Uliise skrev 2011-06-09 22:54:21 följande:
Tänkte skriva i emmaljunga-tråden men det här hör nog mer hemma här...
Blir såå glad över folk som lägger in tydliga, fina bilder och som dessutom har med serienumret! Snacka om pluspoäng. Och Äntligen kan jag nu konstatera att den modell jag misstänkt vara från 2003 faktiskt är det.
www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_duo_combi...
Jag irriterar mig också på dåliga blocketannonser. Men det drabbar nog mest de själva, det borde väl nästan bli svårare att få någonting sålt när man lägger värdelösa bilder och skriver "barnvagn 400 kronor".
Jag slet mitt hår för ett tag sen eftersom jag aldrig fick fram vilken årsmodell det är på Emmaljungan hemma hos mina föräldrar. Den ser ut ungefär som den på bilden där, och fram tills just nu trodde jag att vi hade en av modell 2003 eftersom det står "020617" på vår, men då är det en 2002 alltså Tack för infon!
imsel skrev 2011-06-09 12:28:58 följande:
Det finns nog flera anledningar till att det bara körs emmaljunga eller briovagnar här.
Dels för att många köper i butik, och det finns bara såna vagnar där. Tidigare har vi bara haft ett ställe med vagnar, men nu finns iaf en till. Men det är inte mycket variation där.
Och dels för att vi har så lång vinter med massa snö här, och knappt nån sommar, så dom flesta väljer ju 4 fasta hjul, helst luftdäck.
Innan vi köpte Kronansulkyn så funderade jag på Scootern, men jag gillar inte såna plastiga däck. Grus fastnar och dom går inte så bra på snön.
Har ju en Teutonia med liknande däck.. Var inte alls kul att köra i snön när det inte var nyplogat, helst inte ju tyngre han blev.
Jo det är klart, jag har tänkt på det också, även om vintern nog inte är lika lång i Värmland som i Kiruna. Samtidigt är terrängen man kör i är annorlunda än här nere, men tex. en Urban Jungle är ju egentligen ganska bra - lufthjul och kör jättebra i terräng. Vi har ju vår EasyWalker och den körde helt okej i snön på de oplogade gatorna och vi har kört den i terräng som jag inte tror Emmaljungan hos mina föräldrar skulle klara överhuvudtaget - tack vare tre stora lufthjul
Men skulle man ställa in en UJ eller Bugaboo i den lokaka leksaksbutiken där man kan köpa vagnar där så skulle det nog inte heller bli någon efterfrågan. Jag tycker bara att många av dessa fyrhjuliga vagnar från 2002-2007 ser likadana ut