• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • yodi
    Alexis mamma skrev 2011-06-02 23:37:07 följande:
    Nu har jag hittat VAGNEN! En city cross blev det, i den underbara ljusblåa färgen vad den nu hette (ocean?) Behöver jag säga att storasyster hade en scooter i soft pink? Denna fyndade jag på Blocket o fräschade upp med en ny varukorg som råkade ligga här hemma o drälla och som en bonus passade även vårt ljusblå solskydd på den.

Naturligtvis hittade jag EXAKT en sån vagn som min man och hans syskon legat i på Blocket dagen efter, men tröstar mig med att det är fullt liggläge i denna....o så var den bra mkt billigare och närmare oss! Så min inglesinadröm får vänta, älskar den här vagnen än så länge iaf!

vart har ni köpt solskyddet?
  • imsel

Dessa finns på Coop (på vårat iaf)

Eller denna längst ner vet jag inte exakt hur den såg ut, men typ en sånhär iaf.

Har för mig att min kusin sa att man bara ska kunna koppla fast barnet i mitten (iaf i den ovan) om man bara har ett.
    Provade kolla när jag var på Coop, men jag fattade inte hur man skulle göra.

april 09 kom min bebbe
  • neele

imsel: Okej, jag vet inte hur det funkar att göra om på de vagnarna. 

Vet att dom här av märket Chariot går att göra om så man kan ha ett eller två barn i. Vi ska köpa en sån av en kompis, då kan jag kolla hur det funkar.

• t0va

Idag har jag köpt tyg till att klä om vagnen, visserligen bara ett kraftigare vitt, för det mönstret jag funderade på fanns bara i jättetunt tyg och tygaffären i grannstaden var stängd. Så svårt att välja vad det ska vara, är sugen på grönt med djur på. 

• Längtar

Här är en till vagnmissbrukare.Började när vi planerade sonen,hade en emmaljunga äldre modell sitt och liggvagn och en emmaljunga sittvagn,sålde båda och fick en knorr nizza basic av min mamma när sonen föddes.Hade den ca 2 år och köpte en emmaljunga scooter 2.0 som vi fortfarande har kvar.Köpte nyligen en emmaljunga spider och lägger bud på tradera på en city cross sittvagn.Har en city cross med city korg också stående i väntan på att jag ska bli gravid

• Alexis mamma
    imsel skrev 2011-06-03 21:52:27 följande:
    Men ni med "krälbarn" MÅSTE ju köpa en cykelvagn ju! Alltså en sån man kan använda som vanlig vagn också. Där kan man ju stänga in ungen så kan den kräla och krypa bäst den vill! Finns på Coop tex (under 2000 tror jag den kostar nu eller strax över). Vi har funderingar på att köpa en sån men mest för att ha som just cykelvagn för att underlätta dagishämtning och lämning. Vi har ingen bil.. Fast det känns så onödigt tungt att cykla med en dubbel när man bara har ett barn.. Har hittat nån enkel på nätet men då är den svindyr.. Den är väldigt lätt att köra iaf min kusin har en sån till sina 2 barn som jag har provkört
    mmm de billigare funkar inte än eftersom det bara är sittläge i dem....så då måste vi ha en hariot eller va d e d deras billigare variant heter....o d blir lite dyrt tyvärr...annars hade jag gärna haft en sån som man både kan springa , cykla o åka skidor med!

• Alexis mamma
    yodi skrev 2011-06-04 19:27:26 följande:
    vart har ni köpt solskyddet?
    På ett flyplan... ;) det är aussies finest, de sålde de för haklva priset i den där tax free katalogen man får hem innan man ska åka och kunde beställa det...så svärföräldrarna fick i uppdrag att handla det när de åkte till turkiet tror jag det var.

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare