• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Uliise
    t0va skrev 2011-05-31 17:51:56 följande:
    varför är det så? Är ju samma med ozone/city jet, minimal sufflett som täcker barnet ifall det klättrar upp och sätter sig högst upp på ryggstödet, lutar man sen ner sitsen så blir det mest som vindfång. Så värdelöst.
    Jag fattar det inte heller!

Det funkar ju inte alls för oss som lever i ett klimat med både regn och snö, så då tänkte jag att kanske det kommer sig av att i soliga länder berhöver man inte lika mycket skydd. Men där stör ju solen istället, så jag kan ärligt talat inte förstå alls varför tillverkarna inte är smartare än att de gör minimala sufletter.

Kolla bara på Quinny Buzz, vad tusan är det där för en suflett egentligen?

Majken 100421
  • Jessika82

Det är sjukt att de inte kan göra en ordentlig suflett som skyddar barnet. nä det ska va minimalt..... det kan ju lika gärna strunta i den...

• imsel

Ja sufletten borde ju inte följa med bak när man fäller ner ryggstödet! Många stör sig på att sufletten "hänger" så mycket bak på vissa vagnar (tex kronan och teutonia) men hellre det än en såndär värdelös suflett! Jag bryr mig inte om det hänger iaf :-P Men jag har en fråga till er som har/haft cameleon. Hur stora barn får plats i den? Hur långa och hur gamla? Och till er alla: vilken vagn har varit och är eran favoritvagn? Har det varit olika beroende på ålder kanske?

april 09 kom min bebbe
  • Fröken Småland
    imsel skrev 2011-05-31 20:50:08 följande:
    Ja sufletten borde ju inte följa med bak när man fäller ner ryggstödet! Många stör sig på att sufletten "hänger" så mycket bak på vissa vagnar (tex kronan och teutonia) men hellre det än en såndär värdelös suflett! Jag bryr mig inte om det hänger iaf :-P Men jag har en fråga till er som har/haft cameleon. Hur stora barn får plats i den? Hur långa och hur gamla? Och till er alla: vilken vagn har varit och är eran favoritvagn? Har det varit olika beroende på ålder kanske?
    Min favoritvagn är Cameleon eller Frog. Jag tycker att upp till tre-åingar sitter fint i dem
  • neele

Sandär sufflett har vi ocksa pa var EasyWalker. Helt värdelös när hon sitter upp, men när hon ligger ner är den bättre. Pa den nyare modellen har dom ändrat det i alla fall, men om jag inte minns fel sa var suffletten pa Quinny Buzz förut mycket bättre. (Om jag minns rätt, vill säga)

När jag var au-pair körde jag barnet i en san av modell 2005 och jag minns inte att vi hade problem med suffletten (kan lägga in en bild senare), däremot det sa kallade "svängbara hjulet". Ärligt talat hatade jag den vagnen och körde honom hellre i den gamla Teutonian fran 2002 eller nagot, den var betydligt mer lättstyrd! Men jag är inget fan av Quinny heller, möjlgen Zapp.

• Fanaya

Jessika - Kul att du syr om vagnarna och syr sufflet. Är det inte svårt? Vad använder du för sorts tyg då? Jag syr en hel del, fast mest kläder.

Minns du att vi träffades en gång med barnen? Grattis till nästa lille kille:)

• neele

En bild på Quinny Buzz modell 2005. Suffletten ser betydligt bättre ut även om den kanske inte är tillräckligt. Tror att vi brukade lägga en handduk framför.
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare