• Nomen

"anonyma" vagnmissbrukare

Lövan1977: Kronan sulkyn ÄR jättebra! Otroligt rymlig för vinterklädda barn + TJOCK åkpåse...

Hej, jag heter Ida och är vagnmissbrukare...

Vi har haft:

Emmaljunga Edge med sportchassi i Jungle lime - superfin! Tyvärr sålde jag den när vi väntade vårat andra barn eftersom jag trodde att vi bara behövde en dubbelvagn då... Ångrar...

Så då köpte jag en phil o teds sport - smidig, men jag tyckte inte åkkomforten var sådär toppen för barnen, så jag sålde den snabbt!
    ...och köpte en Brio Double Wave, som var oootroligt lättkörd. Men sålde den efter några månader för den stod mest oanvänd, och vi har Sveriges minsta hall...

Hittade en Jättefin Brio Sing i fuxia på köpbarnvagn (duo) för 3000 spänn! Total avsaknad av fjädring, så lillan HOPPADE runt i liggdelen... bytte mot en beggad City cross med ctykorg. Citykoren var i proforest (sååå söt). Tyvärr var sittdelen i grey camo vilket nog är den fulaste barnvagns"färgen" jag sett... men tänkte att man kunde köpa ny klädsel... skulle kosta över 3000 spänn visade det sig! Så jag bytte till en soft pink och senare till en copper. Men så sålde jag allt och köpte en 2010 city cross i sunset

Köpte en scooter från 2006 till sonen (strike), sålde den och köpte en scooter 2.o i lime. Blev vansinnig på det minimala benutrymmet och sålde den... köpte en kronansulky som var suverän!

Köpte även en gammal emmaljunga twin classic från 2004 att ha till och från dagis, hade den nog flera (!) månader i min ägo!

Nu har vi kommit till januari 2010...  Bytte city cross klädseln mot en i pink check (troligtvis världens fiiinaste färg), sålde sedan citycrossen några månader senare  (dottern ville baaara åka framåt) och fick en jättefin scooter i pro red av mamma.

Valde mellan att sälja scootern eller kronan (vi använde knappt vagnarna) och det blev kronan, för scootern var ju så fin...

För c:a en månad sedan bytte jag scootern mot en brio spin i svart/rött - underbar!

Har även en EL softy i soft lime som vi köpte våren 2007!

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Uliise skrev 2011-02-11 11:20:50 följande:
    MammaMuu: Oj ,det var en del! Skrattande Du har ingen bild på City crossen i Sunset? Ääälskar den färgen!
    Tyvärr är den ju såld... Men färgen är underbar! Jag köpte den hösten -09 och det är ju en perfekt höstfärg!
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Alexis mamma skrev 2011-02-11 17:25:03 följande:
    MammaMuu: Vilken rekommenderar du  - kronan eller scooter? jag har haft en scooter till mellan tjejen som jag var sååå nöjd med  (men ansåg inte att lillebror kunde åka runt i en soft pink ;), men det var ju en 07:a...är de nya mindre? Stör mig dessutom apå att det inte går att sätta ett storasyskon på fotstödet på de nya heller , det var ganska så käckt ibland :)

Har funderat på en kronan när det blir dags för en sån variant till lillen eftersom den ser mkt smidigare ut men ändå har samma liggläge, eller t.o.m fullt kanske? 
    Ja mitt hjärta slår ju lite snabbare för emmaljunga... men kronansulkyn är faktiskt mer praktiskt anser jag... Fullt liggläge, superduper suflett, kompakt ihopfälld (man får med en transportväska) och framförallt jääätterymlig. Kanske något kort i ryggen. Men fällningen av ryggstödet är ju ljusår lättare än på scootern. Jag gillar också den "gamla" scootern bättre, de nya är irriterande trånga under bygeln - helt vansinnigt. Vill du ha en vagn du kan använda länge skulle jag rekommendera kronan. Bra andrahandsvärde också.

Och kronan har faktiskt en jättetrevlig kundservice (Emmaljunga är det inget fel på heller på den fronten tycker jag).
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Lövan1977 skrev 2011-02-11 18:25:18 följande:
    Då kanske det blir en kronan ändå.....:) Om jag nu blir av med mina andra vagnar....

Någon som vill köpa en brio sitty......??? Verkar inte vara något direkt efterfrågan på dem.....

Här är min lille plutt  Albin sin gamla race. Det är taget i september förra året då han var 16månader.

MammaMuu:
     Om jag nu ska köpa vagn spinn eller kronan vilken vagn ska jag satsa på. Han är ju lite längre nu än på bilden.....spinnen är ju lite längre i viloläget...??? Men den är ju lika smal som på min gamla race....
    Jag tror faktiskt att spinen och kronan har samma ligglängd. Ja spinen är ju lite smalare än kronan... Det beror ju på om du använder åkpåsar mycket - då kanske du ska satsa på kronan, annars är ju spinen ruskigt lättkörd måste jag säga. Och när jag tänker efter så är ju kronan lättkörd också pga lufthjulen...  Jag kan nog säga att jag föredrar vikhandtaget på kronan framför skjutstångshandtaget på spinen, jag är inte superlång (168 cm) men slår ofta i fötterna på bromsen på spinen.

Vet inte om jag var till någon hjälp... men det blev nog fördel kronan.
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Loriyana skrev 2011-02-12 11:55:38 följande:
    Åh jag är definitivt en barnvagnsnörd! Älskar att titta på barnvagnar! Har bara ett barn och alldeles för många vagnar...jag skäms! Sneglar ALLTID på vagnar när jag är ute. Tittar jämt på blocket och trader efter vagnar. Ibland köper jag en vagn för att "det är ett sånt fynd" och med tanken på att sälja den igen...men de stannar alltid kvar i mitt förråd. Nu MÅSTE jag ta mig i kragen och sälja vagnarna. Dottern är 4 år nu och för stor för vagn.
    Vad har du för vagnar? Nyfiken...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    sweden italy skrev 2011-02-12 00:19:14 följande:
    Vad kul att det är nàgra här som byter ganska ofta, hmmmmheeheh. Jag har köpt en ABC--design kombi som jag har varit nöjd med, men nu börjar jag fà ett stort problem... min son som är nu 2 àr är för stor för sin vagn... han är redan 94 cm och väger 18 kilo.... vilket betyder jag màste köpa en ny vagn... vi ska pà "storstad" semester, vilket dà betyder massor med gàende... vilket han inte kommer att tycka om alltid... sà snälla ni vad har ni för förslag... har kollat in Emmaljungas spider och Brio Spider, men de är till typ 15 och 20 kilo max.... hittat även crescent compact... men jag tror att det borde finnas mer vagnar som är till barn som är stora eller har jag fel???
    Kolla in kronansulkyn på www.kronan.com
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen

Ja, nu har ju jag förälskat mig i emmaljunga nitro... Jag HOPPASHOPPAS att jag får tillbaka en massa på skatten så jag kan köpa en... Sonen kommer nog inte åka, han blir ju 4 till sommaren, men min dotter blir 2 nu till våren, så henne kan jag ju klämma ner i vagn ett tag till Inte för att vi använder vagn så mycket nu, mest på helgen, men... jag vill ha helt enkelt... Dark grey, pro coffee eller drömmen... black celebration (dreglar lite)... Min svarta style skötväska skulle vara grym till black celeb!

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen

Övertala mig om att jag ska nöja mig med min Emmaljunga scooter och inte byta till en city cross... igen...

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Uliise skrev 2011-03-22 10:13:20 följande:
    City crossen är större och lite klumpigare ;) Vi ska nog sälja vår i sommar och bara köra med Nitron.
    Jo, men crossen är ruskigt lättkörd... hm synd att du bor i Karlstad, lite långt från Uppsala, annars kunde jag köpt din

Jag ÄR ju nöjd med scootern, men det är lättare med ståbräda på crossen, mer plats åt det stora barnet... Fast vi använder ju knappt ståbrädan... ja vilka problem!!
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Tröttimössan skrev 2011-03-22 12:44:42 följande:
    DU MÅSTE KÖPA EN CROSS ÖGONA BÖJ! Flört
    Haha, nej du ska avråda mig ju Flört
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen

Japp, nu har jag bytt scootern mot en city cross, igen! Det blev en 2010:a i Dark Beige. Alltså ingen Nitro, som jag insåg att jag skulle bli galen på till vintern... Dessutom är min lilla dotter en riktig klättrare, så vi behöver en vagn som står stadigt...

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    stor grön drake skrev 2011-06-07 21:26:08 följande:
    tuyghOskyldig

Jag har börjat smygleta efter ett emmaljunga city cerox 360 chassi... säg inget till min man...
    Skrattande

Tänk bara på att om däcken är slitna så kostar det ganska mycket med nya... de stora går ju på 250 kr styck, de små vet jag inte... Nästan värt att köpa ett sprillans Nitro-chassi för 3150...

Jag var själv inne på ditt spår. Det slutade med att jag fyndade en helt ny Nitro... butiken hade 20 % flyttrea Skrattande
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Uliise skrev 2011-06-11 12:58:46 följande:
    Liknar det svar jag fick:

> Hej!
    >
    > Du har helt rätt, chassit är bytt i butik innan köp.
    >

Och andra svaret:

Vagnen/chassit beställdes i butik av en person, okänd för mig,  men hämtades inte ut. Detta har uppgivits till mig när jag köpte vagnen.  Några vidare analyser av händelseförloppet har jag inte gjort, vagnen har funkat för mig, men nu vill jag sälja den. Serienr är 070615-0247, modell Type B chassi C18.

Jag förstår inte riktigt...
    Maila Emmaljunga och fråga om chassi C18!
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    jobbel skrev 2011-08-24 18:52:50 följande:
    Jo, en av Biltemas har det, den som kostar 1300 kr.
    Ok, då kanske 1700 kr är ett vettigt begagnat-pris i alla fall.
    Jag köpte en cykel/barnvagn från Trollkärran. Ett stort fast hjul i fram (suveränt på vintern). Tror den kostade 18-1900 med regnskydd och frakt. Det var nog den billigaste jag kunde hitta, ville inte ha någon snordyr, eftersom den står ute året om. Inte supersnygg men barnen tycker den är jättemysig (speciellt i snöstorm) och den fyller sin funktion!
    Theodor 2007 & Saga 2009
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare