• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • JwJw
    neele skrev 2011-06-08 08:54:02 följande:
    Jaha okej! Fram tills igår visste jag faktiskt inte ens att Emmaljunga hade fler modeller med svängbara hjul, jag trodde de bara hade Nitro City, och Kangaroo med ett stort
    haha inte lätt dom har även ozone de är samma chassi som nitro men annan sittdel. Funderar själv på o köpa en cerox 360 men svårt o avgöra om man ska köra på 4 fasta eller två snurrbara allt har sina för och nackdelar;)
  • neele
    JwJw skrev 2011-06-08 08:59:14 följande:
    haha inte lätt dom har även ozone de är samma chassi som nitro men annan sittdel. Funderar själv på o köpa en cerox 360 men svårt o avgöra om man ska köra på 4 fasta eller två snurrbara allt har sina för och nackdelar;)
    Ozone hade jag inte heller sett! Ärligt talat gillar jag inte utseendet på de vagnarna, gillar mer de klassiska Emmaljunga med fyra fasta hjul. Ska bli intressant att komma till Stockholm i sommar och kolla in vagnarna där
  • JwJw
    neele skrev 2011-06-08 10:48:07 följande:
    Ozone hade jag inte heller sett! Ärligt talat gillar jag inte utseendet på de vagnarna, gillar mer de klassiska Emmaljunga med fyra fasta hjul. Ska bli intressant att komma till Stockholm i sommar och kolla in vagnarna där
    haha ja de är säkert lite annan "vagnkultur" ;)
  • neele
    JwJw skrev 2011-06-08 10:58:03 följande:
    haha ja de är säkert lite annan "vagnkultur" ;)
    Jag vet inte, men jag tror det Har en känsla av att det är mer Emmaljunga, Brio och så. Här är det mest Quinny, Teutonia, Hartan, Hauck och tretusen olika "plastvagnar" som ska likna något populärt märke. Fast jag vet inte, jag har inte varit i Stockholm sen 2005
  • JwJw
    neele skrev 2011-06-08 11:02:53 följande:
    Jag vet inte, men jag tror det Har en känsla av att det är mer Emmaljunga, Brio och så. Här är det mest Quinny, Teutonia, Hartan, Hauck och tretusen olika "plastvagnar" som ska likna något populärt märke. Fast jag vet inte, jag har inte varit i Stockholm sen 2005
    haha;) säkert många bugaboo och sådan med =)
  • imsel

Här i lilla Kiruna går nästan alla med vanliga emmaljunga. Liggdelar och sittdelar, sen är det el scooter som gäller tydligen.

Men här å var ser man allt från retrovagnar till Bugaboo, men ja, väldigt sällan.

april 09 kom min bebbe
  • stor grön drake
    neele skrev 2011-06-08 11:02:53 följande:
    Å ja, mycket "exotiska" vagnar i stockholm med, den 360 jag spanade på var med på samma buss från vischan Tyvärr inte mycket brio och emmaljunga, och då ofta de varianterna som varit svindyra (limited editions och liknande)
  • Jessika82

Hej min symaskin är nu hemma igen... Har sytt ett par derglisar vilken dröm att sy med den...

• neele

imsel och wingtear: I byn där jag växt upp har de flesta Emmaljunga eller Brio med ligg- och sittdel. Lite tråkigt, de flesta är dessutom från 2003 eller liknande och allra helst i grått eller mörka färger. Tycker dom är så tråkiga.  Ska kolla mer noga när jag är där i sommar, det kanske har ändrat sig lite 

När vi var på promenad en gång gick vi förbi en tjej med en Teutonia Mistral S (det är nog den enda jag sett där). Mamma blev helt paff och sa bara "Men gud så små hjul!!! Hur ska man kunna köra en sån??"
    Hon blev ännu mer förvånad när jag sa att det är exakt en sån vi har hemma som vi använder dagligen

Jag ser fram emot Stockholm, tror definitivt på att det blir "exotiskt". Jag får väl skriva några sammanfattningar här efteråt

• imsel

Det finns nog flera anledningar till att det bara körs emmaljunga eller briovagnar här.

Dels för att många köper i butik, och det finns bara såna vagnar där. Tidigare har vi bara haft ett ställe med vagnar, men nu finns iaf en till. Men det är inte mycket variation där.
    Och dels för att vi har så lång vinter med massa snö här, och knappt nån sommar, så dom flesta väljer ju 4 fasta hjul, helst luftdäck.

Innan vi köpte Kronansulkyn så funderade jag på Scootern, men jag gillar inte såna plastiga däck. Grus fastnar och dom går inte så bra på snön.
    Har ju en Teutonia med liknande däck.. Var inte alls kul att köra i snön när det inte var nyplogat, helst inte ju tyngre han blev.

april 09 kom min bebbe
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare