• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Alexis mamma
    Alexis mamma skrev 2011-06-04 22:45:04 följande:
    mmm de billigare funkar inte än eftersom det bara är sittläge i dem....så då måste vi ha en hariot eller va d e d deras billigare variant heter....o d blir lite dyrt tyvärr...annars hade jag gärna haft en sån som man både kan springa , cykla o åka skidor med!
    chariot skulle d ju stå förstås!
  • imsel
    Alexis mamma skrev 2011-06-04 22:45:04 följande:
    mmm de billigare funkar inte än eftersom det bara är sittläge i dem....så då måste vi ha en hariot eller va d e d deras billigare variant heter....o d blir lite dyrt tyvärr...annars hade jag gärna haft en sån som man både kan springa , cykla o åka skidor med!

Just det, så är det ju också..
    Men om man inte cyklar med vagnen så kan ju barnet på nåt sätt ligga där.
    Min kusin brukade sätta typ kuddar i fotändan så hennes minsta kunde ligga, sen kan man ju ha mjuklift i också.
    Fast det är väl bara om man vääldigt gärna vill ha en sån såklart :-P (och inte ha råd med en dyr)
    Annars känns det onödigt att hålla på å krångla.

Våran son är ju över 2 år och måste inte kunna sova länge i vagnen mer.
    Vi vill ju som sagt mest ha den till och från dagis, samt ta en tur med den ibland.
    Och att man ska kunna använda den som vanlig vagn är ett krav isf. Eftersom vi inte har bil och ibland kanske man inte har cykel när man ska hämta från dagis.

april 09 kom min bebbe
  • Jessika82

Idag ska jag nog börja med att sy om sufletten på min phil o Ted kiwi... Tvättar tygerna

• imsel
    Jessika82 skrev 2011-06-06 09:02:29 följande:
    Idag ska jag nog börja med att sy om sufletten på min phil o Ted kiwi... Tvättar tygerna

Spännande

Själv köpte jag ju för..flera månader sen tyg och grejer till att sy en sittdyna till våran vagn..
    Men jag har inte orkat ta tag i det..
    Fast jag funderar om jag skulle orka börja nu..på en gång..
    Vore kul att ha nåt annat än det svarta fårskinnet som alla ändå beklagar sig över att det måste vara såå varmt för sonen på sommaren (och vi har knappt varmt på sommaren ens..)

Hmmmm..Skulle vilja kunna ha framme symaskinen så man slipper alla moment innan jag kan börja sy..

april 09 kom min bebbe
  • JwJw

jaaa nu är äntligen teutonian borta;) och de kliar efter att köpa en ny...funderar på en edge,happy,joy eller cerox 360;) hehe. Ja så måste ja köpa resevagn vilket jag finner tråkigt rasselvagnar blää

• imsel

Jag skulle vilja ha en brio spin

Såg en när jag jobbade (matbutik) och gick runt extra mycket bara för att titta närmare på den B)
    Nån som vet hurdana däck den har?
    Tyckte inte dom såg så plastiga ut, utan lite mer som gummi! Kan det stämma??

Kommer säkert inte köpa en sån..men jag måste ju ha lite fler drömmar än en bugga :-P

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Obestämd hmmmm...ursäkta OT..provar bara om smilegubbarna funkar..
    Sjukt att jag kan sätta in en innan jag skrivit nåt men inte efter..

Funkar det för er? (dom jag satt in i dom andra inläggen har jag inte "klickat in" utan gjort tecken själv)

april 09 kom min bebbe
  • JwJw
    imsel skrev 2011-06-06 22:27:00 följande:

Jag skulle vilja ha en brio spin

Såg en när jag jobbade (matbutik) och gick runt extra mycket bara för att titta närmare på den B)
    Nån som vet hurdana däck den har?
    Tyckte inte dom såg så plastiga ut, utan lite mer som gummi! Kan det stämma??

Kommer säkert inte köpa en sån..men jag måste ju ha lite fler drömmar än en bugga :-P

kikat på dom ja me såå fina ;D men tycker sonen är förliten för framåtvänd :) tror de är såna där punkteringsfria iaf
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare