• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Alexis mamma
    stor grön drake skrev 2011-04-24 20:28:39 följande:
    Oj...
    Vad är felet med edgen? Är city crossen ett alternativ? Vad har du haft för vagnar innan?
    edgen var tung att köra o tung att lyfta in i bilen...city crossen är ett alternativ, men den har inte fullt liggläge väl? Funderat på cerox som jag tycker verkar ganska bra - nån som har erfarenhet? Gillar det vändbara handtaget :)
  • JwJw
    Alexis mamma skrev 2011-04-25 09:44:37 följande:
    edgen var tung att köra o tung att lyfta in i bilen...city crossen är ett alternativ, men den har inte fullt liggläge väl? Funderat på cerox som jag tycker verkar ganska bra - nån som har erfarenhet? Gillar det vändbara handtaget :)
    Jo city crossen har fullt ligggläge men inte vändbart handtag..citycrossen och cerox är ju nästan som  samma vagn men om jan inte minns fel så väger den mer
  • Uliise
    JwJw skrev 2011-04-25 10:27:10 följande:
    Jo city crossen har fullt ligggläge men inte vändbart handtag..citycrossen och cerox är ju nästan som  samma vagn men om jan inte minns fel så väger den mer
    Ceroxen väger mer, ja.
    City Crossen har fullt liggläge, sog att du haft en Cross Way och det är ju i princip samma vagn så det borde ju du ha vetat

Skulle LÄTT ta Crossen framför Ceroxen.
    Majken 100421
  • neele

uliise, vart ska du öppna barnvagnsmuseum? Såg att du är från värmland, så om du öppnar i Karlstad så kommer jag komma förbi i sommar!

• Alexis mamma
    Uliise skrev 2011-04-25 15:12:16 följande:
    Ceroxen väger mer, ja.
    City Crossen har fullt liggläge, sog att du haft en Cross Way och det är ju i princip samma vagn så det borde ju du ha vetat

Skulle LÄTT ta Crossen framför Ceroxen.
    kollade på city cross idag (fanns naturligtvis bara i rååååsa till erbjudande-priset ;) Men min man som för en gångs skull engagerat sig i barnvagnsköp fastnade för babyjogger city elite, och det gjorde nog Neo oxå trots att han var framåtvänd i den....bra sele som gick att ändra i höjdled oxå. Provade ozone för skojs skull, lillen varken satt eller låg bra i den. Så nu står det mellan p& t eller babyjogger förytsatt att det funkar med ståbräda på babyjogger isf. är nog mest jag som inte gillar att han e framåtvänd han verkar hur nöjd som helst med det (snart 9 mån) nån som har erfarenhet av dessa två? P &t samt city elite alltså?

• JwJw
    Alexis mamma skrev 2011-04-25 21:09:05 följande:
    kollade på city cross idag (fanns naturligtvis bara i rååååsa till erbjudande-priset ;) Men min man som för en gångs skull engagerat sig i barnvagnsköp fastnade för babyjogger city elite, och det gjorde nog Neo oxå trots att han var framåtvänd i den....bra sele som gick att ändra i höjdled oxå. Provade ozone för skojs skull, lillen varken satt eller låg bra i den. Så nu står det mellan p& t eller babyjogger förytsatt att det funkar med ståbräda på babyjogger isf. är nog mest jag som inte gillar att han e framåtvänd han verkar hur nöjd som helst med det (snart 9 mån) nån som har erfarenhet av dessa två? P &t samt city elite alltså?
    Va olika det kan vara min pojk på 7 månader sitter inge bra i sin vanliga vagn men i ozonen sitter han super =) ska inhandla en sådan
  • Alexis mamma
    JwJw skrev 2011-04-25 21:26:33 följande:
    Va olika det kan vara min pojk på 7 månader sitter inge bra i sin vanliga vagn men i ozonen sitter han super =) ska inhandla en sådan
    oj nä såg ut som han skulle växa ur den väldigt tidigt och han ville inte alls ligga där i...och selen satt jättekonstigt...men i  city eliten trivdes han ;) Nu ska jag bara ta reda på om man kan ha ståbräda till den... annars får det bli en phil and teds

• stor grön drake
    Alexis mamma skrev 2011-04-25 21:09:05 följande:
    om han satt bra i båda och avr nöjd hade jag tagit Bj eliten, de har helt fantastisk suflett, samt högre viktgräns (dvs längre användingstid) än många vagnar.
    Är rejält sugen på den själv, men just den har vi inget "behov av" annat än just "jag vill ha" vi har ju en trekko, även den trehjulig, inte lika bra suflett, men den är istället vändbar (sufletten alltså) så vagnen går att använda som liggvagn samt att den blev grymt liten i vår förra bild där den passade perfekt längs ena sidan.
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare