har sålt min för rulltrappor var ingen höjdare med den bromsen) Eller så kan man göra som en pappa som jag såg - o lägga storasyster på en filt i varukorgen när hon blir trött! *skratt*

De är faaktiskt jättesköna att köra, riktiga monstervagnar i snön! Och bromsarna ser ut som de gör och finns både fram och bak för att den inte ska välta när barnet sitter upp :) 
    Jo jag vet att liggdelarna används längre där
    Majken 100421
  • Uliise
    MammaMuu: Oj ,det var en del! Skrattande Du har ingen bild på City crossen i Sunset? Ääälskar den färgen!
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-02-14 17:03:42 följande:
    Jag älskar oxå vagnar! min sambo e galen på mig!
    Jag har haft
    en EL edge dou kombi, Dark grey
    en EL Nitro city copper
    en EL city cross pro forest
    en EL Ozone lime
    och nu ska jag ha en EL edge duo kombi, pro forest igen, o variera sittdelarna o hjulen med varandra med min EL ozone :) men kan ha två vagnar hemma, bara min sambo som inte förstått det än :P
    dom 4 fasta EL edge hjulen e bra vintertid. Ozone hjulen o sittdelen e bra gå i affärer vagn, o EL Edge delen e bra om man ska gå långt o min son vill ligga på sidan i vagnen ^^ :P
    Jag kommer nog byta vagn fler gånger fast jag intalat mig att min senaste EL edge duo kombi ska vara ti barn nr 2 oxå :P
    Jag måste säga att du har väldigt bra smak när det kommer till fägerna på vagnarna Låter som en himla bra lösning där med vagnarna, du kan ju också ha Edge-sittdelen till Ozone-chassit och tvärtom om du vill
    Majken 100421
  • Uliise
    Wintear: En till dansk, en Emmaljunga Big Star Supreme:

Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-20 16:08:24 följande:
    åååå Hjärta
    skulle vara -så- häftigt att se den fottad med en edge med classic chassi och en CC med city korg och helst då alla i samma färg (känner hur "nörd-varnings" lampan ovanför huvudet tänds)
    Haha, jag förstår precis! Hade varit riktigt kul att se faktiskt.
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-20 22:33:55 följande:
    Åh, du har inte möjlighet att få till citykorg, edge och big star på rad Flört *flörtar vilt* Flört

Jag har faktiskt lyckats övertyga mannen att jag ska få köpa en big supreme/star när vi far till skåne, om det ligger någon på blocket då just för att vi har använt våra liggdelar (ja, jag har ju två edge...) långt efter att vi bytte till sittdel, den ena hade vi liggdel på tills sonen verkligen inte fick plats mer (79lång på 1 års kontrollen, 83 vid 15 månader)
    Wingtear: Kolla kolla!! www.blocket.se/malmo/Flot__velholdt_sort_Emmaljunga_barnevogn_32266787.htm&w=3
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-22 21:35:07 följande:
    Hjärta suck, djup, trånande suck Hjärta
    Inte posta sånt, den var ju inte ens dyr.
    Hoppas den finns kvar frammåt sommaren
    Attans, jag trodde ni skulle fara snart. Vi får hålla tummarna att rätt vagn finns ute vid rätt tid
    Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare