• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • JwJw
    neele skrev 2011-05-22 22:09:42 följande:
    Jag har också upplevt det där med Fun. Redan när min dotter var 11 månader såg det ut som hon mer satt "på" vagnen än i... Okej, den gången bytte jag för att jag var lite missnöjd (i och för sig till en Mistral S, som jag trodde var större men inte var det ändå... *vissel*)
    Annars har jag oftast varit nöjd med mina vagnar.

Nästa vagnbyte blir nog pga. att hon kan klättra i och ur själv numera. Jag är hela tiden livrädd att trehjulingen ska välta bakåt när hon ställer sig upp, och hon blir ju inte lättare heller.
    ja inte nöjd med fun alls usch...ska försöka hålla mig till sing för han sitter otroligt bra ändå
  • Uliise
    Mamilla skrev 2011-05-23 13:54:10 följande:
    Uliise: Ja, någon budget har jag ju inte haft för mina tidigare vagnar så kom med förslag! Behöver ju antagligen en som han kan sova lite i och som skyddar honom mot solen. Enkel och smidig är ju ett plus! :)
    En Quinny Zapp Xtra kanske?

Majken 100421
  • Uliise
    Ellabay skrev 2011-05-23 13:19:55 följande:
    Sådärja! Nu har jagköpt en bugaboo cameleon till dottern. Har en bugaboo gecko sen tidigare men de va inte min typ av vagn så nu måste jag få den såld. Vi har även en citycross från 07 som jag inte kan göra mig av med. Måste ju även ha en vagn för dessa vintrar uppe i norrland. ;) min mamma kommer bli gaaaalen. ;)
    Varför gillade du inte Geckon?
    Majken 100421
  • neele

Uliise och Bejbie: Jag gillade min Fun jättemycket, men sittdelen är verkligen alldeles, alldeles för liten. Förstår inte varför Teutonia inte har ändrat det? Annars gillar jag Teutoniamodellerna. Men anledningen till att jag bytte bort min var som sagt att den blev för liten, och att jag även tyckte att den blev lite tungstyrd när dottern började väga mer.

Ellabay skrev 2011-05-23 13:19:55 följande:
    Sådärja! Nu har jagköpt en bugaboo cameleon till dottern. Har en bugaboo gecko sen tidigare men de va inte min typ av vagn så nu måste jag få den såld. Vi har även en citycross från 07 som jag inte kan göra mig av med. Måste ju även ha en vagn för dessa vintrar uppe i norrland. ;) min mamma kommer bli gaaaalen. ;)
    Spännande! Vad blev det för färg på Cameleon? Varför gillade du inte Geckon? Är det inte egentligen bara storleken som skiljer på dom?
  • JwJw
    neele skrev 2011-05-23 19:31:12 följande:
    Uliise och Bejbie: Jag gillade min Fun jättemycket, men sittdelen är verkligen alldeles, alldeles för liten. Förstår inte varför Teutonia inte har ändrat det? Annars gillar jag Teutoniamodellerna. Men anledningen till att jag bytte bort min var som sagt att den blev för liten, och att jag även tyckte att den blev lite tungstyrd när dottern började väga mer.Spännande! Vad blev det för färg på Cameleon? Varför gillade du inte Geckon? Är det inte egentligen bara storleken som skiljer på dom?
    De är inte attden är liten som stör mig mest utan att sonen sitter som en hösäck...att suffletten är liten har bara stört mig hittils för att de känns som en dockvagn ;)
  • stor grön drake
    Mamilla skrev 2011-05-23 13:54:10 följande:
    Uliise: Ja, någon budget har jag ju inte haft för mina tidigare vagnar så kom med förslag! Behöver ju antagligen en som han kan sova lite i och som skyddar honom mot solen. Enkel och smidig är ju ett plus! :)
    Bugaboo bee+ är väldigt smidig, även om jag personligen tycker illa om utseendet kan jag uppskatta funktionaliteten och alla smarta tillbehör som finns
  • t0va

Ni som också hänger på annonssidor och jagar vagnar hur ställer ni er till vagnar där priset är jättelågt? 

Jag fyndade en scooter efter tips härifrån för 100kr, den var visserligen möglig i klädseln men det gör inte mig något jag ska ändå sy om den. Nu har jag hittat en annan vagn för väldigt lite pengar, kanske 1/4 av vad den skulle kunna bli såld för. Men även den har sina defekter, troligen inget jag inte kan fixa men säljaren har varken tid eller lust eftersom dennes barn är stora.

Är så sugen på att köpa och fixa och kanske sälja vidare eller bara köra spara chassit och köra ihop med våran extra sittdel. Men ja det känns billigt men ändå. Den är ca 6år gammal och har både liggdelen och sittdelen så troligen inget som är snott men man funderar ju ändå ibland.

Ska kolla ifall vi kan åka och titta på den så det inte är mer fel. Men frågar ni om kvitto när ni köper vagn och kanske annat?  

• stor grön drake

Iaf här så är det ett litet uppsamlingsområde, och det gör att folk inte får sina grejjer sålda för önskat pris, utan ofta får gå ner rejält. Sen ibland om det är ovanliga grejjer kan de istället få ett onormalt högt pris förståss, men vanligast är att lägger du ut en 10 år gammal vagn med sitt+liggdel för 1000kr får du den inte såld.

• Ellabay

Ja.. vet inte ritktigt varför jag inte var helt nöjd med geckon för nog är den fin och lättkörd men ville ha en cameleon från hela början så jag kunde nog inte släppa tanken.

Cameleon är i gråbas med orange topset. Söker ett topset i rosa canvas nu också. ;)
    Maken har sin hockey jag har mitt barnvagnsintresse. ;) 

• Ellabay
    neele skrev 2011-05-23 19:31:12 följande:
    Uliise och Bejbie: Jag gillade min Fun jättemycket, men sittdelen är verkligen alldeles, alldeles för liten. Förstår inte varför Teutonia inte har ändrat det? Annars gillar jag Teutoniamodellerna. Men anledningen till att jag bytte bort min var som sagt att den blev för liten, och att jag även tyckte att den blev lite tungstyrd när dottern började väga mer.Spännande! Vad blev det för färg på Cameleon? Varför gillade du inte Geckon? Är det inte egentligen bara storleken som skiljer på dom?
    gråbas med orange topset.
    det som skiljer dom är 5 cm i ramen smt att ramen inte är fodrad som cam/frog och geckon saknar bågen.
    sen är det nog inte så mkt mer som skiljer dem emellan. 
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare