"anonyma" vagnmissbrukare
Lövan1977: Kronan sulkyn ÄR jättebra! Otroligt rymlig för vinterklädda barn + TJOCK åkpåse...
Hej, jag heter Ida och är vagnmissbrukare...
Vi har haft:
Emmaljunga Edge med sportchassi i Jungle lime - superfin! Tyvärr sålde jag den när vi väntade vårat andra barn eftersom jag trodde att vi bara behövde en dubbelvagn då... Ångrar...
Så då köpte jag en phil o teds sport - smidig, men jag tyckte inte åkkomforten var sådär toppen för barnen, så jag sålde den snabbt!
...och köpte en Brio Double Wave, som var oootroligt lättkörd. Men sålde den efter några månader för den stod mest oanvänd, och vi har Sveriges minsta hall...
Hittade en Jättefin Brio Sing i fuxia på köpbarnvagn (duo) för 3000 spänn! Total avsaknad av fjädring, så lillan HOPPADE runt i liggdelen... bytte mot en beggad City cross med ctykorg. Citykoren var i proforest (sååå söt). Tyvärr var sittdelen i grey camo vilket nog är den fulaste barnvagns"färgen" jag sett... men tänkte att man kunde köpa ny klädsel... skulle kosta över 3000 spänn visade det sig! Så jag bytte till en soft pink och senare till en copper. Men så sålde jag allt och köpte en 2010 city cross i sunset
Köpte en scooter från 2006 till sonen (strike), sålde den och köpte en scooter 2.o i lime. Blev vansinnig på det minimala benutrymmet och sålde den... köpte en kronansulky som var suverän!
Köpte även en gammal emmaljunga twin classic från 2004 att ha till och från dagis, hade den nog flera (!) månader i min ägo!
Nu har vi kommit till januari 2010... Bytte city cross klädseln mot en i pink check (troligtvis världens fiiinaste färg), sålde sedan citycrossen några månader senare (dottern ville baaara åka framåt) och fick en jättefin scooter i pro red av mamma.
Valde mellan att sälja scootern eller kronan (vi använde knappt vagnarna) och det blev kronan, för scootern var ju så fin...
För c:a en månad sedan bytte jag scootern mot en brio spin i svart/rött - underbar!
Har även en EL softy i soft lime som vi köpte våren 2007!