Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

"anonyma" vagnmissbrukare

t0va skrev 2011-05-31 17:51:56 följande:
    varför är det så? Är ju samma med ozone/city jet, minimal sufflett som täcker barnet ifall det klättrar upp och sätter sig högst upp på ryggstödet, lutar man sen ner sitsen så blir det mest som vindfång. Så värdelöst.
    Jag fattar det inte heller!

Det funkar ju inte alls för oss som lever i ett klimat med både regn och snö, så då tänkte jag att kanske det kommer sig av att i soliga länder berhöver man inte lika mycket skydd. Men där stör ju solen istället, så jag kan ärligt talat inte förstå alls varför tillverkarna inte är smartare än att de gör minimala sufletter.

Kolla bara på Quinny Buzz, vad tusan är det där för en suflett egentligen?

Majken 100421
  • Uliise
    neele skrev 2011-06-01 10:46:26 följande:

En bild på Quinny Buzz modell 2005. Suffletten ser betydligt bättre ut även om den kanske inte är tillräckligt. Tror att vi brukade lägga en handduk framför.
    Tack för bilden, sufletten ser ju betydligt bättre ut!
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-06-07 21:43:20 följande:
    men jag gillar inte nitro chassit....
    gillar speciellt inte varukorgen... fast då borde jag kanske sattsa på att söka en 360 varukorg undras om emmaljunga har dem hemma som reservdel längre... måste maila någon och fråga
    Nitron är najs! Men har hört från många håll att dens hjul blir förstörda direkt på grus (åtminstonde -10orna) att det gräver sig in sten i dem och att man har mer sten än gummi till slut
    Men du kan inte bara försöka få tag på den nya varukorgen? Eller är det den du inte gillar?
    Majken 100421
  • Uliise
    imsel skrev 2011-06-09 12:28:58 följande:

Det finns nog flera anledningar till att det bara körs emmaljunga eller briovagnar här.

Dels för att många köper i butik, och det finns bara såna vagnar där. Tidigare har vi bara haft ett ställe med vagnar, men nu finns iaf en till. Men det är inte mycket variation där.
    Och dels för att vi har så lång vinter med massa snö här, och knappt nån sommar, så dom flesta väljer ju 4 fasta hjul, helst luftdäck.

Innan vi köpte Kronansulkyn så funderade jag på Scootern, men jag gillar inte såna plastiga däck. Grus fastnar och dom går inte så bra på snön.
    Har ju en Teutonia med liknande däck.. Var inte alls kul att köra i snön när det inte var nyplogat, helst inte ju tyngre han blev.

Har kronans sulky lufthjul?! Det är ju så mycket bättre än punkteringsfria, precis som du skriver.
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-06-10 15:11:14 följande:
    Åh, sånna annonser borde få guldkant
    Kom precis på att jag inte fått svar från hon med den där mystiska Edgen, ni vet chassit med ledat handtag.

Kan inte du göra ett försök Wingtear? Du kanske kan få henne att inse att folk är Nyfikna!
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-06-11 07:25:58 följande:
    Fick svar:
    Hej!

Det chassit som finns till är beställt i butik av en kund, men sen ej
    uthämtat. Jag har köpt vagnen på detta sätt. Serienr är 070615-0247,
    modell Type B chassi C18
    Liknar det svar jag fick:

> Hej!
    >
    > Du har helt rätt, chassit är bytt i butik innan köp.
    >

Och andra svaret:

Vagnen/chassit beställdes i butik av en person, okänd för mig,  men hämtades inte ut. Detta har uppgivits till mig när jag köpte vagnen.  Några vidare analyser av händelseförloppet har jag inte gjort, vagnen har funkat för mig, men nu vill jag sälja den. Serienr är 070615-0247, modell Type B chassi C18.

Jag förstår inte riktigt...
    Majken 100421
  • Uliise
    Nomen skrev 2011-06-11 22:13:57 följande:
    Maila Emmaljunga och fråga om chassi C18!
    Smart, får göra det! Jag ska mailbomba dem, har huuur mycket frågor som helst ;)
    Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare