• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Elinor90

HAHAHA!!! Jag trodde inte det fanns fler än jag!!! xD <3

• t0va
    Alexis mamma skrev 2011-05-14 19:18:41 följande:
    var bor du?
    Norrköping men det löste sig, min bror tog sig en tur till GBG, jag råkade övertala honom att att det kunde vara trevligt med ett besök och hämta vagn medans han ändå var där. Så nu står den hemma hos honom och jag tar den när vi åker ner i sommar. Det smittar av sig, inte helt fel att få med honom på att köra 11mil enkel väg, fast han gjorde visst lite saker i gbg också. Han sa att den såg ut att vara i bra skick förutom mögelfläckar på grenbandet och ena sidan. Sen var suffletten trasig och kastad men det löser jag.

Sambons kommentar "jamen hur många vagnar ska vi ha?" han var lite grinig ett tag men det gick fort över.  

Nu måste jag bara hitta tyg till den också ifall jag ska prova att klä om, är riktigt sugen på det. Vi vill inte ha sonen framåtvänd än så det är ingen panik  
  • neele
    Alexis mamma skrev 2011-05-14 19:22:15 följande:
    det vet jag inte riktigt, har aldrig haft en trehjuling :) Tycker att de verkar smidigare men gillar inte att de bara är framåtvända. Har tittat på quinnys vändbara men tycker den är lite för bred o klumpig o har för liten suflett...herregud vilka ilandsproblem man har!
    Kolla in Koelstra! De har en trehjulig modell med svängbart framhjul och man kan vända sitsen mot dig. Sufletten är väl möjligen (ser i alla fall ut så) lite liten, men man kan ju hänga ett "solsegel", det har vi använt på vår trehjuling med väldigt kort suflett.
  • neele
    Elinor90 skrev 2011-05-14 19:22:47 följande:
    HAHAHA!!! Jag trodde inte det fanns fler än jag!!! xD <3
    Det trodde inte jag heller Flört
  • Ellabay

Oh en tråd för mig. Nu äger jag "bara" 2 vagnar. Dottern är dock bara snart 6 månader. Men kan säga att jag sitter o surfar dagligen på blocket. Just nu är bugaboo modellerna de jag dreglar över. Fyndade en bugaboo gecko men ångrade mig ganska snabbt för jag vill ha antingen frog eller cameleon modellen. Nu bor jag i umeå och där är utbytet av bugaboo inte stort. Så isf måste jag köpa en vagn osedd +bussfrakt. Ooh vad de kliar i fingrarna. Kan ju säga att sambon är redn trött på mina vagnplaner.

Som huvudvagn har vi emmaljunga citycross 07 helsvart. Men är inte helt nöjd utan skulle vilja ha en nyare modell i lite roligare färg. Som sagt ... Jag sitter på fingrarna kan jag säga. ;)

• Uliise
    Alexis mamma skrev 2011-05-14 19:22:15 följande:
    det vet jag inte riktigt, har aldrig haft en trehjuling :) Tycker att de verkar smidigare men gillar inte att de bara är framåtvända. Har tittat på quinnys vändbara men tycker den är lite för bred o klumpig o har för liten suflett...herregud vilka ilandsproblem man har!
    Fast teutonias Spirit är en trehjuling med vändbar sits! Det bästa du kan göra är egentligen att åka ut till en affär och prova prova prova, det är nog det absolut bästa sättet att ta reda på vad man vill ha
    Majken 100421
  • neele

Retrovagnsvetare!

Det här är kanske inte nån retrovagn, men är det någon som känner igen vagnen som min syster låg i? Den är från slutet av 80-talet/början av 90-talet och jag har inte lyckats komma på vad det är för märke... Vet inte ens om det är Emmaljunga eller Brio.

Skulle vara jättekul om någon härinne vet vilket märke det är

• imsel

Shit, en tråd för mig! Tungan ute
    Får man vara med? Glad

april 09 kom min bebbe
  • neele
    imsel skrev 2011-05-16 10:05:29 följande:
    Shit, en tråd för mig! Tungan ute
    Får man vara med? Glad
    Självklart! {#emotions_dlg.flower} Vi är fler än vi tror! Skrattande
  • Uliise
    neele skrev 2011-05-16 10:03:33 följande:

Retrovagnsvetare!

Det här är kanske inte nån retrovagn, men är det någon som känner igen vagnen som min syster låg i? Den är från slutet av 80-talet/början av 90-talet och jag har inte lyckats komma på vad det är för märke... Vet inte ens om det är Emmaljunga eller Brio.

Skulle vara jättekul om någon härinne vet vilket märke det är

Det där är en Emmaljunga Loveline kan jag säga med 99% säkerhet Och ja, den räknas som retrovagn

Fråga i den här tråden också så lär du få en massa mer info: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m51137318.html
    Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare