• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • JwJw
    stor grön drake skrev 2011-06-07 21:26:08 följande:
    tuyghOskyldig

Jag har börjat smygleta efter ett emmaljunga city cerox 360 chassi... säg inget till min man...
    hahah ;D
  • Nomen
    stor grön drake skrev 2011-06-07 21:26:08 följande:
    tuyghOskyldig

Jag har börjat smygleta efter ett emmaljunga city cerox 360 chassi... säg inget till min man...
    Skrattande

Tänk bara på att om däcken är slitna så kostar det ganska mycket med nya... de stora går ju på 250 kr styck, de små vet jag inte... Nästan värt att köpa ett sprillans Nitro-chassi för 3150...

Jag var själv inne på ditt spår. Det slutade med att jag fyndade en helt ny Nitro... butiken hade 20 % flyttrea Skrattande
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • stor grön drake
    Nomen skrev 2011-06-07 21:36:55 följande:
    Skrattande

Tänk bara på att om däcken är slitna så kostar det ganska mycket med nya... de stora går ju på 250 kr styck, de små vet jag inte... Nästan värt att köpa ett sprillans Nitro-chassi för 3150...

Jag var själv inne på ditt spår. Det slutade med att jag fyndade en helt ny Nitro... butiken hade 20 % flyttrea Skrattande
    men jag gillar inte nitro chassit....
    gillar speciellt inte varukorgen... fast då borde jag kanske sattsa på att söka en 360 varukorg undras om emmaljunga har dem hemma som reservdel längre... måste maila någon och fråga
    Nitron är najs! Men har hört från många håll att dens hjul blir förstörda direkt på grus (åtminstonde -10orna) att det gräver sig in sten i dem och att man har mer sten än gummi till slut
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-06-07 21:43:20 följande:
    gillar speciellt inte varukorgen... fast då borde jag kanske sattsa på att söka en 360 varukorg undras om emmaljunga har dem hemma som reservdel längre... måste maila någon och fråga
    Nitron är najs! Men har hört från många håll att dens hjul blir förstörda direkt på grus (åtminstonde -10orna) att det gräver sig in sten i dem och att man har mer sten än gummi till slut
    Men du kan inte bara försöka få tag på den nya varukorgen? Eller är det den du inte gillar?
    Majken 100421
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-06-07 21:53:34 följande:
    Men du kan inte bara försöka få tag på den nya varukorgen? Eller är det den du inte gillar?
    precis, och inte gamla heller
    360ns var mera som en oval på något vis, såg den på nära håll för några veckor sen, hela ceroxen då, inte bara korgen, och blev bara så förtjust Drömmer
  • t0va
    stor grön drake skrev 2011-06-07 21:43:20 följande:
    Våran är sån, men bara de första månaderna, nu har jag inte plockat stenar på länge. Kanske är för att hjulen mjuknat lite eller något. Ett tag var det som att ha dubbdäck. 
  • neele

Jag ser aldrig några Emmaljungavagnar här nere, vad är skillnaden på City Cerox 360 och Nitro City? Om man kollar på google så ser dom så lika ut.

• JwJw
    neele skrev 2011-06-08 08:42:51 följande:
    Jag ser aldrig några Emmaljungavagnar här nere, vad är skillnaden på City Cerox 360 och Nitro City? Om man kollar på google så ser dom så lika ut.
    Handtaget är lite format på  nitro,  ceroxen har vändbart styre, är bredare väger lite mer och sen har ja för mig den har en annan broms. Det är ju nitros föregångare
  • neele
    JwJw skrev 2011-06-08 08:47:29 följande:
    Handtaget är lite format på  nitro,  ceroxen har vändbart styre, är bredare väger lite mer och sen har ja för mig den har en annan broms. Det är ju nitros föregångare
    Jaha okej! Fram tills igår visste jag faktiskt inte ens att Emmaljunga hade fler modeller med svängbara hjul, jag trodde de bara hade Nitro City, och Kangaroo med ett stort
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare