• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Uliise
    neele skrev 2011-03-24 11:02:02 följande:
    Välkommen hit

Häromveckan sprang jag förbi en affär med massor av gamla retrovagnar på utsidan! Hade bråttom så jag hann inte kolla närmare, men om det nu skulle vara en liten affär med gamla barnvagnar och barnprylar, då lever jag farligt Jag har inte hunnit kolla närmare men i eftermiddag tänker jag ta en promenad och undersöka saken närmare
    Men GUD vad spännande!! Du kan inte fota? Flört
    Equal skrev 2011-03-24 10:42:21 följande:
    Här var en tråd för mig det inser jag!

Just nu sitter jag här med 2 Phil och Ted vagnar, en Emmaljunga Ozone, en typ paraplyvagn från babyproffsen med liten varukorg och suflett på ich en paraplysulky. Nu håller jag dock att spana efter en Urban Jungle, och så måste jag väl sälja en av Phil och Ted vagnarna då då :P

Jag är helt besatt! Min man blir tokig på mig :P
    Åh det är du som har den underbara Ozonen i Sunset! Älskar den färgen, har tyvärr aldrig sett någon som haft den...

Varför vill du ha en Urban Jungle istället för PT?
    Majken 100421
  • Equal

Uliise haha, ja det är jag! Färgen är underbar, en nackdel dock, smutsen syns rätt tydligt!

Jo för min äldsta ska sluta åka vagn, dessutom vägrar bägge tjejerna sitta där nere i vagnen, så jag har alltid en sittandes uppe i sitsen och en unge på fotstödet :-S INTE maximalt!

SÅ en UJ med ståbräda, vad tror ni om det?

Funnit en jag är kär i , en Urban Jungle design en 07:a Med regnskydd och en väska att bära den i, de vill ha 3000 kr för det, låter det rimligt? För mig gör det det, men vad tycker ni?

• neele
    Equal skrev 2011-03-24 13:59:55 följande:
    Uliise haha, ja det är jag! Färgen är underbar, en nackdel dock, smutsen syns rätt tydligt!

Jo för min äldsta ska sluta åka vagn, dessutom vägrar bägge tjejerna sitta där nere i vagnen, så jag har alltid en sittandes uppe i sitsen och en unge på fotstödet :-S INTE maximalt!

SÅ en UJ med ståbräda, vad tror ni om det?

Funnit en jag är kär i , en Urban Jungle design en 07:a Med regnskydd och en väska att bära den i, de vill ha 3000 kr för det, låter det rimligt? För mig gör det det, men vad tycker ni?
    Har de vägrat syskonsitsen på P&T länge? Jag tycker annars det skulle vara praktiskt eftersom man slipper köpa en bred syskonvagn. Men har hört av många att barnen går med på att sitta där nere bara ett litet tag och sen vill de inte mer. Och är den inte "ivägen" för fötterna när man går?
  • Tröttimössan
    neele skrev 2011-03-24 11:02:02 följande:
    Välkommen hit

Häromveckan sprang jag förbi en affär med massor av gamla retrovagnar på utsidan! Hade bråttom så jag hann inte kolla närmare, men om det nu skulle vara en liten affär med gamla barnvagnar och barnprylar, då lever jag farligt Jag har inte hunnit kolla närmare men i eftermiddag tänker jag ta en promenad och undersöka saken närmare
    DU MÅSTE FOTA! ÅÅÅ I VILKEN STAD?! Förvånad Skrattande
  • Equal

neele, min yngsta är 2 år och det är först nu hon inte vill sitta där nere längre. Annars har det varit en kanonvagn! När jag MÅSTE ha ngn sittandes där nere då muuutar jag haha

• neele
    Tröttimössan skrev 2011-03-24 14:25:01 följande:
    DU MÅSTE FOTA! ÅÅÅ I VILKEN STAD?! Förvånad Skrattande
    Har satt kameran på laddning Beger mig strax iväg, håll tummarna att det är nånting bra!
    Staden är Berlin, så tyvärr är det ju inte Sverige
  • Equal

Neele, så det blir semester till berlin nästa gång man åker på semester då :P

• Tröttimössan
    neele skrev 2011-03-24 14:33:34 följande:
    Har satt kameran på laddning Beger mig strax iväg, håll tummarna att det är nånting bra!
    Meh jag ringer upp Ryanair på en gång Tungan ute
  • neele

Tröttmössan och equal:

Perfekt! Säg bara till så möter jag upp er och visar vägen 

• stor grön drake
    neele skrev 2011-03-24 14:33:34 följande:
    Ja, det är bäst för dig att du tar mycket bilder (och är beredd på "vagn narkomaner" som invaderar Berlin och vill ha guidning )
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare