Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

"anonyma" vagnmissbrukare

sri skrev 2011-03-07 19:12:14 följande:
    nej vi har inte provkört ännu, men jag är ute efter en liten smidig vagn som inte är allt för dyr, ni kanske har några tips? måste ha en vagn med ligglift då vi bor på 3:våningen utan hiss.
    Emmaljunga Nitro, prova! Den är underbar
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-10 15:29:22 följande:
    Jag undrar :

Vilket chassi gillar ni bäst. om ni nu har/har haft båda o kan jämnföra:
    Emmaljunga edges Classic Cryptonite Chassi eller emmaljungas city cross chassi.
    Då tänker jag på hur dom e o köra på olika underlag o så. passar dom båda likabra i snö mm??? hur dom upplevs som tunga? otympliga? mm? :) Tacksam för svar, jag vet nämligen inte vilket jag ska välja, så man vill ju fråga om nån har erfarenheter  :P
    Har redan svarat dig i andra tråden men kom på en sak till ;)

Luftdäcken är smalare och därmed lättare att köra på alla underlag, framförallt i snö och andra jobbiga underlag.
    Majken 100421
  • Uliise
    Nomen skrev 2011-03-22 09:49:48 följande:
    Övertala mig om att jag ska nöja mig med min Emmaljunga scooter och inte byta till en city cross... igen...
    City crossen är större och lite klumpigare ;) Vi ska nog sälja vår i sommar och bara köra med Nitron.
    Majken 100421
  • Uliise
    neele skrev 2011-03-24 11:02:02 följande:
    Välkommen hit

Häromveckan sprang jag förbi en affär med massor av gamla retrovagnar på utsidan! Hade bråttom så jag hann inte kolla närmare, men om det nu skulle vara en liten affär med gamla barnvagnar och barnprylar, då lever jag farligt Jag har inte hunnit kolla närmare men i eftermiddag tänker jag ta en promenad och undersöka saken närmare
    Men GUD vad spännande!! Du kan inte fota? Flört
    Equal skrev 2011-03-24 10:42:21 följande:
    Här var en tråd för mig det inser jag!

Just nu sitter jag här med 2 Phil och Ted vagnar, en Emmaljunga Ozone, en typ paraplyvagn från babyproffsen med liten varukorg och suflett på ich en paraplysulky. Nu håller jag dock att spana efter en Urban Jungle, och så måste jag väl sälja en av Phil och Ted vagnarna då då :P

Jag är helt besatt! Min man blir tokig på mig :P
    Åh det är du som har den underbara Ozonen i Sunset! Älskar den färgen, har tyvärr aldrig sett någon som haft den...

Varför vill du ha en Urban Jungle istället för PT?
    Majken 100421
  • Uliise
    Alexis mamma skrev 2011-04-22 19:14:29 följande:
    e d nemia?
    Nej, jag af är det
    Majken 100421
  • Uliise
    JwJw skrev 2011-04-25 10:27:10 följande:
    Jo city crossen har fullt ligggläge men inte vändbart handtag..citycrossen och cerox är ju nästan som  samma vagn men om jan inte minns fel så väger den mer
    Ceroxen väger mer, ja.
    City Crossen har fullt liggläge, sog att du haft en Cross Way och det är ju i princip samma vagn så det borde ju du ha vetat

Skulle LÄTT ta Crossen framför Ceroxen.
    Majken 100421
  • Uliise
    neele skrev 2011-04-25 16:04:41 följande:
    uliise, vart ska du öppna barnvagnsmuseum? Såg att du är från värmland, så om du öppnar i Karlstad så kommer jag komma förbi i sommar!
    Haha, nej jag ska då inte öppna museum, det är "jag af" som ska det, hon bor på Gotland! Här kan du läsa mer om det www.familjeliv.se/Forum-11-240/m51137318.html
    Majken 100421
  • Uliise
    Alexis mamma skrev 2011-05-13 13:44:42 följande:
    Teutonia prestige...

Nån som tycker ngt om den? Positivt/negativt? Vi måste verkligen köpa en ny vagn snart, lillkillen är 9 månader o vi e nu nere på bj city elite, p&t eller teutonia prestige. Vill ha en smidig vagn som är lätt att lyfta in i bilen, lätt att köra men har rejäla och gärna punkteringsfria hjul. Lilleman verkar inte bry sig nämnvärt om han sitter bakåt eller framåt men jag tycker själv att det kan vara skönt att ha honom emot mig. Vagnen måste också fungera med ståbräda och det gör väl inte p& t? Fast då finns ju syskonsitsen iofs...O då känns det ju oxå kul om bebis e vänd mot mig så att han kan "prata" med storasyster...annars satt han jättebra i bj:n...men nu såg jag att prestige hade vändbart handtag, fullt liggläge och lättviktschassi...kan vara ngt då? Ävcen om jag eg tycker att teutonias hjul är gräsligt fula,,, 
    Alltså Prestige känns för mig bara tung och jobbig, chassin med svängbara handtag är ofast tyngre och kumpigare. Då kan du lika gärna köpa en Mistral som är i princip samma vagn bara att man inte kan vända styret, där är sittdelen istället löstagbar och vändbar - smartare i mitt tycke

Sedan är det ju väldigt olika vagnar du pratar om, bj och pt harj u svängbara hjul, det har varken prestige eller mistral, vad vill ni ha?
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-05-13 14:41:14 följande:
    Nu hittade jag en emmaljunga softy från 2000, jättefint chassi och klädsel men slitna hjul. Letar efter andra hjul och sen ska jag klä om klädseln. Sonen satt så mycket bättre i den än i de nya sulkysarna vi provade i affären. Sambon muttrade något om 1 leksak in 5 ut... jag sa något om att det ju var bra att jag lämnade en barnstol till svärmor att ha när vi är där. Att vi nu fick lite mer plats men han tyckte att jag ju släptat hem en vagn istället... 

Fast jag hittade en barstol vid stora vägen som jag plockade med, den såg ut att ha trillat från en bil... Sambon blir galen på alla fynd, nästa mål är nog en EL scooter tror jag.  
    Haha, min sambo blir galen på mig nu när jag har våra två vagnar (CC och Nitro) ståendes i datarummet eftersom det rummet är alldeles intill hallen. Men jag vägrar att ha dem i förrådet där saker kan bli stulna, min cyklen var på väl att försvinna där i våras... Sedan har jag våran gamla vagn i vårt låsta förråd, men men, I like my toys!
    Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare