• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Uliise
    Equal skrev 2011-05-24 09:36:57 följande:
    Är vagngalning jag med!

Har just nu en orange Ozone, en Design Urban Jungle och en rosatyp paraplysulky med liggläge. Men jag drömmer om en Brio Spin, men min tråkiga man tycker inte det behövs en vagn till. Hur övertalar man honom? :P
    Med de vagnarna ser jag ingen mening med att köpa en Brio Spin, den väger ju nästan ett kilo mer än Ozonen också.
    Om det nu inte är så att du vill har en "vanlig" sits?
    Majken 100421
  • Equal

Ellabay- haha är det sååå  man gör Tyst

Ullise, för att det är roligt att förnya sig och en spin tar mindre plats i bilen :P

• Uliise
    Equal skrev 2011-05-24 13:39:32 följande:
    Ellabay- haha är det sååå  man gör Tyst

Ullise, för att det är roligt att förnya sig och en spin tar mindre plats i bilen :P
    Förnya sig, ja det har du rätt i
    Majken 100421
  • Ellabay

Equal: sen hjälper att att visa lite puppy eyes och även säga att jag minsann burit o fött fram hans barn. ;)

• t0va
    Equal skrev 2011-05-24 13:39:32 följande:
    Gör den det? När vi köpte vagn åt sonen så förälskade jag mig i spin men sen fick jag för mig att den tar större plats i bilen och är lika tung som nitron/ozone. 
  • imsel

Min ena syster är näästan lika vagnsgalen som jag :-P

Men hon är lite för snål för att köpa nya vagnar

Resten av min familj och släkt skojar ofta om detta, och så fattar jag ju att dom säkert tycker jag är knäpp (inte på ett snällt skämtsamt sätt alltså)..

Kan ju säga att jag inte finner det särskilt roande när dom ska skoja om det..

Liksom vad rör det dem om jag byter vagn ofta (fast eg så gör jag det inte särskilt ofta.. bara det att jag hade 2 vagnar innan jag ens var gravid och det är efter det som dom tycker jag har sååå många vagnar)

Jag blir ju less på en vagn om jag haft den länge, precis som mycket annat. Jag är sån bara

april 09 kom min bebbe
  • Equal

t0va, jag har för mig det. Ozonens sittdel tar ju en rätt stor plats, medans spin blir rätt platt

• myran82

Någon som kan hjälpa mig med vilken vagn jag menar?

För länge sen såg jag en gammal liggvagn i vad jag minns fejkskinn/skinn/lack eller nåt sånt med små tittfönster längst fram & på sidorna. RIktigt snygg & cool men jag har ingen aning om vad det kan varit för någon vagn.

• Fröken Småland
    myran82 skrev 2011-05-25 09:01:47 följande:
    Någon som kan hjälpa mig med vilken vagn jag menar?

För länge sen såg jag en gammal liggvagn i vad jag minns fejkskinn/skinn/lack eller nåt sånt med små tittfönster längst fram & på sidorna. RIktigt snygg & cool men jag har ingen aning om vad det kan varit för någon vagn.
    En Panorama kanske?
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare