• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Alexis mamma

det finns en scooter på blocket för en 100.lapp...behöver ny klädsel och suflett dock. Köp en annan billig med dåligt chassi och byt ;)

• t0va
    Alexis mamma skrev 2011-05-13 17:47:36 följande:
    det finns en scooter på blocket för en 100.lapp...behöver ny klädsel och suflett dock. Köp en annan billig med dåligt chassi och byt ;)
    Tack för tipset, men hon vill inte skicka och jag bor på andra sidan landet, annars hade det varit ett perfekt projekt som dagisvagn. Har ingen där som kan åka och hämta heller åt mig. 
  • Uliise
    Alexis mamma skrev 2011-05-13 13:44:42 följande:
    Teutonia prestige...

Nån som tycker ngt om den? Positivt/negativt? Vi måste verkligen köpa en ny vagn snart, lillkillen är 9 månader o vi e nu nere på bj city elite, p&t eller teutonia prestige. Vill ha en smidig vagn som är lätt att lyfta in i bilen, lätt att köra men har rejäla och gärna punkteringsfria hjul. Lilleman verkar inte bry sig nämnvärt om han sitter bakåt eller framåt men jag tycker själv att det kan vara skönt att ha honom emot mig. Vagnen måste också fungera med ståbräda och det gör väl inte p& t? Fast då finns ju syskonsitsen iofs...O då känns det ju oxå kul om bebis e vänd mot mig så att han kan "prata" med storasyster...annars satt han jättebra i bj:n...men nu såg jag att prestige hade vändbart handtag, fullt liggläge och lättviktschassi...kan vara ngt då? Ävcen om jag eg tycker att teutonias hjul är gräsligt fula,,, 
    Alltså Prestige känns för mig bara tung och jobbig, chassin med svängbara handtag är ofast tyngre och kumpigare. Då kan du lika gärna köpa en Mistral som är i princip samma vagn bara att man inte kan vända styret, där är sittdelen istället löstagbar och vändbar - smartare i mitt tycke

Sedan är det ju väldigt olika vagnar du pratar om, bj och pt harj u svängbara hjul, det har varken prestige eller mistral, vad vill ni ha?
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-05-13 14:41:14 följande:
    Nu hittade jag en emmaljunga softy från 2000, jättefint chassi och klädsel men slitna hjul. Letar efter andra hjul och sen ska jag klä om klädseln. Sonen satt så mycket bättre i den än i de nya sulkysarna vi provade i affären. Sambon muttrade något om 1 leksak in 5 ut... jag sa något om att det ju var bra att jag lämnade en barnstol till svärmor att ha när vi är där. Att vi nu fick lite mer plats men han tyckte att jag ju släptat hem en vagn istället... 

Fast jag hittade en barstol vid stora vägen som jag plockade med, den såg ut att ha trillat från en bil... Sambon blir galen på alla fynd, nästa mål är nog en EL scooter tror jag.  
    Haha, min sambo blir galen på mig nu när jag har våra två vagnar (CC och Nitro) ståendes i datarummet eftersom det rummet är alldeles intill hallen. Men jag vägrar att ha dem i förrådet där saker kan bli stulna, min cyklen var på väl att försvinna där i våras... Sedan har jag våran gamla vagn i vårt låsta förråd, men men, I like my toys!
    Majken 100421
  • t0va
    Uliise skrev 2011-05-13 22:41:49 följande:
    Haha, min sambo blir galen på mig nu när jag har våra två vagnar (CC och Nitro) ståendes i datarummet eftersom det rummet är alldeles intill hallen. Men jag vägrar att ha dem i förrådet där saker kan bli stulna, min cyklen var på väl att försvinna där i våras... Sedan har jag våran gamla vagn i vårt låsta förråd, men men, I like my toys!
    Mannen borde egentligen vara tyst, för han har ett helt eget rum för sina datorprylar och tvspel... så jag med mina vagnar och barnprylar ligger i lä, jag har ändå endel omsätting på prylarna. 
  • neele
    t0va skrev 2011-05-13 22:58:43 följande:
    Mannen borde egentligen vara tyst, för han har ett helt eget rum för sina datorprylar och tvspel... så jag med mina vagnar och barnprylar ligger i lä, jag har ändå endel omsätting på prylarna. 
  • t0va

Nej FY och usch vad har ni gjort med mig?! Jag kunde inte riktigt släppa scooter för 100kr, även om klädseln är möglig... så jag har fått min bror som bor en bit därifrån att vilja åka till göteborg och shoppa lite och när han ändå är ute ta och köra lite längre och hämta vagnen. 

Hur ska jag förklara det här för sambon, vi har ingen bra månad ekonomiskt och så köper jag 2 vagnar på en vecka... visserligen inte för mer än 300kr. Tur att sonen har en buffert för leksaker och liknande inköp. Måste se till att få sålt hans gamla leksaker nu så kanske mannen blir glad.  :/

Tänk om jag kan hitta en sufflett i bra färg och sy en egen klädsel även till scootern, ifall jag nu inte syr en sufflett också. Sen så sälja vagnen som suffletten satt på vidare. Vilken dröm det skulle vara.  

• Alexis mamma
    t0va skrev 2011-05-13 21:50:50 följande:
    Tack för tipset, men hon vill inte skicka och jag bor på andra sidan landet, annars hade det varit ett perfekt projekt som dagisvagn. Har ingen där som kan åka och hämta heller åt mig. 
    var bor du?

• Alexis mamma
    t0va skrev 2011-05-14 10:44:51 följande:
    Nej FY och usch vad har ni gjort med mig?! Jag kunde inte riktigt släppa scooter för 100kr, även om klädseln är möglig... så jag har fått min bror som bor en bit därifrån att vilja åka till göteborg och shoppa lite och när han ändå är ute ta och köra lite längre och hämta vagnen. 

Hur ska jag förklara det här för sambon, vi har ingen bra månad ekonomiskt och så köper jag 2 vagnar på en vecka... visserligen inte för mer än 300kr. Tur att sonen har en buffert för leksaker och liknande inköp. Måste se till att få sålt hans gamla leksaker nu så kanske mannen blir glad.  :/

Tänk om jag kan hitta en sufflett i bra färg och sy en egen klädsel även till scootern, ifall jag nu inte syr en sufflett också. Sen så sälja vagnen som suffletten satt på vidare. Vilken dröm det skulle vara.  
    håller med...har iaf varit på barnloppis o sålt av en del idag, skönt o bli av med lite stora saker :) Men babygymet glömde jag hemma...så om nån e intresserad ac ett rosa/grönt bellino babygym är det bara att hojta till. jag skickar gärna.
  • Alexis mamma
    Uliise skrev 2011-05-13 22:39:48 följande:
    Alltså Prestige känns för mig bara tung och jobbig, chassin med svängbara handtag är ofast tyngre och kumpigare. Då kan du lika gärna köpa en Mistral som är i princip samma vagn bara att man inte kan vända styret, där är sittdelen istället löstagbar och vändbar - smartare i mitt tycke

Sedan är det ju väldigt olika vagnar du pratar om, bj och pt harj u svängbara hjul, det har varken prestige eller mistral, vad vill ni ha?
    det vet jag inte riktigt, har aldrig haft en trehjuling :) Tycker att de verkar smidigare men gillar inte att de bara är framåtvända. Har tittat på quinnys vändbara men tycker den är lite för bred o klumpig o har för liten suflett...herregud vilka ilandsproblem man har!
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare