• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Viktorsmamma2010
    JwJw skrev 2011-04-21 18:33:47 följande:
    ÅHHHH en tråd som passar mig=) sonen är snart 7 månader och jar är inne på 4e vagnen redan less=) kan inte bestämma mig om ja vill ha en nitro,ozone brio go eller en sing=) så får ddras med min fun tills ja lyckas bestämma mig=)
    eller prova alla du e intresserad av? hihi :) Jag har haft massa vagnar jag med, min son e nu 9 månader hihi
  • Tröttimössan
    JwJw skrev 2011-04-21 18:33:47 följande:
    ÅHHHH en tråd som passar mig=) sonen är snart 7 månader och jar är inne på 4e vagnen redan less=) kan inte bestämma mig om ja vill ha en nitro,ozone brio go eller en sing=) så får ddras med min fun tills ja lyckas bestämma mig=)
    Brio Go skulle jag vilja ha! Gör mig gravid nuu Flört
  • JwJw
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-21 21:52:36 följande:
    eller prova alla du e intresserad av? hihi :) Jag har haft massa vagnar jag med, min son e nu 9 månader hihi
    haha=) om man ändå var rik och kunde ha ett helt rum med vagnar;)
  • JwJw
    Tröttimössan skrev 2011-04-21 22:01:07 följande:
    Brio Go skulle jag vilja ha! Gör mig gravid nuu Flört
    haha=) tycker den är aningen ful egentligen men ääääääälskar gunget i den=)
  • Tröttimössan
    JwJw skrev 2011-04-22 07:29:55 följande:
    haha=) om man ändå var rik och kunde ha ett helt rum med vagnar;)
    Jag vet en här på FL som ska öppna ett barnvagns muséeum på Gotland i sommar. Jag måste dit och njuta! Ska campa utanför med husvagnen (fast det vet hon nog inte om Flört) Ni måste se hennes bilder! Obs "endast" retro 
  • Alexis mamma
    Tröttimössan skrev 2011-04-22 15:51:31 följande:
    Jag vet en här på FL som ska öppna ett barnvagns muséeum på Gotland i sommar. Jag måste dit och njuta! Ska campa utanför med husvagnen (fast det vet hon nog inte om Flört) Ni måste se hennes bilder! Obs "endast" retro 
    e d nemia?
  • Uliise
    Alexis mamma skrev 2011-04-22 19:14:29 följande:
    e d nemia?
    Nej, jag af är det
    Majken 100421
  • Alexis mamma

haha ok ;) Fina vagnar!

Letar retro sittvagn som en galning men hittar ingen som duger...dessutom funkar det inte med lös sele eller vad man ska säga, på min klätterapa till son. Han måste ha femounktssele annars vänder han sig bara på mage och blir vansinnig när han märker att han sitter fast...så nu till mitt problem....som jag hoppas alla vagnmissbrukare här inne kan hjälpa mig med:

Nu har vår vagn gått sönder (emmaljungaedge), har trollat fram en "ny" vagn med ett beg o tillfixat sportchassi med lufthjul (vilken skillnad!) och samma sittdel, men jag är ändå inte helt nöjd.....

Jag vill ha: Fullt liggläge, fempunktssele, vändbar sittdel, gärna ställbart handtag men inget måste, helst ingen helsvart vagn, tre eller fyra hjul spelar ingen roll men den får inte vara för tung att lyfta in i bilen, gör inget om den tar lite plats men ska som sagt vara hyfsat lätt att fälla ihop och lyfta in....Ordentliga hjul, som helst ska funka både i snö och på en sandstrand.... det var många krav, men finns det någon som vet vilken min drömvagn är?? Har nämligen inte kommit fram till det än trots att jag har tre barn och haft minst 25 vagnar....

• Alexis mamma

och just det...helst ingen "skålad" sittdel...

• stor grön drake
    Alexis mamma skrev 2011-04-24 19:17:56 följande:
    Nu har vår vagn gått sönder (emmaljungaedge), har trollat fram en "ny" vagn med ett beg o tillfixat sportchassi med lufthjul (vilken skillnad!) och samma sittdel, men jag är ändå inte helt nöjd.....

Jag vill ha: Fullt liggläge, fempunktssele, vändbar sittdel, gärna ställbart handtag men inget måste, helst ingen helsvart vagn, tre eller fyra hjul spelar ingen roll men den får inte vara för tung att lyfta in i bilen, gör inget om den tar lite plats men ska som sagt vara hyfsat lätt att fälla ihop och lyfta in....Ordentliga hjul, som helst ska funka både i snö och på en sandstrand.... det var många krav, men finns det någon som vet vilken min drömvagn är?? Har nämligen inte kommit fram till det än trots att jag har tre barn och haft minst 25 vagnar....
    Oj...
    Vad är felet med edgen? Är city crossen ett alternativ? Vad har du haft för vagnar innan?
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare